Naar aanleiding van mijn vorige detail van deze Volvo V60 was Pieter / @kawazxr enthousiast geworden en hadden we afgesproken om samen zijn S60 te detailen. Eerst het resultaat:
De auto wordt met liefde bijgehouden en was in goede staat, beperkte swirls en een paar wat grotere krassen. Ik had de auto een tijdje geleden al bekeken en ik heb het wel eerder gehad: je denkt dit wordt een eitje, weinig correctie nodig, misschien gaat het wel lukken met een 1 staps correctie. Nou bloed zweet en tranen om de (wederom) kneiterharde Volvo lak goed gecorrigeerd te krijgen…
Enfin, de gevolgde stappen:
Zondag ochtend eerst nog eens ontvet en daarna met teamwork Gyeon Syncro EVO aangebracht. Pieter bracht de coating aan, ik nam hem af. Dat was eerst even spannend maar ging uiteindelijk heel soepel. Goede verlichting, diffuus ipv hard zoals bij polijsten en heeel zorgvuldig afnemen met meerdere doeken zijn het belangrijkst. Daarna een voor een de wielen gedemonteerd en de (3 weken oude) velgen goed gereinigd en voorzien van een coating en dressing.
In totaal ongeveer 14u werk met twee man.
Vooraf was hij behoorlijk vaal en vies:
Daar weet zoals gebruikelijk Bilt Hamber Touchless wel raad mee, hier met een klein scheutje Polarblast daarmee blijft het schuim iets beter plakken.
Heel weinig reactie op non-ferro maar wel heel erg schuurpapier met kleien:
Lakdikte, (de weinige maar hardnekkige) swirls en een paar krassen:
Maar met het polijsten kwam de diepte toch mooi terug:
En de coating maakte het af:
Kras geschuurd en gepolijst, alleen het hoekje bij de spiegel gelaten omdat ik bang was dat niet meer mooi gepolijst te krijgen maar je ziet er nu nagenoeg niets meer van:
En tot slot de before & afters:
Pieter blij, ik blij
De auto wordt met liefde bijgehouden en was in goede staat, beperkte swirls en een paar wat grotere krassen. Ik had de auto een tijdje geleden al bekeken en ik heb het wel eerder gehad: je denkt dit wordt een eitje, weinig correctie nodig, misschien gaat het wel lukken met een 1 staps correctie. Nou bloed zweet en tranen om de (wederom) kneiterharde Volvo lak goed gecorrigeerd te krijgen…
Enfin, de gevolgde stappen:
- Auto foamen, wassen, etc.
- Ijzer, teer, kleien, drogen.
- Aftapen, ontvetten.
- Lakdikte meten, testspot.
- Twee staps polijsten.
- Wassen en ontvetten.
- Nogmaals ontvetten en coaten met Gyeon Syncro EVO.
- Wielen demonteren, reinigen, coaten.
- Div details.
Zondag ochtend eerst nog eens ontvet en daarna met teamwork Gyeon Syncro EVO aangebracht. Pieter bracht de coating aan, ik nam hem af. Dat was eerst even spannend maar ging uiteindelijk heel soepel. Goede verlichting, diffuus ipv hard zoals bij polijsten en heeel zorgvuldig afnemen met meerdere doeken zijn het belangrijkst. Daarna een voor een de wielen gedemonteerd en de (3 weken oude) velgen goed gereinigd en voorzien van een coating en dressing.
In totaal ongeveer 14u werk met twee man.
Vooraf was hij behoorlijk vaal en vies:
Daar weet zoals gebruikelijk Bilt Hamber Touchless wel raad mee, hier met een klein scheutje Polarblast daarmee blijft het schuim iets beter plakken.
Heel weinig reactie op non-ferro maar wel heel erg schuurpapier met kleien:
Lakdikte, (de weinige maar hardnekkige) swirls en een paar krassen:
Maar met het polijsten kwam de diepte toch mooi terug:
En de coating maakte het af:
Kras geschuurd en gepolijst, alleen het hoekje bij de spiegel gelaten omdat ik bang was dat niet meer mooi gepolijst te krijgen maar je ziet er nu nagenoeg niets meer van:
En tot slot de before & afters:
Pieter blij, ik blij