• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1ste keer machinaal polijsten

Je
Pads maak ik schoon door een drupje Dreft er op te doen en inmasseren daarna afspoelen onder de kraan, droog drukken en laten drogen.
Ik denk dat het in een emmer met water leggen niet bevorderlijk is voor de velcro en lijmlaag. Je krijgt ze nooit helemaal schoon, daarom gebruik ik ze alleen voor dat ene produkt.

Bekijk bijlage 82920

Oranje pads zijn voor Veloce
Groene voor Mezzo
Witte *middelste) voor Finale
Witte (groene rechts achter) voor Lime Prime
Zwarte voor Prep Polish

Je ziet het verschil tussen de 2 witte en door 2 te hebben krijg je nooit kruisbesmetting.
Hoe bedoel je door 2 te hebben krijg je geen kruisbesmetting? Jij gebruikt dus voor elke andere kleur van auto een andere pad?
 
Van de rode unilak op de foto verkleuren je pads een beetje. En dat krijg je er waarschijnlijk niet volledig uit gewassen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
 
@Istnogferarie waar gebruik je die potloden voor als ik vragen mag?

(of is dat om handtekeningen te zetten bij je fans?)

Tip van @tembaco

Ik gebruik de achterkant van het potlood (gummetje) en plak dan schuurpapier erop (https://www.Carclean.com/product/Ha...jfjes_Velcro_2500_grit_10_stuks_402825_102747) om steenslag bij te schuren.

En handtekeningen worden gezet met watervaste stiften. Met een potlood op blote billen (meestal vrouwen) wil niet zo goed.
Mijn fanbase is behoorlijk fanatiek
 
  • Leuk
Reactions: lolwash en tembaco
Ik denk dat het in een emmer met water leggen niet bevorderlijk is voor de velcro en lijmlaag.

Ik leg mijn Raffini foam pads regelmatig in warm water met Dreft. (Nadat ik ze heb gewassen met Dreft) De velcro is na een jaar nog prima intact en het foam ook. :p

Wat ik de laatste tijd ook doe is simpelweg de pads fijnknijpen als ik ze was. Ik was hier fel op tegen omdat de velcro dan los zou kunnen komen, maar tot op heden merk ik nog helemaal niks aan mijn pads. :D



Greetz
 
Wat ik de laatste tijd ook doe is simpelweg de pads fijnknijpen als ik ze was. Ik was hier fel op tegen omdat de velcro dan los zou kunnen komen, maar tot op heden merk ik nog helemaal niks aan mijn pads. :D

Dit deed ik dus altijd al... haha. Wat de een slecht lijkt doet de ander en andersom.... grappig. Er is dus geen goed of slecht
 
Ik gebruik momenteel ook maar 1 pad per product, heb 1 extra zwarte pad gekocht zodat ik de glaze en de wax apart heb. Heb ook nog niet meer producten :D. En de pads heb ik dus ook 'uitgewrongen' met warm water en wat dreft, dacht misschien dat dit niet mocht. Maar zag niet echt een andere mogelijkheid om dit grondig te doen. Blijkbaar is het dus niet erg en mag het dus volgende keer weer opnieuw gedaan als ik het hier goed lees in de reacties:innocent:.
En de rode kleur van de wagen was in mijn ogen toch een beetje 'losgekomen', omdat de pads wat rood zagen. Misschien omdat de lak zo verduurt en oud was?
 
Laatst bewerkt:
Toen ik net begon met Detailen, was het wel bekend bij de oudere pads van Monello dat de lijmlaag werd aangetast. Dus wringen, laten weken en meer, dat was niet goed. Ik had zelf dus de nieuwere pads, maar hield er nog steeds rekening mee.


XD
Dus er mag gewoon in 'geknepen' worden :D?
 
En de rode kleur van de wagen was in mijn ogen toch een beetje 'losgekomen', omdat de pads wat rood zagen. Misschien omdat de lak zo verduurt en oud was?
Aan het verkrijten te zien, die witte waas op het onbewerkte stuk van je motorkap, lijkt het mij dat je geen blanke lak hebt en dan verkleurt je pad inderdaad naar rood.

Dus er mag gewoon in 'geknepen' worden :D?
Naar mijn idee wel. Ik zou de pads niet volgas gaan lopen wringen, maar dubbelvouwen en platduwen, dat moet kunnen.

Ik masseer de pads met warm water en Dreft als ze op mijn vlakke hand liggen. Leg ze dan eventjes weg terwijl ik de andere pads ook inmasseer. Daarna laat ik er water overheen lopen en druk ze plat tussen beide vlakke handen. Dan loopt het meeste water er al uit en als ik ongeduldig ben, dan vouw ik ze dubbel of knijp ze fijn in één hand. :p
 
Aan het verkrijten te zien, die witte waas op het onbewerkte stuk van je motorkap, lijkt het mij dat je geen blanke lak hebt en dan verkleurt je pad inderdaad naar rood.


Naar mijn idee wel. Ik zou de pads niet volgas gaan lopen wringen, maar dubbelvouwen en platduwen, dat moet kunnen.

Ik masseer de pads met warm water en Dreft als ze op mijn vlakke hand liggen. Leg ze dan eventjes weg terwijl ik de andere pads ook inmasseer. Daarna laat ik er water overheen lopen en druk ze plat tussen beide vlakke handen. Dan loopt het meeste water er al uit en als ik ongeduldig ben, dan vouw ik ze dubbel of knijp ze fijn in één hand. :p
En omdat deze nu geen blanke lak meer heeft gehad waarschijnlijk, wilt dit zeggen dat er nog residu kan bevinden op de pads en dat dit eventueel effect gaat hebben op een witte auto?
 
Ik bekijk een auto zonder blanke lak altijd heel simpel; De kleurverf, in dit geval rood, is gemengd met blanke lak en toen opgebracht.
Er zal dus wat rode deeltjes meekomen tijdens het polijsten.

Als je de pads goed gewassen hebt en er zit nog een rode gloed over je pad, dan zal je bij het polijsten van een witte auto niet ineens rode vlekken trekken. :p