• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron-X toepassing, is het veilig op velgen te gebruiken?

Kwestie van gecontroleerd en gericht sprayen en, niet onbelangrijk, kijk hoe de wind staat ;)

Iron-X zou een Ph neutraal product zijn, dus ik verwacht geen problemen op trims.

Maar probeer het eens op een onopvallend stukje en deel ons je bevindingen.
 
Het gaat een chemische reactie aan met ijzerdeeltjes, ik verwacht dus geen enkel probleem met trims e.d. dat is kunststof en zou niet moeten reageren, ook omdat het al ph-neutraal is. Je kunt het ook op lak gebruiken, dus trims moeten echt het probleem niet zijn.
 
Het is niet de bedoeling om het op de trims te gebruiken, dat zou een verspilling van het product zijn.

Maar vroeg mij af bij het vernevelen, aflopen, afspoelen, … van het product en dit komt op de trims terecht wat de reactie en het effect dan is.
Vlekken zoals bv. bij polijstmiddelen, matte uitslag, …

Zal het er bij mijn eerst volgende bestelling bijvoegen, want het zegt me wel wat na alles wat ik hierover lees.
In eerste instantie is het bij mij de bedoeling om er ook de velgen mee te behandelen.
 
In diverse topics hebben mensen al Iron-X over de auto gespoten. Het zal dus ook over de trims gelopen hebben.

Ik heb nergens kunnen lezen dat het problemen opleverde, anders had iemand het al gemeld.
 
ik heb geen effecten gezien op mijn trims.

Wat je zou kunnen doen is de trims even nat maken. Dat scheelt ook weer ietsje...
 
Iron-X moet dat verdunt aangebracht worden?
Of is het gewoon bv. 1000ml kopen sprayer erop en nevelen maar???

Gr. Paafje
 
Nismo zei:
Het is niet de bedoeling om het op de trims te gebruiken, dat zou een verspilling van het product zijn.

Maar vroeg mij af bij het vernevelen, aflopen, afspoelen, … van het product en dit komt op de trims terecht wat de reactie en het effect dan is.
Vlekken zoals bv. bij polijstmiddelen, matte uitslag, …

Verspilling van het product? Want? Op trims hecht vliegroest net zo hard.

Trims reageren er niet op, onbehandeld kunststof kan probleemloos ingespoten worden.
 
Hoe zit het trouwens met dat paarse goedje dat eraf loopt? Laat dit enige verkleuring na op stenen? Ik ga het binnenkort ook gebruiken, maar ik wil natuurlijk niet dat de hele oprit paars kleurt;)
 
je kunt het dus ook gewoon gebruiken op je lak?



(de auto van mijn vrouw mag er als eerste aan geloven :p )
 
Geeft inderdaad geen problemen op stenen weet ik uit ervaring. Had wat roestplekken op een bepaalde steen in de tuin en jawel, ook hier werkt Iron-X super. Insprayen, ff borstelen en naspoelen. Weg roest :)^