• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenzijde ruiten proper maken

lolwash

Detailing addict
5 feb 2015
75
55
Hallo,

Ik heb een klein vraagje en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Bij het onderhouden van mijn auto moet om X aantal tijd de binnenzijde van mijn autoruiten proper gemaakt worden.
Hierbij wil ik eventuele vingerafdrukken/strepen dus verwijderen van de binnenzijde van mijn ruiten. Nu vind ik dit een zeer moeilijke opgave om vooral mijn voorruit zuiver te maken.
Ik heb een tijdje geleden een 'diamant microfiber' doeken aangekocht voor de binnenzijde van de ruiten bij de lokale markt. Hier ben ik niet zo tevreden over omdat na het vegen met deze doek er strepen achterblijven + zeer kleine vezels of 'ploesjes' of haartjes achter blijven van de doek(ik veeg hier met droog). Wanneer de zon schijnt zijn deze zichtbaar op de vooruit

Ik heb me ook zopas de volgende 2 producten aangeschaft bij Carclean op basis van beoordelingen op de webiste:
-Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
-Crystal Glass Cleaner


Wat is een gepaste werkmethode/volgorde om een streepvrij en 'vezelvrij' resultaat te krijgen van de binnenzijde van de ruiten met deze producten?

Alvast bedankt:)!
 
Je kan na het proper maken de binnenkant gewoon in een sealant zetten........lang genoeg laten curen en met een niet-pluizige doek opwrijven....zo doe ik het toch .

In jouw geval zou ik dit doen :

Met 1 zijde van de doek "nat" poetsen en nadien met de droge kant "opwrijven" .
 
In mijn geval net niet nee, heb nog vrij veel Prep staan (door de winter essential kits), en deze dient vooral voor de ontvetting voor aanbreng van een coating.
Eens de coating aangebracht, is het product (dacht ik toch) niet meer nodig op de lak. Vandaar dat ik een alternatieve toepassing zocht
 
Dus het beste:
1: ruit met crystal glass cleaner bespuiten
2: met mijn aangekochte mint merkin doek deze terug afvegen
3: met de andere zijde van de doek 'navegen'?
 
Ik zou het sprayen op een klein padje ofzo en dan op je raam vegen ipv direct op je raam sprayen,. Zo krijg je geen rotzooi in de auto en op het dashboard. ;)
 
Zo zou ik het ook doen aan de buitenkant. Zo blijft het netjes, anders komt het ook op je auto lak ipv alleen op je ramen. Zeker als het een beetje waait buiten.
 
Amen! Vooral binnen niet op de ramen spuiten! Ik spuit het altijd op een disco duo pad...en veeg het daarna over de ruiten en dan veeg ik het na met een vetro bianco!
 
De crystal glass cleaner mag tochwel aan de binnenkant gespoten worden of is dit niet de bedoeling?
Dan dus best van te voren ergens op een doek of pad sprayen en vervolgens over de ruiten vegen. Nadien met de mint merkin erover dus?
 
Tuurlijk is de crystal glass cleaner daar ook goed voor! En indd eerst op een pad of doek sprayen en dan droog vegen met je mint merkin.
bedoelde gewoon dat je niet rechtstreeks op je raam moet sprayen omdat dat z'n rotzooitje wordt op je andere delen in je interieur.
 
Iets wat ik nog niet in de reacties heb gelezen maar een van de grootste oorzaken van strepen op je glas is; teveel product.
Één pufje van AF Crystal is genoeg per ruit, en dan inderdaad op de doek, niet het glas.
 
Ik spray altijd alle soorten gewoon op de ruit, maar niet teveel. Goeie witte waffle doek erbij en hoppa, klaar! Is mijn dashboard ook weer mooi schoon! Buitenkant geldt hetzelfde, na 3 x deze werkwijze is het al 16 jaar prima verlopen. Ik moet er wel ff bij zeggen dat ik niet rook in de auto en mijn ramen om de 2/3 weken op deze wijze schoonmaak. Ook begin ik altijd (bij de voorruit) linksboven en dan naar onderen, en zo verder naar rechts. Dan alle randen nog eens goed, dan de doek omdraaien en herhalen. Geen strepen, geen waas, geen vlekken en volledig helder zicht, ook tegen de zon in. Ook slaan mijn ramen amper aan in zeer vochtige omstandigheden. De buitenkant wordt om de 2 maanden voorzien van een nieuw laagje Rain-x. Veel succes iedereen.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik pak zelf sinds kort Monello Perfetto op een Disco applicator en wrijf het dan na met een Peluche Verde. Geen vlekken/strepen, super glad en de ramen hebben minder last van condens.