• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Bug & Tar remover

Markie

Detailing rookie
17 jan 2011
18
0
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb het nu voor de 2e maal geprobeerd maar vind het waardeloos spul. Vliegen gaan er niet makkelijk af, ook niet na een poosje in te laten trekken, en het is heel erg lastig te verwijderen. Het lijkt heel vettig te zijn ook.

Ben er niet echt over te spreken.
 
+1

Voor vliegen/insectenlijken gebruik ik tegenwoordig Bug Squash.

Op zich werkt de bug and tarremover nog wel aardig bij het verwijderen van harsdruppels. Alleen moet je vooral NIET de B&T remover met de sprayer op de lak spuiten. Dan heb de de hele handel er onder zitten en zoals je al zegt is het erg lastig te verwijderen. Als je het op een applicatorpad spuit en dan vervolgens hiermee de hars te lijf gaat lukt het nog wel aardig.

Vanaf zaterdag heb ik echter tarX en dan gaat de nog bijna volle fles B&T remover samen met de nxt 2.0 (70%) op marktplaats.
 
Leg een warm/lauwe doek op de vliegenlijkjes vóór je het gebruikt dan weken ze al los, daarna pas de remover gebruiken .... grote kans dat dan wat beter lukt.
BugSquash is men hoe dan ook altijd wel tevreden over, geen ervaring met de Meg's
 
Ik heb wel vaker negatieve verhalen gehoord over de Meguiars Bug & Tar..
Verkopen en de poorboys variant aanschaffen die werkt perfect.
 
In het verleden ook Bug & Tar remover van Meg gebruikt. Was er toen ook niet blij met het resultaat.
Daarna ook niet meer gebruikt.
 
De Bug&Tar remover is hier ook verdwenen in de kliko. Ellende heb je ervan, werkt niet en laat vieze vettige troep achter op de lak.
 
Voor de bugs doet het naar mijn ervaring helemaal niks. Daar is bug squash veel (echt veel) beter en prettiger. Tel daarbij op dat het een drama is op rubbers en ongespoten plastic en het mag duidelijk zijn dat je het daar niet voor hoeft te hebben.

Voor teer heb ik nu ook TarX geprobeerd, maar die vind ik echt een stuk minder voor teer. Je ziet het vrijwel direct uitlopen, maar daarna zet de werking niet in dezelfde lijn door. Zeker als je het volgens de instructies op de fles met een harde waterstraal probeert weg te spoelen doet het niet heel veel meer. Wegvegen met een mf-doek gaat al een stuk beter. Wellicht doe ik iets verkeerd?

De bug&tar kan door z'n samenstelling langer inwerken. Eerst opbrengen met een pad, paar minuten laten inwerken en daarna met een mf-doek weghalen. Heeft mij al door hele dikke lagen teer geholpen.

Wanneer iemand nog een betere teerverwijderaar weet die minstens zo effectief is als de bug&tar, maar die schoner werkt, dan hou ik me aanbevolen.
 
nick22 zei:
bug%tar remover idd troep! werkt niet en plakt

bug squash is het fijnste product vind ik


+1 :)^

Het geeft een hoop witte strepen die steeds weer terug komen.