• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo combineren met Collinite?

MBerg

Detailing rookie
12 mrt 2012
3
2
Hallo,

ben nieuw hier op het forum en heb een vraag over de volgorde van waxen.
Ik heb een Collinite 915 en een Dodo Light Fantastic en kom er niet echt uit wat het mooiste effect zal geven.
Beide producten aangeschaft in verband met de lange standtijd en de Dodo speciaal omdat deze het beste bij mijn zilvergrijze auto past. Maar wat "hecht" het best en wat geeft de meeste diepte/glans, of is de combinatie van waxen beter niet samen te gebruiken?

Niet dat ik het niet wil uitproberen, maar in 1 keer goed doen is wel zo fijn :)

Bedankt alvast.
 
Ik zou eerst een laagje collinite 915 gebruiken en deze Toppen met de dodo.
De collinite staat bekend om zijn lange standtijd (al vind ik zijn glans ook helemaal niet slecht).
Ik heb deze winter eerst een laagje Collinite 915 gebruikt en heb deze (dag later) getopt met Dodo Supernatural. En na een goede 4 maand heb ik nog steeds een vrij mooie beading.

Ik weet wel dat er enkele waxen zijn die niet zo goed met elkaar overweg kunnen als je deze over elkaar aanbrengt, maar de exacte (merk)namen weet ik ook niet vanbuiten:weetniet.
 
MBerg zei:
Maar wat "hecht" het best en wat geeft de meeste diepte/glans,

De voorbereiding. Alles valt en staat hiermee. ;)

Voor een optimale hechting zou ik geen glaze en/of sealant vooraf gebruiken, gewoon rechtstreeks de wax op de lak.
 
+1.. de voorbereiding is 't belangrijkst.

Collinite 915 getopt met Light Fantastic is geen enkel probleem, dat geeft een goed resultaat.
Ik zou wel een tijdje wachten tussen de 2 waxen aan te brengen.

Wat ik doe: Collinite aanbrengen (na goede voorbereiding).. de volgende wasbeurt (week of 2 later) de Light Fantastic aanbrengen.
 
Oke bedankt allen!

De voorbereiding word iig grondig aangepakt. De auto word voorbehandeld met iron-x, gewassen met apc en met clay voorbewerkt, daarna alles met de dap (even uitvinden wat de beste polijstmiddel/pad word).
Het word ieder geval een project van meer dan een dag.

Ben erg blij met jullie advies voor de wax, ik kwam daar echt nog niet uit!:)^ Als ik klaar ben zal ik een paar foto's posten.