• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Vergeet niet dat de Mother's en Auto Finesse zeer milde klei soorten zijn. De groene Verde is dat zeker niet.
Overigens hebben wij meerdere stukken in gebruik en dat het steviger is zal ik zeker niet ontkennen maar als je met deze temperaturen geen pannenkoek kan kneden dan heb je of een heel ander stuk dan de stukken die wij in gebruiken hebben (meer dan 20 stukken klei!) of het wordt tijd voor de sportschool ;).
Ook het vastgrijpen is mij totaal onbekend, totaal geen problemen mee tenzij het erg warm is en je gebruikt te weinig spray.

Nieuwe stukken Verde zijn wel zachter dan de groene versie maar niet zo zacht als de Auto Finesse.
Tijd terug gebruikt bij Skybump zijn A6 en ik vond het veels te zacht, nam niets op en ik was veels te lang bezig met hardnekkig vastzittend vuil.
Jammer dat je zo ver weg woont en dat stuk klei hebt weggegooid, we hadden het graag terug gehad om ernaar te kunnen kijken.
 
Ik heb de klei inmiddels weggegeven, op elke auto die ik probeerde gaf hij mij geen voldoening (ieder z'n eigen klei roep ik dan maar)

Ook vond ik inderdaad ook dat het een vrij harde klei is, te hard voor in ieder geval, de alfa's die ik hier doe. Ook was die zeker niet prettig in mijn handen. Doe altijd een klein pannenkoekje, en klei de auto met de pannenkoek in mijn handpalm. Vinden mijn polsjes niet echt fijn,... Met AF klei heb ik dat een stuk minder, ook omdat die zachter is, mijn kleitechniek is echter niet onjuist, doe dit inmiddels al heel wat jaartjes.
 
De groene klei heb ik op diverse auto's gebruikt, en bij 1 auto gaf deze wat marring, maar op alle andere niet.
Qua verwerkbaarheid vind ik em vergelijkbaar met de Poorboys, en daarmee had ik ook geen problemen..

De groene is nog niet helemaal op, maar ik ga die grijze eerdaags proberen.
Ben erg benieuwd in ieder geval
 
Ik ga niet zeggen dat de groene Monello klei mijn favoriete is, maar van een aantal reacties hierboven sta ik toch verbaasd. Ik heb de klei nu reeds op meerdere "harde lakken" gebruikt (Mercedes, VW, Opel, Porsche), en dat ging steeds behoorlijk goed. Zeker geen last van haken in samenwerking met Dodo Born Slippy, maar je moet hem inderdaad goed nat houden. Ik vind inderdaad ook wel dat hij harder is dan andere kleien, en vooral dat het ook niet betert gedurende het kleien. De PB klei wordt iets meer soepel naarmate je bezig bent door de warmte van je handen, dit ervaar ik niet bij de Monello. Deze blijft redelijk stug.
Nu weggooien vind ik helemaal te gek. Dan zou ik hem gewoon bijhouden voor de onderzijde van je wagen. Daar wordt je klei meestal snel vuil, en daar kan je wat meer kracht gebruiken.
 
Ik zag net een topic voorbij komen over de uni-cone's, toen schoot me te binnen dat deze per 5-11-2012 leverbaar zouden zijn. Nu zie ik dat de levertijd gewijzigd is naar onbekend :(
 
Er zit weer wat aan te komen, een kleine uitbreiding voor de Monello microvezelreeks:

https://plus.google.com/u/0/108778158731241543141/posts/R8SNktkWTxa
 
Interessant, ziet er goed uit!

ps. via Google+ kwam ik ook weer eens op de Monello site, ik zag dat de pads (foto's + info) nog niet ge-update waren naar de laatste versie:-"
 
De applicators zijn inderdaad microvezelapplicators, maar dan ietsje dikker dan de Poorboy's World variant en per twee verpakt (rood/groen).

De waffle weave doek is natuurlijk multi inzetbaar, maar primair bedacht als glasdoek.

De glaze komt, maar dat zal pas lente / zomer zijn.
 
Even een vraagje, wanneer worden de 3 " pads verwacht?

Wil ze eigenlijk onder de kerstboom gooien, maar staat zo lullig als ze voorlopig nog niet komen...
 
Even een vraag tussendoor, hoop dat het hier niet in de weg staat.

Ik wil binnenkort met een dap900 de motor van pa gaan polijsten (zwarte suzuki gsxr 1000 k8) met monello finale.
Op een motor zitten natuurlijk wel her en der wat stickers, kan ik hier gewoon overheen polijsten of proberen deze te mijden?
Ga dinsdag (Dappere dinsdag) de dap 900 met de 12 polijstpads bestellen maar aangezien het geld dan een eind op is, is het geen mogelijkheid om nog wat bij te bestellen.
(Het gaat vooral om hele lichte swirls)

Alvast bedankt
Brian
 
Ander vraagje: Kunnen de foam applicators mee in de wasmachine? Of hoe slaan jullie ze op tussen de beurten door als je ze niet wast?