• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Clean)Cars en Coffee Pinksteren 2024 (18 mei)

Ben je er bij?

  • ja Leuk!

    Stemmen: 6 27,3%
  • nee, Helaas niet

    Stemmen: 10 45,5%
  • misschien,

    Stemmen: 6 27,3%

  • Totaal aantal stemmers
    22
IMG_9772.jpeg

@Ester
@Drifter
@Bumpy
@Nick Bakker
 
Veel plezier @Cordoba foto’s zijn altijd welkom! :yum
Ik zal hier nog wel een paar foto's plaatsen, waarvan ik denk dat er forumleden zijn die ze wel waarderen. In elk geval ook één van een nichtje van het Zonnetje, maar dan met een streepje vóór op het Zonnetje. (moet de foto's nog uitzoeken en bewerken)
Ook nog gesproken met de eigenaar van de kever die ik gisteren al had gespot: blijkt de auto van een student die hem in zijn vrije tijd verder gaat restaureren.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: schaef en Ester
Het was een zeer geslaagde Cars&Coffee!

Het Zonnetje en ik arriveerden om 11.15 uur, na een bezoekje aan de lokale wasbox.
P_20240518_110326_1_1.jpg

Warm onthaald door iedereen, en @Drifter stond al met een droogdoek Het Zonnetje te drogen voordat ik hem überhaupt kon begroeten.

Daarna kwam de verrassing dat @Drifter en @Nick Bakker voorstelden om Het Zonnetje te (leren) polijsten na de Cars&Coffee. Ik was overdonderd, moest het even verwerken :joy: Uiteindelijk was er te weinig tijd over. Maar wordt vervolgd!

Vervolgens een kijkje genomen bij Hofman, waar heel veel oldtimers bijzonder stonden te zijn.
P_20240518_114704_1.jpg

P_20240518_120555_1.jpg

Daarna een heerlijk bakkie met elkaar gedaan dankzij de gastvrijheid van Hofman. Taartjes waren ook aanwezig, meegebracht door @Bumpy .

Buiten nog wat mooie plaatjes en praatjes gemaakt.
P_20240518_142031_1.jpg

P_20240518_142248_1.jpg


Al met al was het super! Na de terugreis van 209 kilometer, opnieuw de wasbox opgezocht. Want:
P_20240518_173653.jpg

Het Zonnetje is weer schoon en een mooie ervaring rijker. Bedankt allemaal!
 
Ik zie wel veel overeenkomsten in de auto's die ik vandaag gezien heb, en wat er bij Hofman staat, ik heb ook heel veel Triumphs gezien, ook een Morris Minor, uiteenlopende jaren van Kevers, maar ik had ook nog wat foto's beloofd.

Voorlopig alleen even de telefoonfoto's:
allereerst een Austin-Healey 3000, voor RedCat waarschijnlijk niets bijzonders gezien alle tijd die hij aan het Healey-merk besteed:
IMG_20240518_161509_HDR.jpg
En voor @Ester een gele Citigo met een streepje voor:
IMG_20240518_162004_HDR.jpg

Ook nog een auto gespot met een showplaat van een detailingbedrijfje uit Den Haag, maar bij goed kijken toch wel wat swirls te zien (stofjes en haartjes op een auto die een toerrit rijdt en de hele dag op zo'n evenement staat, heeft niet persé iets met de kwaliteiten van de detailer te maken, dus daar zeg ik niets van).
 
@Cordoba aaaahh kijk, inderdaad een nichtje van Het Zonnetje met streep(je) voor! Ik zie ze niet veel, gele Citigo's, en al helemaal niet met zo'n streep (ik prefereer streeploos).
Leuk, de foto's!
 
@Ester Zo'n zwarte streep vind ik wel wat hebben, maar ik heb ook gezien dat die strepen op actiemodellen (daar waren ze standaard) al na 4-5 jaar er niet meer uitzagen en vaal werden. Overigens die lelijke stalen velgen van die Citigo komen niet in de buurt van de velgen van jouw Mii.
 
  • Geweldig
Reactions: Ester
@Cordoba ja die velgen had ik ook al gespot...
En wat zonde dan hè van zo'n vale streep.

Voor Het Zonnetje zou ik in de toekomst graag nieuwe velgen willen in gunmetal kleur (vooralsnog). Maar welke grootte, model enzovoort, ben ik nog helemaal niet uit (nog niet eens gestart met onderzoek).
 
Bedenk wel dat bij een grotere diameter velgen, je plattere banden krijgt, en de auto minder comfortabel wordt. Daarnaast zijn voor de Mii niet zo heel veel velgen te vinden, omdat deze maar vier wielbouten heeft (veel ietsje grotere auto's met grotere velgen hebben 5 wielbouten).
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Cordoba ja, daarover hadden we het gisteren ook al even. Dat de banden dan platter worden. Ik had me niet gerealiseerd dat je daarmee ook wat comfort inlevert (wel logisch natuurlijk).
Dan wordt het nog een uitdaging, maar daar hou ik wel van. Ik ga gewoon speuren en wanneer ik niks vind dat beter/mooier is dan de huidige velgen, dan weet ik dat ook!
 
@schaef ah ja ik zie het. Dit lijkt zo vanaf de foto wel een grotere inchmaat te zijn (als ik kijk hoe de wielkasten meer gevuld zijn dan bij Het Zonnetje).
Maar ben benieuwd wat ik tegenkom!
 
Als ik me niet vergis zijn de Mii, Citigo en Up standaard met 14" en 15" velgen geleverd, dan zijn 17"velgen zoals in het voorbeeld van Schaef wel behoorlijk groot. Overigens bedoelde ik met mijn eerdere post niet dat er voor een Mii geen velgen te vinden zijn, maar het aanbod is wel veel kleiner dan voor bijvoorbeeld een Ibiza of een Leon.

Dat is natuurlijk ook een beetje oude-mannenpraat, gisteren in Zoetermeer hadden ze zelfs waarschuwingsborden voor mij neergezet :cool::
SAM_7684.JPG
 
Haha ik zie het, mooie afbeelding erbij ook ;)

Ik dacht dat er nu 15 inch onder Het Zonnetje zit. Maar bij de beschrijving van de verkoop advertentie staat 14 inch, ontdekte ik. Ik vind 17 ook te groot. 15 of 16 vind ik wel mooi. Maar het ligt ook zo aan het model + kleur velg hoe het oogt, vind ik.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Voor het oog is inderdaad de vorm belangrijk, voor het comfort gaat het vooral om de diameter. Wat ook verstandig is: voor je een andere velg kiest, check even of de bandenmaat die daarbij hoort voor jouw auto betaalbaar is. Als je een bandenmaat nodig hebt die maar door een paar merken wordt gemaakt, betekent dat ook vaak dat een nieuwe band zomaar een factor 2 of 3 duurder kan zijn. 100 of 300 euro voor één nieuwe band is wel een serieus verschil, zeker als je 4 nieuwe banden nodig hebt.

Edit: wel degelijk 14", ik dacht het al in te schatten op de foto, maar deze foto uit het topic van het Zonnetje is duidelijk: (175/65 x 14")
p_20231019_172306-jpg.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ester