• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto aangeschaft, A3 sportback 1.8 TFSI

Het leer is wel donkerder als op de foto, daar lijkt het en stuk lichter. Sinds gisteren de auto thuis staan, bevalt tot nu toe prima, open sky is nu al mijn favoriete optie! Komend weekend maar eens detailen.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
RNSE zit er inmiddels al in (de versie met ledscherm)
Verder sonniboys geplaatst
Chrome uitlaatsierstukken

Auto is ook geheel gedetailed afgelopen week maar heb er geen foto's van gemaakt, zal wel foto's maken van het resultaat. Auto had weinig tot geen krassen, alleen wat swirls maar zelfs dat was niet noemenswaardig. Schroefset is inmiddels binnen en ben ook bezig met een set velgen. Komende week dus meer nieuws.
 
Zaterdag de auto maar eens gewassen en de velgen weer toonbaar gemaakt nadat ik vrijdagavond een schroefset heb geplaatst.


Voor het verlagen:
1204F096-1FB0-41D0-A640-EFD0994299AF_zpshjy3ugbj.jpg


Na:
13FC14BE-24BB-435B-8EE2-21BF0BF8E8E5_zps9ly2yyjj.jpg

DDBBA77B-9D20-42FB-8E1B-E73D27032861_zpsy8wd6ha0.jpg

D38AFA21-1ED7-42D4-A77F-F5E89343F40A_zpsy0azcrph.jpg


Ben zelf erg tevreden met het resultaat, even kijken of de hoogte zo bevalt, dan nog even uit laten lijnen en dan gaan we weer verder met modden. Cruise control stukje dak wrappen en andere grill staan nog op het verlanglijstje.
 
Inzake de cruise control zou ik ff kijken of dit model ook al standaard de voorbereiding heeft zitten dat kan een hoop geld schelen
 
Kijk een A3 met de 1.8 TFSI. Uit welk bouwjaar is de Audi?
De onze is een hele vroege facelift, gebouwd augustus 2008. Ook uit Duitsland geïmporteerd. Bij ons was de cruise control niet zomaar plug en play. Pas bij het derde stuurapparaat hadden ze de cruise control aan het werken. Alleen een pré-facelift stuurapparaat bleek te matchen met onze Audi... ondanks dat het chassisnummer iets anders liet zien.
Ook wij hebben dezelfde mistlampcovers en de chroom uitlaatstukken monteren laten. Dat Open Sky dak is geniaal. Helaas hebben wij die optie niet.

Gekocht met dezelfde beweegredenen als wij.
Helaas moet ik je op voorhand toch al waarschuwen... De 1.8 heeft ook een verhoogde kans op motorische problemen. Het is alleen veel minder bekend, juist door de relatief kleine aantallen die verkocht zijn met dit blok. Ook hier zijn er kettingproblemen...
Wij hebben zelf motorschade gehad (km stand 92.500). Dat is een duur, heel duur grapje!

De velgen staan ook super in combinatie met de verlaging. Gewoon top.
 
Ik heb het stuurapparaat al nagekeken en dat is voorbereid voor cruise control, daar voorzie ik dus geen problemen. Verder weet ik van de problemen met de kettingspanners, die zijn bij deze auto al vervangen. Weet ook niet welk blok jij hebt als er nog een en ander pre facelift is aan je auto. Die zijn namelijk ook vernieuwd ten tijde van de facelift. Is natuurlijk geen garantie maar ga er vanuit dat het daarmee wel voorkomen wordt. Overigens is de 1.8tfsi heel erg veel verkocht, alleen in de A3 minder, bijna alle benzine uitvoeringen van de A4/A5 rijden met dezelfde motor.