• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Filmpje over een Protechbehandeling

ik zeg: de poetsmachine uit het jaar 0 symbolisch wat bart zegt op de vuurkorf evenals de action spons van 1 euri daar steken we de vuurkorf mee aan.:D

maar verder wat een onzin kramen die mensen uit zeg ik moest luciferhoutjes tussen m`n oogleden doen want m`n ogen vielen uit verveling dicht:-"
 
Euhhhh. check onderstaande foto's eens goed en zeg dan wat het is/was ... :-"

Kijk goed, zo zul je em niet meer terug herkennen...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Been there, done that :D
 
Inderdaad een grappig filmpje. Vraag me echter af, of dit weergeeft wat men in werkelijkheid doet. Mijn vorige auto werd onder handen genomen door Protech. Door 1 van de 'licentie' houders zeg maar. Olaf Gerlag uit Veldhoven. Ik kan jullie toch wel verklappen dat hij er echt wel iets meer werk van maakt dan deze jongen in dit filmpje.

Wassen, kleien, cleanen en polishen met een rotary. Als laatste de Protech sealant. Ik heb die auto 4 jaar gereden. Elk jaar een opknapbeurt ... herhaling. Dat werd gedaan voor rond de 300 Euro. Daar was hij telkens een halve tot een hele dag mee bezig.

Krassen werden aangepakt met een rotary. De Protech laag zelf houdt ongeveer 10 tot 12 maanden stand. Juist omdat ik hem een aantal malen aan het werk had gezien, kwam ik op het idee dit klusje zelf eens aan te pakken.
Het vierde jaar heb ik de auto dus niet meer naar Olaf gebracht en ben ik zelf met de DAP aan de slag gegaan. Zo ontstond mijn verslaving ... detailhobby.

Ik kan niet voor Protech in het algemeen spreken, maar denk dat er wel degelijk jongens zijn die dit werk redelijk serieus oppakken. Alleen de 5 jaren claim is natuurlijk een wassen neus. Na ongeveer 1 jaar is de koek echt wel op en heeft de laag onderhoud nodig. Niks meer en niks minder dan een goeie sealant.

De bedragen van Protech liggen redelijk dicht in de buurt van een top/detailer.
Degene waar ik altijd kwam, deed 1 auto per dag. Geeft toch wel aan, dat hij er de tijd voor nam. De sealant is geen wondermiddel, maar is wel gewoon erg goed.
 
Beschermt zo'n protech sealant dan ook tegen swirls? Dat vind ik wel een nadeel van mijn auto, dat ik bij de eerste keer wassen toch al weer wat swirls heb. Zou mooi zijn als je gepolijste auto een jaar lang swirl vrij blijft.

Jaap
 
Mooi is dat he? Je hebt een "pantser"op je lak maar de swirls komen er toch altijd doorheen...hmmmm...
 
waxen of lakverzegeling voorkomt swirls niet, die ontstaan door foutieve wasmethode.
zijn dus microkrasjes.

het voorkomt wel het aanhechten van vervuiling waardoor je gemakkelijker de auto schoon krijgt.

mensen die kiezen voor lakverzegeling willen niet zelf poetsen maar gewoon na simpel wassen een glimmende auto.
en dat doet het.
 
enigste verzegeling waar ik van overtuigd ben, is Gtechniq's C1

een deel van dat spul verdampt, en een deel veranderd in quartz crystal.

alleen niet te koop.. helaas:-"
 
jaap zei:
Beschermt zo'n protech sealant dan ook tegen swirls? Dat vind ik wel een nadeel van mijn auto, dat ik bij de eerste keer wassen toch al weer wat swirls heb. Zou mooi zijn als je gepolijste auto een jaar lang swirl vrij blijft.
Jaap

Nee hij beschermt niet tegen swirls. :no
 
Wat een opscheppers, alsof "gewone" wax na één ritje achter een vrachtwagen weg is.
Dat is weer pure reclame. Mijn auto heeft al 5 weken geen washmitt gezien (gewoon wekelijks afgespoten na de foam) en hij glanst nog steeds :)

Vond de uitspraak van "boo-net" wel grappig :D