• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Algemeen Advies gevraagd (misschien niet de juiste plek?)

Ik vraag me sowieso af, hoe lang ik tussen verschillende stappen moet wachten...mogelijk kan alles gelijk achter elkaar? Wassen BtbM/kleien(Meg Quick detailing system)/polish(Monello Mezzo)/(schoonmaken met CarPro Eraser)/glaze(Pb Black hole)/sealen(Pb EX-P pure sealant)/ waxen (Natty's Liquid bleu)?
 
Klopt, is een goede combi voor een donkere lak.

EX-P is trouwens een van mijn favoriete sealants, erg vergevingsgezind; iets te dik erop.. geen probleem. Langer erop laten voor uitwrijven.. zelfs beter. Warm of kouder weer.. ook geen probleem.
Alleen oppassen voor de trims; geeft witte vlekken.
Maar mogelijk wist je dat allemaal al.

Succes met je aanpak en niet vergeten ervan te genieten. :)^
 
Bedankt alweer Dachshund...volgens mij posten we net vrijwel gelijktijdig (mijn laatste berichtje staat nu boven het laatste van jou):)
 
beste mujana,

ik wil je best wel een keer op weg helpen met de D.A.P. woon zelf ook in hengelo.
1 waarschuwing vooraf, ik ben niet verantwoordelijk voor het overdragen van het virus. eenmaal geprobeerd met een dap en je wil niet meer terug:D

pm, als je intresse hebt.

Groet Bas
 
FF weer terug...(gereageerd op Bas...merci beaucoup!!).
Mijn zwarte Juke is een jaar geleden in de Waxoyl gezet (bij aflevering bleek dat zo te zijn).
Is dat een extra probleem bij binnenkort wassen/kleien/polijsten/glazen/sealen/waxen? Of is dat spul (Waxoyl),er sowieso af na het polijsten/polishen?
Ik heb bovendien gelezen, dat nabewerken met CarPro Eraser niet per se nodig is (na polijsten met Monello Mezzo); de stap daarná (PB Black Hole) haalt evt. oliën van de Monello sowieso al weg. Ervaringen hiermee?
Voornemen om in september alle "stappen" te zetten...raden jullie glaze ook aan (ondanks mogelijk minder hechten van sealant/wax daarna)?
Nogmaals dank aan allen! Ik leer steeds meer....en nu nog doen$$)
 
Een jaar geleden in de waxoyl gezet? Nou die is inmiddels al als sneeuw voor de zon vertrokken hoor :-" Ik denk dat er geen spoortje meer van te vinden is.
Met Kleien en polijsten verwijder je sowieso de boel mocht er nog wat zitten.