• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto onder de swirls

Lexusfreak

Detailing rookie
9 nov 2008
850
0
Auto is dik 2 maanden terug met het 5 stappenplan behandeld, enkele weken terug behandeld met Black Hole daarna EX en daarna de natty’s bleu

ik was hem iedere week en sinds twee weken met de sheepskin wash mitt van Carclean, droogdoek is de CG Miracle Dryer
Ik heb hem afgelopen weekend gewaasen en sindsdien is hij niet meer buiten geweest, zojuist moest hij naar buiten omdat ik de ruimte ergens anders voor nodig had.

Wat ik toen zag toen hij in de zon stond vol met lichte swirls ]-0 en het rare binnen in een goed verlichte ruimte met de brinkmann niet te zien....

ik snap d’r totaal niets van, wat doe ik in hemelsnaam fout :weetniet
alle gebruikte materialen worden tussen elke wasbeurt door gewassen, en als ze goed droog zijn in een plastic zak in een box opgeborgen....

Kan iemand me alsjeblieft helpen of van advies voorzien
 
Swirls zijn niet te vermijden ,anders verkochten ze geen polijstmiddelen + machines ;)

Maar als je heel zachte lak hebt zal je vrij snel krasjes krijgen. Dus ik vermoed dat het in je was techniek zit.

Gebruik je een HD om de wagen af te spuiten ? Foamlans ?
Ga je even met je handen door de haren van de washmitt terwijl je in de spoel emmer zit ?
Hardere droogdoek ?
 
Swirls zijn niet te vermijden ,anders verkochten ze geen polijstmiddelen + machines

Tja dat is natuurlijk ook weer zo ;)

Ik gebruik geen HD, geen foamlans
het water is onykalkt (zoveel mogelijk)

wasmanier is bij mij als volgt:

Ik laat +/- 5 min. water over m'n auto lopen, zonder druk, hierna sproei ik hem af (gardena pistool niet op de hardste straal)
dan de wasmitt, 2 emmer syteem en om de 4 a 5 panelen spoel ik de wasmitt ook nog met stromend water uit, in de rinse emmer draai ik hem over de grid guard en knijp hem buiten de emmer uit, ik was ook zonder enige druk uit te oefenen.

M'n droogdoek voelt erg zacht aan.... en nu ik dit schrijf schiet me iets te binnen n.l het volgende, ik droog met de korte zijde van de doek, zou het hem hier in kunnen zitten ????
 
Korte vezel zijn natuurlijk iets steviger.
Veeg je met de doek of dep je de wagen droog ,dat laatste kan natuurlijk ook een verbetering beteken.

Een HD haalt ook wel wat meer vuil van de lak af als een tuinslang ,en een foamlans maakt het wassen ook wat makkelijker. Maar als je de wagen echt bijhoud heb je dit niet direct nodig.

Was eens in rechte banen ,dan kan je al direct zien of het aan de mitt ligt.
Probeer ook de wagen droog te deppen ,dan kan het ook al niet van direct van de doek komen.
Ook kan je de mitt even uitwringen voor je in de spoel emmer gaat. En als je in de emmer bent om te spoelen ,haal regelmatig je vingers eens door de vacht ,om vastzittende vuil deeltjes te lossen.
 
Ha Walter,

Zijn de swirls ooit wel goed weggeweest? 5 stappen plan zal het nooit echt weghalen en black hole bevat fillers waardoor de swirls inderdaad niet heel erg opvallen...
 
Dat vroeg ik me ook al af stee, aangezien je ze met de brinkmann niet zag.

Ik knijp de washmitt trouwens altijd uit voordat die in welke emmer dan ook komt.
Met de handen er een keer overheengaan deed ik nog niet, moet ik onthouden!
 
De 'truc' met de handen door de washmitt doe ik al vanaf het begin. Het is nu een soort 2e natuur geworden, ik denk er niet meer over na.

Nog een tip voor het afspoelen. Haal het pistool van de tuinslang af en spoel de auto met een lichte straal af door het water langs de auto te spoelen.
 
Ik heb een stuk slang aan een koppeling gemaakt met het naspoelen gebruik ik die (filmpje van stimpy).

ik weet eerlijk gezegd niet of ze voor 100% zijn weggeweest, in de zon was niets te zien, en het kan natuurlijk dat de BH ze heeft opgevuld.....ik heb 1 geruststelling zaterdag DAP workshop hopenlijk leer ik daar heel erg veel, maar daar ben ik wel van overtuigd......

Uitknijpen van de mitt deed ik ook al, ga er nu in het vervolg ook eens met de handen erdoor heen Thx voor de tip.:)^
 
Wat heb je in het 5 stappen plan gedaan?

Heb je de wagen ook behandeld mett SSR?
Anders heb je de swirls waarschijnlijk alleen gevuld waardoor ze minder zichtbaar zijn geworden maar niet weg zijn gehaald.

EDIT: Zie nu dat ik in herhaling val :schaam
 
Tja, het ligt er ook helemaal aan onder welke hoek je kijkt. Ik heb vaak zat gehad dat ik ook dacht swirlvrij te zijn....en even later kijk je onder een net even andere hoekl en dan lijkt je auto net weer een grote swirl...[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD].

Na de DAP workshop zul je in ieder geval weer een heel stuk verder komen in je strijd tegen de swirls...:D
 
LeonDriver zei:
Wat heb je in het 5 stappen plan gedaan?

1. wassen
2. Kleien
3. waar nodig ssr 2.5
4. Pro Polish
5. Black hole
6. Natty's

enige weken terug
1. wassen
2. pro polish
3. Black hole
4. EX
5. Natty's

dus de stappen moeten toch goed zijn niet ????:) Ik verwijt het aan m'n onervarenheid :ja



dovdmeer zei:
Na de DAP workshop zul je in ieder geval weer een heel stuk verder komen in je strijd tegen de swirls...

Gaan we wel van uit..:ja :)