• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon coating

Lobby

Detailing trainee
19 jun 2022
11
25
Afgelopen dagen de auto in de Gyeon coating gezet Oorzaak… Teveel vrije dagen die nog op moeten anders ben je ze kwijt.

Wat hebben we gedaan in de afgelopen 4 dagen.

Zondag begonnen met de motorkap en bumper insprayen met monello Ciao Insetti Insect Remover even laten inwerken en daarna afgenomen met het foamen van de auto. Vervolgens afgespoten met de hogedrukreiniger. Daarna hem ingespoten met Gyeon Q2 Iron… Het viel mij enigszins mee qua vliegroest wat er opzat. Hij werd wel iets paars maar niet dat je zegt. Ik heb een paarse auto in plaats van wit. Vervolgens hem ingespoten met Gyeon Q2 Tar op de meest voorkomende delen. Ook dit weer laten kuren zodat hij het ergste teer en andere vervuiling kon los weken. Daarna weer afgespoten. Hij viel mij op dat de coating die erop zat weer begon te leven. Maar ik had mijn zinnen al gezet op een nieuwe coating dus…. Doorgaan. Vervolgens de auto gekleid met een claybar van Mequiars en weer afgespoten. Daarna de auto gewassen met Gyeon restart wash en afspuiten en Gyeon Bathe + erop gezet en weer afspuiten. Dat was de zondag.
Maandag. De auto 2 staps gepolijst met een Krauss Shinemaster S15 DA. Polijstmiddel die ik er altijd voor gebruik zijn de Menzerna Medium Cut Polish 2500 en de Menzerna Super Finish SF 3500. Daarna de auto afgenomen met de nodige doeken van Creature Edgeless Microfiber Towel erg fijne doeken om de nodige residu te verwijderen. Daarna de auto behandeld met Gyeon Q2 Prep om hem voor te bereiden om hem in de coating te zetten.De coating die ik erop heb gezet is van Gyeon EVO. Eerste laag met Gyeon Mohs EVO en uitwrijven met doeken van Geyon Q²M SoftWipe EVO. Voor de hele auto ben je ongeveer een uur kwijt dus dat komt goed uit wanneer je ook Gyeon Skin EVO erop gaat zetten. Gyeon schrijft zelf voor minimaal een uur laten kuren voordat je een volgende laag erop zet. Mooi tijd voor een bak koffie, ook heel belangrijk. Toen de Skin erop gezet en toen was het 18:00 uur. De auto stond mooi binnen en kon hij daar buffen want hij mag de eerste 24 uur geen contact hebben met enige vorm van vocht. Anders is je klus verpruts en mag je weer overnieuw beginnen.

Dinsdag. Ik had voor mij zelf een programma gemaakt voor deze dag. Eerst de voorruit gekleid vervolgens ge-prept en in de Gyeon View gezet dubbel laags. Heb er al ervaring mee werkt zeer goed boven de 80 km per uur. En de rest van de ruiten een dubbele laag Rain X. Vervolgens de uitlaat tips gepolijst met Elstarglanz en een Cono Polish Cone. Net zolang bezig geweest dat deze ook weer glimmen als een kat met zeven staarten. Daarna het interieur aangepakt. Alle leren delen behandeld met Gyeon Q²M Leather Set Mild even laten kuren voor het beste resultaat. Vervolgens de rest van het interieur afgenomen met Gyeon Q²M InteriorDetailer. De ramen aan de binnenkant schoongemaakt met Gyeon Q²M Glass met de benodigde wafeldoeken die je hierbij prima helpen. Last but not least de banden ook nog even in de Gyeon Q²M Tire Express gezet.

Woensdag was voor mij om het project af te ronden een makkie. De auto nog even in de Gyeon Q²M Cure gezet voor het beste eindresultaat. De onlangs gecoate velgen die ik al eerder had voorzien van een laag Gyeon Q² RIM EVO eronder gezet en de banden ook nog weer behandeld met een laag Gyeon Q²M Tire Express.
Dus een aardig project en deze dagen met een positief resultaat afgerond. Morgen Hemelvaartsdag dus even wat andere leuke dingen doen. Ook heel belangrijk.
De spullen die ik heb gebruikt voor deze klus zijn:
Gyeon Q²M Tar
Gyeon Q²M Iron
Gyeon Q²M Prep
Geyon Q² SYNCRO EVO
Gyeon Q² View EVO Window Coating
Gyeon Q²M Glass
Gyeon Q²M InteriorDetailer
Gyeon Q²M Leather Set Mild
Gyeon Q²M BaldWipe EVO
Gyeon Q²M SoftWipe EVO
Gyeon Q²M GlassPack EVO
Gyeon Q²M MF Applicator EVO
Etc Etc….
Menzerna Medium Cut Polish 2500
Menzerna Super Finish SF 3500
Creature Edgeless Microfiber Towels Heel veel…..
Monello Ciao Insetti Insect Remover
DetailPro Incredible Foam Cannon + DetailPro Incredible Snow Foam.
CHEMICAL GUYS HEX-LOGIC QUANTUM Pads
 
Mooi project, ben wel benieuwd naar de foto's. Compliment voor je verslag!
Zo te lezen ben je een Gyeon liefhebber :heart_eyes:

Van mijn kant 2 opmerkingen:
- Ik zie de meerwaarde niet zo van het wassen met Restart, deze is juist bedoeld om een coating te reinigen/nieuw leven in te blazen. De Gyeon Bathe+ is een shampoo ter onderhoud van je coating. Zelf zou ik liever een "echte" shampoo voor kiezen die enkel een reinigende werking heeft zoals de Bathe. Maar misschien had je niet anders. Het is niet fout ofzo.

- Coating aanbrengen en afnemen in één uur? Ik breng wekelijks coatingen aan, en dat red ik echt niet in 1 uur.
 
Nee.... Ik ben met de coating 2 uur bezig geweest. 1 uur voor Mohs en een uur voor de skin. Ik was hem altijd met Restart en Bathe+ wekelijkse cyclus... Dus afgelopen zondag ook. . Tik van mijn kant.
 
Prima hoor!

Ik vind dat je dan echt snel gecoat hebt, meen ik echt.
Ik zou, voor de verandering ook een een "normaal" shampootje doen.

Ik was mijn eigen auto meestal 2 wekelijks met Bathe, 1 op 3 wasbeurten een keertje Bathe+. Restart...1x per jaar?
 
Inderdaad mooi verslag, de full Gyeon beauty experience! :grinning::cool: Best jaloers op de tijd die je er aan hebt kunnen besteden