• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron-X toepassing, is het veilig op velgen te gebruiken?

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
36
Supermooie en goede verhalen gehoord over dit goedje.
Dat het stinkt neem ik dan maar op de koop toe:-&

Is dit spul op alle soorten velgen veilig te gebruiken?
Ik denk te concluderen van wel, aangezien het "zuurvrij" zou zijn.

Maar wil het even zeker weten.
De soapgel lijkt me daarentegen ook wel erg interessant. :-"
 
Maaike,

Absoluut veilig voor je velgen, aangezien het PH neutraal is. Ik heb het zelf nu al een aantal malen gebruikt en het werkt echt heel erg goed. Velgen zien er ook fantastisch uit.

Succes ermee.
 
Dan staat ie bij deze op het lijstje! :rules

Heb je toevallig ook ervaring met de soapgel?
:roll
 
Iron-x wel gebruiken na het grondig poetsen van de velgen;)
Ik zie regelmatig dat men het gebruikt als volledige velgenreiniger, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling van het product.

Het stink ja, geen geurtje genre Dodo of Chemical Guys ofzo.
En het is veilig voor de wielen.
 
sjuust...
Let wel: lang genoeg wachten! Iron-x heeft even tijd nodig om de reactie met het metaal aan te gaan :ja
 
Ok bedankt voor de tip, ga dan binnenkort mijn eigen auto ermee behandelen.

Zondag over 2 week is de RTC meeting dus moet auto er weer goed bij staan:)
 
Mij staat bij dat ik ergens heb gelezen dat Iron-X roest omzet.
Denk dan bijvoorbeeld aan steenslagputjes met daarin wat roest.
Na een Iron-X behandeling ligt het metaal bloot, is het dan voldoende er een sealant of wax overheen te doen? (onbegrijpelijk zin, maar goed)
Of is dit nog een speciaal aandachtspunt?
 
Dat begrijp ik...
Godzijdank zit het bij mij niet in de steenslagputjes.

Maar je ziet het wel bij auto's.
Stel nu dat die zo'n Iron-X behandeling krijgen, dan verdwijnt die roest.
Ik vraag me af of je daar dan wat meer aan zou moeten doen dan gewoon lekker verder dappen, een wax-laagje en klaar.

Kortom: kan het kwaad als je er niks mee zou willen doen?
 
Ok.
Mij is geleerd dat je roest moet zien als een soort beschermlaagje, hetzelfde als dat de kapotte huid een korstje creëert.
Wanneer dit beschermlaagje wordt weggehaald ligt de boel dus bloot.
Wel ideaal om dan de blootliggende delen te voorzien van een beschermlaag en aan te stippen met de lakstift lijkt me dan.
 
Dat klopt niet, was het maar zo:grinning: Als er eenmaal ergens roest zit, en je sluit het af gaat het roesten gewoon verder.

Het roestduiveltje moet je proberen zo snel mogelijk een goeie schop te geven als hij zich laat zien ]d~^ :|~*
 
Ik zie bij portiergrepen altijd veel paars / reactie van het produkt. Het produkt loopt via de greep en raamrubbers toch een beetje in het binnenwerk van de portier. Vraag mij af op lange termijn wat voor effect dit heeft. Verwacht toch dat binnenwerks heel wat bescherming / tectyl verdwijnt. iemand een andere idee / mening?
Ik ben in ieder geval geneigd het alleen te gebruiken op de velgen en spaarzaam op de lak om het kleien te vergemakkelijken.
 
Hier nog niet tegen gekomen denk ik.

Ik vraag mij af, hoe reageert Iron.X op zwarte trims.
- moet je dit ontzien?
- Geeft dit vlekken/strepen?
- ...

Ik heb een wagen (Nissan Qashqai) met onderaan grote zwarte trims.