• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

theDodo zei:
That day you always forget is almost here again and we know you are still here on DW plodding away on the keyboard finding out about the newest products and techniques. You really need to go to some silly ‘girly’ site and buy something you really don’t get, just so something is handed over on the day in question. Another damn box of chocolates or fluffy toy you then have to put up with being pushed in your face as her friends come over; ‘…look what I got…isn’t it cute, give it a cuddle….ahhh’ and on and on.

In the back of your mind you also hear her telling you every year it doesn’t have to be flowers or a teddy, it is the thought that counts. She is always going on about getting her something that you two can do together (because all she really wants is to spend time with you, you are just that great.) SO, the dodo would like to help you get something for your ‘better’ half that says:

- yes, I remembered it is valentines ‘sodding’ day (without the sodding)
- yes, I got this just for you in lovely bright valentines colours
- yes, it is for your car (please don’t apply to face or eat)
- yes, it is something that we can do together (leaving out the ‘detail my car’ part)
- yes, I love you

With all those yes’s it sounds like the meal Meg had at the diner, and we all love that scene. (Subsequent effects not guaranteed.)

Les Femmes Detail Gift Sets

Dodo Juice would like to offer you the two Femmes Detail Gift Sets available now and until the 10th of February. These sets are not wrapped in luxurious paper, in boxes popping with sparkle and done up in a bow tie, but come to you sans extra packaging (because you’re looking out for the environment) at a Valentines friendly price.

Gift Set 1 - £34.95
Hard Candy hard wax – 250ml (sorts out the sweet tooth)
Supernatural Finger Mitt – single (protects the car and the nails)
Mr Pink microfibre – single (it is super-plush and soft)

Gift Set 2 - £17.95
Red Mist quick detailer – 250ml (easy on, instant gratification)
Hard Candy panel pot – 30ml (must have something sweet)
Mr Pink microfibre – single (…and fluffy)

To order one of these special gift sets please send an email to valentinesday at dodojuice dot com with your name, DW alias and address. Payment by paypal.

(garlands ‘not sold’ separately and are not included)

femmesDetailGiftSets.jpg

Groet, Peter
 
Leuke nieuwe producten, al heb ik er voorlopig geen directe nood aan.
De sprayers zouden wel goed van pas komen eigenlijlk, men moeder heeft mijn lege sprayers in beslag genomen. :p

Die soft touch drying towel, is dat dezelfde als de supernatural drying towel waar ik regelmatig wat over lees op DW?
 
Iemand al ervaring met Dodo Juice Need for Speed?
Ik heb een 250ml flesje gehad bij mn bestelling! Alleen weet ik niet hoe dit toe te passen in mn bestaande detail plan..
 
Need for Speed is een all-in-one product dus cleaner, polish en wax ineen.
Je kunt dit gebruiken ipv een uitgebreide detailling sessie en eventueel later toppen met een paste wax.
Zie ook Dodo Juice Need for Speed
 
wokkelz zei:
Iemand al ervaring met Dodo Juice Need for Speed?
Ik heb een 250ml flesje gehad bij mn bestelling! Alleen weet ik niet hoe dit toe te passen in mn bestaande detail plan..
Je kan mss eens kijken bij de reviews ,heb een verslagje gemaakt een tijd terug..;)
 
sjoerdnijhuis zei:
@ -Vanquish- Geloof van niet.. ik heb er ook 1 besteld en die was bij mijn weten groter :!

Thanks. Heb eventjes gezocht en het materiaal waaruit het gemaakt is is wel hetzelfde. Dan zou enkel de grootte dus verschillend zijn.
 
Ik zat DW en de site van Dodo eens te bekijken en daar staat dat er 24 uur tussen aanbreng van de wax lagen moet zitten. Dit zou dan dus betekenen dat wanneer ik bijv. de Hard candy aanbreng ik 24 uur moet wachten voordat ik er bijv. een DJ soft wax op zou mogen aanbrengen of een 2de laag.

Heeft het een verminderend effect wanneer je ze direct na elkaar opbrengt of maakt dat weinig verschil?
 
Om het max effect uit de wax te halen (levensduur) zal deze volledig moeten uitharden ,daar zijn die 24u voor. Moet niet hoor ,een uurtje of 2 vindt ik meestal wel voldoende.
 
Klopt, afhankelijk van het weer laat ik maximaal enkele uren tussen verschillende waxlagen (tenzij ik echt de tijd heb om er 24u tussen te laten.)

Nog even dit: Dodo Juice raadt voor Red Mist ook aan om het pas na minimum 24u aan te brengen na het waxen. RM zit vol solventen die een niet-uitgeharde waxlaag kunnen aantasten. Dus voor een product als RM zou ik toch lang genoeg wachten.

Kleine correctie: Het zijn vooral sealants die je best goed laat uitharden voordat je RM gebruikt omdat de solventen in RM (deels) hetzelfde kunnen zijn als die van de sealant en zo de sealant dus kunnen aantasten. RM over een gecurede wax levert minder of geen problemen. (Beetje vrij vertaald van een post van Dom op DW)
 
Gisteren over een laagje PB White Diamond een laagje Dodo Diamond White geprobeerd. Vond maar wat moeilijk uit de pot op de pad te krijgen.
Steeds maar wat schilvertjes op mijn pad.

Dan toch maar overstappen op een soft wax zoals Light Fantastic ??
 
Zo warm is het buiten nog niet ,je moet zorgen dat de wax een beetje warm wordt zodat deze zich wat makkelijker laat pakken.
Probeer eens met je vinger in de pot te blijven wrijven zodat deze wat losser komt ,daarna met de pad er in.
 
wat vaak ook goed werkt en aanbevolen wordt is wat water vernevelen op je applicatorpad. Dan pakt de wax makkelijker.
 
Snitser zei:
wat vaak ook goed werkt en aanbevolen wordt is wat water vernevelen op je applicatorpad. Dan pakt de wax makkelijker.

Maakt dat niets uit voor het aanbrengen van de wax? Had af en toe wel nog een druppeltje water op de lak, en die ga ik dan eerst ff met een doek weghalen, voor de wax aan te brengen :weetniet
 
JPeG zei:
Gisteren over een laagje PB White Diamond een laagje Dodo Diamond White geprobeerd. Vond maar wat moeilijk uit de pot op de pad te krijgen.
Steeds maar wat schilvertjes op mijn pad.

Dan toch maar overstappen op een soft wax zoals Light Fantastic ??

De stukjes wax op je pad is inderdaad erg vervelend maar wel een bekend iets. Vaak blijven er ook stukjes wax achter de randjes van de applicator pads hangen. De handigste manier om wat wax uit het potje te krijgen is om te 'twisten'. Leg de pad op de wax en draai de pad van links naar rechts met lichte druk.

Water op je pad moet je natuurlijk niet gaan doen, hoogstens een minimale spray LT of iets dergelijks maar eigenlijk is ook dit niet nodig.