Vorig weekend deze Renault Kadjar onder handen genomen. Is weer lekker opgeknapt:
De auto is van November 2018 en was in een goede staat, veel swirls en een diepere kras maar verder niets bijzonders. De gevolgde stappen:
De volgende dag een dikke laag Gyeon Mohs EVO aangebracht. Ik zou niet weten wat ik zonder mijn led paneeltje zou moeten om te controleren of er nog high spots zitten, hoe zorgvuldig ik ook werk, ik mis altijd een plekje dat onder het diffuse licht goed zichtbaar wordt. Dus toen ik hem naar buiten reed voor controle was er geen high spot meer te vinden.
Daarna nog wat puntjes op de i onder de motorkap, het interieur, de banden in het zwart, etc.
Het viel eigenlijk best mee deze keer. In totaal ongeveer 11u werk.
De lak was niet slecht maar wel zacht en dan is dit onvermijdelijk, gelukkig wel makkelijk te corrigeren:
Before en after:
High spot in de weerspiegeling van het led paneeltje:
Het krasje op de tankdop is een mooi voorbeeld van een situatie waar je soms gewoon met 90 procent correctie genoegen moet nemen. Met droog schuren (Kovax) zie je precies wat je doet. Als je het niet zou weten dan zie je er niets meer van, maar met relatief dunne lak kan je beter nog wat zien dan er per ongeluk doorheen gaan…
Fijne vakantie allemaal!
De auto is van November 2018 en was in een goede staat, veel swirls en een diepere kras maar verder niets bijzonders. De gevolgde stappen:
- Wielen reinigen.
- Auto foamen, wassen, etc.
- Ijzer, teer, kleien, drogen.
- Aftapen, ontvetten.
- Lakdikte meten, testspot.
- Twee staps polijsten.
- Coaten met Gyeon Mohs EVO.
- Interieur opfrissen.
- Div details.
De volgende dag een dikke laag Gyeon Mohs EVO aangebracht. Ik zou niet weten wat ik zonder mijn led paneeltje zou moeten om te controleren of er nog high spots zitten, hoe zorgvuldig ik ook werk, ik mis altijd een plekje dat onder het diffuse licht goed zichtbaar wordt. Dus toen ik hem naar buiten reed voor controle was er geen high spot meer te vinden.
Daarna nog wat puntjes op de i onder de motorkap, het interieur, de banden in het zwart, etc.
Het viel eigenlijk best mee deze keer. In totaal ongeveer 11u werk.
De lak was niet slecht maar wel zacht en dan is dit onvermijdelijk, gelukkig wel makkelijk te corrigeren:
Before en after:
High spot in de weerspiegeling van het led paneeltje:
Het krasje op de tankdop is een mooi voorbeeld van een situatie waar je soms gewoon met 90 procent correctie genoegen moet nemen. Met droog schuren (Kovax) zie je precies wat je doet. Als je het niet zou weten dan zie je er niets meer van, maar met relatief dunne lak kan je beter nog wat zien dan er per ongeluk doorheen gaan…
Fijne vakantie allemaal!
Laatst bewerkt: