• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na Meguiar's wil ik een nieuw merk proberen, zoals Dodo Juice of iets anders voor mijn witte wagen.

AMG

Detailing rookie
26 mrt 2011
238
0
46
hoi detailers.
aangezien ik al een tijd alleen maar meguiars gebruik zou ik nu eens willen overstappen naar dodo juice of iets anders.
( liefst van een en het zelfde merk ,anders gooi ik weer alles door elkaar )
ben in het bezit van een G220 DA van megs met de rode , gele en zwarte pad .
voor mijn stappenplan heb ik altijd ultimate compound, deep chrystal polish en nxt tech wax en gold class carnauba wax gebruikt.
nu zoek ik voor al de bovenstaande producten een vervangingsproduct van dodo welke ik met mijn pads kan gebruiken.
de wagen is van kleur wit .
graag had ik jullie mening willen weten , wat jullie denken dat geschikt is voor mijn witte wagen.

alvast bedankt op voorhand
greetz johan
 
Ik weet niet of Dodo Juice inmiddels al polishes op de markt heeft, maar in dat geval zijn ze nog niet bij Carclean te verkrijgen.
Zou eerder kijken naar Monello, Menzerna o.i.d.
 
Maakt inderdaad niet uit.
In de meeste gevallen kun je gewwon verschillende merken door elkaar gebruiken.
Er zijn maar enkele producten die voorgeschreven worden die na elkaar gebruikt "moeten" worden...
 
Voor mijn witte wagen gebruik ik Poorboy's World White Diamond (=een glaze, zoals deep crystal polish) + Dodo Juice Light Fantastic (= een wax)

Ipv van NXT Tech wax die je waarschijnlijk als sealant gebruikt (?) zou je bv Poorboy's World EX-P kunnen nemen.
 
ik doe eerst ultimate compound, dan deep crystal polish ,dan nxt tech wax en daarover de goldclass carnauba wax
 
Voor de producten die ik aanhaal zou de volgorde dan zijn: White diamond, EX-P, Light Fantastic.

Een vervanger voor de Ultimate Compound heb ik niet vermeld omdat de meeste polijstmiddelen verschillend zijn van de Ultimate Compound op het vlak dat de meeste polijstmiddelen met korrels werken die afbreken tijdens het polijsten. Dit in tegenstelling tot Ultimate Compound die microkorrels bevat die niet afbreken. Maw het is een iets andere manier van werken, bovendien polijst je zo te zien in 1 stap met Ultimate Compound wat doorgaans niet gebruikelijk is bij producten met afbrekende korrel (meestal ook niet bij producten met niet-afbrekende korrel trouwens)

Samenvattend: als vervanger voor Ultimate Compound zul je hier vaak 2 of 3 polijstmiddelen voorgesteld krijgen (bv Monello) voor 2 of 3 polijststappen.
 
ik doe eerst ultimate compound, dan deep crystal polish ,dan nxt tech wax en daarover de goldclass carnauba wax

Euhm... beetje teveel van het goede:

DC Polish = Glaze (voedend)
NXT Wax = (milde)Cleaner, Glaze en Wax in 1
GC Wax = (milde)Cleaner, Glaze en Wax in 1

Dus de DC polish is na het aanbrengen van de NXT en GC weer weg, eigenlijk geldt dat ook voor de NXT, die is ook gedeeltelijk weer weg na de GC. Het kan natuurlijk wel, maar het is een beetje zonde van je extra werk. Schaf een pure wax aan zou ik zeggen ;)
 
Zoals Stimpy hierboven zegt is het inderdaad een verkeerde gecombineerde set. Ik ben wel erg benieuwd wie je aangeraden heeft dit op deze manier te gebruiken?
 
:-& nu weet ik het ook helemaal niet meer
dit stappenplan is me aangeraden door group cé van hasselt , is zelf een detailer .
ik weet niet als deze bij u bekend is ? laat er anders wel genoeg geld achter voor dit alles
en dan blijkt het niet goed te zijn ]-0
@ tim : wat raad je mij aan voor mijn wagen ?
grtz johan
 
Ik heb deze combo wel eens vaker gelezen op forums: men bekijkt dan de NXT wax als een sealant en de Gold Class wax als carnauba.......men gaat er dan van uit dat alhoewel beide producten (milde) cleaners bevatten, er nog genoeg van de Polish en Nxt blijft zitten......:confused:
 
Als ik je wat aan mag raden voor jouw auto... ik zou kiezen als glaze de White Diamond van Poorboys, als sealant de EXP van Poorboys en als wax de Natty White van Poorboys. Zo hou je alles in een lijn en duur is het niet en kwalitatief ook gewoon goed.

Als je een wax van Dodo wilt zou je dus kunnen kijken naar Light fantastic of Diamond white.
 
AMG zei:
:-& nu weet ik het ook helemaal niet meer
dit stappenplan is me aangeraden door group cé van hasselt , is zelf een detailer .
ik weet niet als deze bij u bekend is ? laat er anders wel genoeg geld achter voor dit alles
en dan blijkt het niet goed te zijn ]-0
@ tim : wat raad je mij aan voor mijn wagen ?
grtz johan

Het toppen van een Sealant met een Carnauba wax is min of meer algemeen bekend en vaak toegepast. Het probleem is alleen dat veel mensen niet weten dat in de waxen en sealants van Meguiar's (behalve de Step 3) een milde cleaner zit en dat het in principe All In One producten zijn. Dat een detailer het niet weet kan ook goed omdat hij vaak de producten uit de pro lijn gebruikt en niet de consumenten producten. Ik deed dit in het begin ook NXT daarna GC, maar, al doende leert men en kom je tot nieuwe inzichten, en ben ik daar vanaf gestapt omdat er dus milde cleaners in zitten en eigenlijk de voorgaande laag aantasten...
 
alvast bedankt jongens voor de uitleg allemaal :cool:

stel dat ik nu het stappenplan wil gebruiken wat tamer hier als voorbeeld aangeeft
is dit dan de juiste volgorde :als eerste stap de glaze White Diamond van Poorboys, als 2 de stap de sealant EXP van Poorboys en als 3 de stap de wax Natty White van Poorboys???
en kan ik deze stappen dan ook doen met de g220 en de pads van meguiars ?( burgundi pad , gele pad en zwarte pad ) of moet ik allemaal nieuwe pads aankopen voor deze producten ???

gaan de producten van poorboys een beter resultaat geven als die van meguiars ??

alvast bedankt en sorry voor de stomme vragen :confused:
grtz johan
 
Volgorde klopt hoor, de kleuren en dus eventuele cuttingfactor van de Meguiar's pads ken ik niet dus daar kan ik niet op antwoorden, wel kan ik zeggen dat je elk product uit de lijst van tamer best aanbrengt met een finishing pad (zonder cuttinfactor dus) en dat kan gerust machinaal. :ja
 
gisteren de producten van poorboys besteld bij carclean , nu is mijn vraag : is dit de goede volgorde zoals ik hier heb opgegeven ???
en is dit met de pads van meguiars te doen of beter andere kopen ??
( denk dat ik het stilaan begin te snappen , na het vele lezen en na altijd meguiars te hebben gebruikt)
alvast bedankt voor jullie geduld en mijn stomme vragen :schaam

(na het wassen, drogen en kleien):

1 Polish: SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover
SSR2.5 Medium Super Swirl Remover
SSR3 Heavy Duty Swirl Remover

2 Glaze: White Diamond

3 Sealant: EXP Pure Sealant

4 Wax: Natty's Paste Wax


grts johan
 
De volgorde an sich is niet verkeerd, maar doe eerst even een testspot om te zien welke SSR je aanvankelijk nodig hebt ( je kan altijd zwaarder gaan )
Daarna weer netjes afbouwen tot aan SSR1.
Dan kan je de glaze / sealant / wax er op zetten.

Je kan gewoon de Meg's pad gebruiken:
Rood=Cutting
Geel=Polishing
Zwart-Finishing

Lees anders het stappenplan nog een keer goed door voor de zekerheid ( staat in m'n onderschrift ), dan weet je zeker dat je het op de juiste wijze gaat doen
 
@ mk-us : stel dat ik na het maken van de testspot tot de vaststelling kom
dat ik de ssr 2.5 moet gebruiken om alle swirls weg te krijgen.
moet ik dan na het polijsten met de ssr 2.5 en het afnemen van de ssr 2.5 nog een pass
doen met de ssr 1 om af te bouwen of mag ik na de ssr 2.5 stoppen als het resultaat goed is ?
kan ik de ssr's en ex-p ook op een zwarte wagen gebruiken ?
greetz johan
 
Je start met een ssr2 in combintie met witte pad en kijkt het resultaat na.
Is hij goed en krasvrij kan je nog even met de ssr1 een nabewerkig geven met een zwarte pad.
Dan ga de wagen volledig ontvetten met IPA (of ik gebruik zuivere wasbezine)voor de volgende stap.
Dan breng je de White diamond aan met een rode pad.
Echt niet veel gebruiken want wat terug afwrijft ben je kwijt.
volgende stap breng je EXP aan met een zwarte pad.
Eens die op gewerkt kan worden ga je naar de finale stap
Dan breng je de Natty's aan met een blauwe pad(of rode)en laat hem een tijdje hazen.
Na de zweeptest kan je hem terug oppoetsen met MF klaar is kees
groetjes
Focuiso