• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW E92 335i - Alpin Weiss 3

Jos Kuiper

Detailing chief
10 jun 2013
203
85
40
Staphorst
Afgelopen dagen heeft deze schitterende Alpin Weiss 3 BMW E92 335i bij me gelogeerd.
Hele dikke bak vind ik persoonlijk, voorzien van Performance nieren, carbon spiegelkappen, KW schroefset, Performance diffuser en last but zeker not least een Eisenmann race exhaust.
Wat een power en wat klinkt hij verschrikkelijk lekker. Heerlijk roggelen, ploffen bij het terugschakelen. TOP!

Het front is recentelijk opnieuw gespoten (voorbumper / motorkap en rechter voorscherm) en ook de diffuser achter.
Deze waren dan ook redelijk goed te corrigeren en hadden ook niet veel swirl.

De overige stalen delen (dak / deuren / achterpanelen en kofferklep) waren voorzien van een keiharde unilak.
Moest er echt flink mee aan de slag. Kofferklep was ook erg lelijk, vreemde grijze stippen enz.

Als eerst begonnen met het interieur:

- Matten eruit, uitkloppen en grondig stofzuigen
- Auto van binnen goed gezogen
- Leer en dash schoongemaakt met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10
- Dash behandeld met Poorboys World - Natural Look Dressing
- Het leer behandeld met Gliptone - Liquid Leather Conditioner en dit ingewerkt met de Paardeharen borstel
- Glas aan de binnenzijde gereinigd met Mothers Wax - Professional Glass Cleaner Concentrate 1:10 met behulp van de Monello - Vetro Bianco

Het leer is er flink van opgeknapt. Op de foto lijkt het overigens meer te glanzen dan in het echt:
1k0.jpg


Ondertussen ook de motorruimte als volgt behandeld.
- Overdadig ingespoten met Autoglym Engine & Machine Cleaner.
- Afspuiten met HD reiniger
- Daarna alles ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber Care.
- Na een aantal uurtjes afgenomen met MF doek.

1k0.jpg


Vervolgens het exterieur aangepakt:
- Eerst grondig afgespoten met de HD reiniger
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in een iets hogere dosering dan aangegeven
- Velgen ingespoten met onverdunde Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger
- Lak en wielen ingespoten met Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger
- Lak en wielen ingespoten met Monello – Non ferro
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger

Kortom, de lak moest nogal wat rommel loslaten, en toen moest er nog gekleid worden!
Veel, erg veel, teer en vliegroest rondom de auto. Valt natuurlijk door de witte unilak ook erg op.
Na zowel de non-ferro als de tar-remover heb ik er met kleien nog vele, vele zwarte puntjes afgekregen

Hier een van de staat/vervuiling van de lak. Je ziet hoeveel de non ferro doet na een grondige wasbeurt en verwijderen van teer:
1k0.jpg


- Gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube

Na het kleien nog steeds vuil op de zijskirts, vlak achter de voorwielen. Dit is uiteindelijk pas met het polijsten verdwenen.
Een aantal foto's van de staat van de lak.
Vond het moeilijk duidelijke foto's van te maken, geen professionele camera en kreeg het met mijn telefoon en digitale fotocamera niet goed duidelijk.
Met het blote oog echter duidelijk een lichte waas en swirl over de hele auto.
Dit heb ik voor 80% kunnen corrigeren, want nogmaals de lak viel me niet mee!

De volgende stappen met polijsten ondernomen:
Voorbumper, motorkap en beide voorschermen als volgt:
- 1 x behandeld met Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello Mezzo Premium Compound
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish

De achterbumper en skirts als volgt:
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound
- 1 x behandeld met Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello Mezzo Premium Compound
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish

De rest van de wagen (dak, kofferklep, deuren en achterpanelen) als volgt:
- 2 x (en bepaalde stukken nog vaker) met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Monello Veloce Premium Compound
- 1 x behandeld met Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello Mezzo Premium Compound
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish

Kortom, nogal een werk. Er is totaal dan ook een goede 18 uur in gaan zitten.

Na het polijsten de tape verwijderd en de auto naar buiten gereden:
- Eerst grondig afgespoten met de HD reiniger
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
- Wederom afgespoten met HD reiniger
- Gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
- Wederom binnen gereden
- 2 x Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Banden behandeld met Scholl Concepts - SLIME Tyre Dressing

Foto's voor/na:
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg



Eindfoto's:
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg



Mini-meet:
1k0.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en Ries
Geweldig gedaan, mooi resultaat! Zeer mooie wagen ook.
Helaas worden ze hier zeer veel gestolen, niemand hier in de buurt durft nog een beetje leuke BMW te kopen.
 
Mooi resultaat! Heb je de zwarte trims om de ruiten ook gecorrigeerd/behandeld? Zo ja, waarmee?
 
Ik heb ook last van kleine krasjes op dat hoogglans zwart inderdaad. Zodra er een mug met een mank pootje overheen loopt, dan zit er al een kras op. Is dit te corrigeren zonder DAP met een (hand) polish?

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat dit er pico bello uit ziet! :cool:
 
Leuk verslag weer.. Erg leuk on te lezen.. En natuurlijk een mooi resultaat!

Ik heb ook last van kleine krasjes op dat hoogglans zwart inderdaad. Zodra er een mug met een mank pootje overheen loopt, dan zit er al een kras op. Is dit te corrigeren zonder DAP met een (hand) polish?

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat dit er pico bello uit ziet! :cool:

Ik denk dat iedereen met dit soort lijsten wel de zelfde ervaring heeft... Ze zijn redelijk makkelijk strak te krijgen.. Maar als je 1x boos er na kijkt heb je weer klasjes!

Het is mooier... Maar ik heb volgende keer liever weer de matte variant
 
Thnx voor je reactie. Bij mijn Audi is het helaas geen lak (Black Optic uitvoering), de defecten vallen gelukkig best mee dus denk dat ik er alleen een coating overheen zet. Die 50/50 zie ik nu pas, ook een mooi resultaat!
 
Fraai resultaat! Auto is echt weer showroom fris! Dat Alpineweiss 3 is ook echt een mooie warme kleur wit.