• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 - wintervelgen cleanup - eind resultaat

Zojuist de velgen eens geclayed met Bilthamber soft clay en last touch. De velgen voelde nog wat "grof" aan, iets wat ik niet gewend was toen ik ze voor de winter in de wax gezet had. Je hoorde behoorlijk geluid als je met de blote hand over het velgenbed heen ging. Het fappante was dat er totaal geen vervuiling op de clay te zien was echter is het resultaat wel super glad!

Nu dus alle 4 de velgen nagelopen met clay en vervolgens met de blauwe cone van LC en Final Finish gepolijst.

Ben nu even velgen beu:p ...... heb ze in de bandentassen gedaan en liggen nu fresh op zolder. Kunnen in het najaar weer in de wax!
 
Ziet er weer blinkend uit !!

Maar waaree had je nou die naven en de remklauwen schoon gemaakt ??
Ik wil mijn klauwen ook weer mooi "metaal" kleur hebben, ze zijn niet heel erg vies maar vooral de onderste helft is al duidlijk goor en donker zoniet zwart wat je er niet even afpoetst.....
 
arjanD300 zei:
Ziet er weer blinkend uit !!

Maar waaree had je nou die naven en de remklauwen schoon gemaakt ??
Ik wil mijn klauwen ook weer mooi "metaal" kleur hebben, ze zijn niet heel erg vies maar vooral de onderste helft is al duidlijk goor en donker zoniet zwart wat je er niet even afpoetst.....
Euh.. dit staat toch duidelijk in de eerste post beschreven?

De naaf kun je behandelen met Iron.X en polijsten met mezzo daarna waxen. De remklauwen met APC/degreaser, mezzo en metalpolish, dan zijn ze weer nieuw!
 
SkyBuMp zei:
Euh.. dit staat toch duidelijk in de eerste post beschreven?

De naaf kun je behandelen met Iron.X en polijsten met mezzo daarna waxen. De remklauwen met APC/degreaser, mezzo en metalpolish, dan zijn ze weer nieuw!

Sorry door de mooie resultaten op de pic's totaal overheen gelezen !!
Maar thanks voor het opnieuw beantwoorden ;)
 
Nog twee foto's tot slot van het eind resultaat na het polijsten / waxen. De glans en reflectie is nog wat dieper geworden na het polijsten. De wax gaat dit resultaat hopelijk beschermen tijdens de komende winterperiode.

De bandjes in de Meg's endurance tire gel gezet en de ventieldopjes met PB trim restore behandeld :-b

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En nu... genieten van de zomer 8d