• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte swirls piano lak

ricardok90

Detailing trainee
18 sep 2019
10
32
Beste mensen,

Ik heb een harley davidson in piano glans zwart. Echt een hel van een lak, even met je spijkerbroek er langs en je ziet het al …
Het probleem is dat ik de final step niet goed krijg. Er blijft een lichte swirks mark achter (zie foto). Ik heb al diverse final pads gebruikt van carpro en shinemaster icm met carpro reflect en menzerna superfinish. Ik maak gebruik van een flex pxe 80.


IMG_5195.jpeg

Ik werk altijd schoon. Met goede kwaliteit doeken en capro eraser.

Wie weet de oplossing ?

Bedankt!
 
Hallo,

Ik heb deze zelfde kleur op mijn Road King Special. Deze lak is zeer gevoelig. Mij is het alleen haze-free te krijgen door Gyeon Bald-Wipe doeken, afnemen met Gyeon Prep en polijsten met Sonax polijstmiddel (heel fijne korrel, weet niet meer precies de naam)
Dit is unilak zwart zonder blanke lak.
 
Bedankt ! Ik had al het vermoede dat deze lak geen blanke lak heeft. Ik dacht zelf misschien aan scholl s40 en een hele zachte pad. De gyon doeken ga ik onthouden
 
Ik vermoed dat de doeken de boosdoener hierin zijn. Je zou eens kunnen kijken naar doeken met een gesloten lus zoals de door Altos genoemde Gyeon doeken.
Belangrijk is het ook om het polijstmiddel goed door te werken.

Polijstmiddellen met een zéér fijne korrel zijn de Gyeon Primer, Rupes Uno Pure Ultra Finishing polish of Rupes Uno Protect.
 
Ik had ook even als ‘test’ het polijstresidu in een rechte lijn afgeveegd. Maar de ronde hologrammen blijven. Ik ging er vanuit als het aan de doek lag dat er rechte krasjes te zien waren. Ik gebruik overigens carpro boa doeken.
 
Als je met rechte lijnen het residu afneemt krijg je idd geen ronde hologrammen/krasjes. Zou het kunnen zijn dat de krasjes er gewoon nog niet uitgepolijst zijn?
Wellicht zag je deze pas nadat je prep hebt gebruikt (voorheen verhuld door polijstmiddel?)
De boa doeken heb ik ook gehad en die hebben geen gesloten lus en ik zou echt over gaan op bv Gyeon baldwipes dat scheelt enorm.
Paar dingen waar ik aan denk:
-Evt wisselen van polijstpasta waarbij s40 zeker geen slechte optie is.
-Ook niet een te zachte pad nemen want de polijstkorrel moet wel afgebroken kunnen worden.
-persoonlijk gebruik ik bijna alleen nog maar doeken met gesloten lus.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik zie de hologrammen pas nadat ik de prep heb gebruikt. Heb al meerdere combinaties / snelheden geprobeerd met de middelen die ik heb… ik blijf ze zien. Omdat ik met de 75mm steunplaat een beetje beperkt ben zat ik te denken aan een witte rupes pad?

Nog even terugkomend op de gyeon rim. Ik heb nog een flesje quartz 3.0 staan. Kan deze eigenlijk wel tegen de warmte ?
 
Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad op een zwarte Honda.

Bij mij was de oplossing een gele rupes foam pad vochtig gemaakt met demi water.

Dus geen polijst pasta.

Idee er achter is dat het water zorgt voor afvoer van lak die in de pad gaat zitten. Wat ook bleek door wat gespetter rondom.

Als het een zachte lak is gaat deze vrij vlug in je pad zitten en ben je vrij snel met “lak” aan het polijsten.

Klinkt misschien gek maar bij mij was dat toen de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie de hologrammen pas nadat ik de prep heb gebruikt. Heb al meerdere combinaties / snelheden geprobeerd met de middelen die ik heb… ik blijf ze zien. Omdat ik met de 75mm steunplaat een beetje beperkt ben zat ik te denken aan een witte rupes pad?

Nog even terugkomend op de gyeon rim. Ik heb nog een flesje quartz 3.0 staan. Kan deze eigenlijk wel tegen de warmte
Weet je zeker dat je de krasjes überhaupt wel weg hebt kunnen krijgen ,het zou ook nog een optie kunnen zijn dat je te milde combo’s hebt gebruikt?

Witte Rupes pad lijkt mij op zich een prima keuze.
Quartz 3.0 kun je ook prima gebruiken.
 
Ik zal morgen nog een poging wagen om een stap terug te doen. Van cut -> medium -> polish. Ik ben eigenlijk elke keer begonnen op medium
 
Ik had ook even als ‘test’ het polijstresidu in een rechte lijn afgeveegd. Maar de ronde hologrammen blijven. Ik ging er vanuit als het aan de doek lag dat er rechte krasjes te zien waren. Ik gebruik overigens carpro boa doeken.