• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik wil mezelf even voorstellen.....

Welkom Patrick!
Die lijst ziet er zeker niet slecht uit voor een eerste bestelling.
Hoe meer je leest, hoe meer je wilt bestellen... en op den duur is er geen houden meer aan. ;)
 
Idd, het werkt nu al verslavend. Hoe meer ik lees hoe meer ik denk van "ah ja, dat ga ik ook nodig hebben" :)
De bestelling is geplaatst dus nu kan er niks meer bij. Volgende stap is even langs Boels gaan voor een tapijtenreiniger dan kan ik die APC al eens testen.
 
Ik mis nog een wax als ik alles zo bekijk. Aan de hand van de vorige bestelling, wat raden jullie me aan?
 
Er zijn diverse opties, als wax, maar je hebt in elk geval wel een sealant (synthetische wax, in dit geval de PB EXP die in de sample kit zit), waar je de auto tijdens de wintermaanden kunt beschermen. Zelf gebruik ik sinds kort Collinite 845(Insulatort wax) als toplaag op de Black Hole en EXP, maar er zijn ook andere goede alternatieven zo lees ik bijvoorbeeld ook veel positieve geluiden over Natty's paste wax blue (Poor Boys), anderen zweren bij de waxen van Dodo Juice. Kortom er zijn aardig wat goede keuzes, bedenk bijvoorbeeld of je een vloeibare of een vaste wax wil, om zo een eerste schifting te maken.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik moet nog volledig mijn weg zoeken tussen al dat moois dat aangeboden wordt in de webshop. Klopt helemaal wat die schifting betreft, alles een beetje uitzoeken en testen is de boodschap.
Als mijn pakket toekomt voor zaterdag en als het weer dan een beetje ok is ga ik er alvast aan beginnen (te volgen hier later in een apart topic).
 
Ik heb de eerste twee jaar dat ik was begonnen met detailing geen wax gebruikt (wel glaze en sealant), en in die tijd dus ook de wastechniek verbeterd, verschillende kleisoorten geprobeerd, 2 clinics gevolgd bij CC (een handmatige en later een DAP clinic) en een aantal keren de jaarlijkse SDD (Summer Detail Day) bezocht bij Carclean: daar zie je ook veel demo's, kun je veel uitleg krijgen, soms mag je zelf wat proberen en kun je met andere 'gekken' praten en ervaringen uitwisselen. Nu is dat voor mij iets makkelijker: is voor mij 20 minuten rijden naar CC.
 
Daar zal ik me dan ook maar eens aan wagen denk ik, Zo gek ver weg is Carclean nu ook niet....mss een weekendje aan koppelen. Dat zien we dan nog wel.