• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterior Detail] Renault Scenic

Svenn21

Detailing chief
23 jul 2013
354
85
Afgelopen vrijdag avond en zaterdag (22 + 23 augustus 2014) de auto van een kennis onderhanden genomen.
De auto was destijds nieuw gekocht, maar heeft nooit veel TLC gehad, de auto word namelijk intensief gebruikt en met enige regelmaat (verkeerd) gewassen.

De auto lak had weinig tot geen glans, veel gebruik sporen enz,

Lak
Als eerste gewassen met Poorboys world super slick & suds, 2 emmer methode en een washmitt.
De velgen met Spray en rinse ingespoten en schoongemaakt met een borstel (mothers wheel brush)
De raamrubbers en dergelijken schoongemaakt met Poorboys world APC 1:15
Daarna begonnen met de Monello klei en clay lube van Dodo Juice.

Polijsten
Na testspots met de Dap900 (V2)
Na testspots met de Dap900 (V2) van onder anderel finale/wit, finale/groen, mezzo/groen toch uitgekomen op mezzo/oranje, bereikten met mezzo op groen net niet dat beetje extra.
Dus de auto compleet met Monello oranje en Mezzo bewerkt en afgewerkt met finale op Monello wit.
En de bescherming Poorboys EX-P ingewerkt met een rode pad, 45/60min laten zitten en afgenomen.
Kunststof lijsten en dergelijken zijn behandeld met Auto Finesse revive.
Na testspots met de Dap900 (V2)


Interrieur
Interieur heb ik vrijdag even uitgezogen.
Dashboard schoongemaakt met APC 1:30 en daarna terug 303 Aerospace opgezet.
Ramen
APC 1:100 schoongemaakt.


Foto's van een vieze/ongewassen auto ivm het snel moeten wassen omdat het al de gehele dag had geregend en net juist even droog was.
Tijdens het wassen begon het opnieuw te regenen, vandaar heb ik ook geen Non-Ferro gebruikt.

Glans?

2z9cwp4.jpg


2nhzvw3.jpg


148p2jr.jpg


10dsdhf.jpg


24vqmol.jpg


Swirls?

dm9svr.jpg



De vervuiling die ik met de klei nog uit/van de lak kreeg was op sommige plekken niet veel, andere plekken zoals bumpers/ onderkant deuren waren erg vies!

b4exs8.jpg



Zaterdag morgen begonnen met polijsten omdat ik al het voorbereidende werk de dag ervoor had gedaan.

Links na het kleien, rechts 2 dam bordjes mezzo op oranje

6f6no1.jpg


Veel foto's van tijdens het polijsten heb ik niet, gaat toch om het eind resultaat :D

2yzh8p2.jpg


359xoh5.jpg


27x19gg.jpg


iegy89.jpg


2hnq1zp.jpg


De eigenaar was zéér tevreden, en vond het net een nieuwe auto!
Dat doet je toch wel goed als detailer!

8x33ty.jpg

Auto werd vanmiddag opgehaald toen ik op mijn werk was.

Note: Foto's zijn met een spiegelreflexcamara gemaakt en met mijn iphone 5s, kan zijn dat er hier en daar wat kwaliteit verschil in zit, kwam namelijk niet altijd weg met de spiegelreflex qua licht en handzaamheid.
Tips, vragen of opmerkingen hoor ik graag!
 
Erg netjes, die is goed opgeknapt. Op foto 6(swirls foto) zo dof dat het lijkt alsof er met wetsanding paper overheen is gegaan
 
Ik weet zelf even niet meer zeker of dat dat na het kleien was, maar de lak was van zich zelf ook al zo dof.
Dat beetje marring wat je krijgt met kleien, raak je met polijsten zo kwijt.
 
Zag er idd weer topie uit ! ( en wie zegt er dat je dat briefje niet zelf geschreven hebt :D )

Mooi gedaan hoor , mijn buur heeft een identieke Scenic en die ziet er ook uit als die van hierboven.........voor je begon welteverstaan ;) )
 
Ziet er inderdaad weer top uit.
Hoop dat je me erop kunt vertrouwen dat het niet mijn handschrift is haha.
 
Die heeft een aardige transformatie door gemaakt. Top hoor!