• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe hogedrukreiniger maar welke?

Ja ik zie de plaatjes nu Fai.

Daar heb je geen miskoop aan, hele goed HD reiniger

Kranzle HD reiniger, is op zeker ook mijn volgende HD reiniger.
Moet wel eerst de Karcher K7 HD reiniger of kapot gaan of moet goede prijs krijgen bij verkoop.
 
Wittereus;n412138 zei:
Loont zich die €100, - extra? Voor de 15 bar extra? Want ik moet echt een patio cleaner hebben.

De E reeks heeft ook een andere motor. Dus er is meer dan enkel die 15 bar verschil.
Als je voor de C reeks zou gaan zou ik een goedkoper model nemen ?
 
Wie helpt mij uit dit dilemma? Ik wil een goede betrouwbare, sterke hd voor terras, tuin, huis en auto. Ik kan dus een goedkopere C serie nemen of €100,- en meer voor de 10 meter semi prof E serie?
 
Ik heb een paar weken geleden de Kranzle 2160TST gekocht. Gelukkig was er een speciale actie met flinke korting :)
conv_1462.jpg

Ik ben er zeer tevreden over. Niet te vergelijken met mijn vorige (Karcher K5). Deze heeft meer druk, betere lans en een soepele HD slang.
Ik heb wel een nieuw aansluitstukje moeten plaatsen aan m'n Monello foam gun maar dat was geen probleem.
Toestel is redelijk zwaar maar is goed te verplaatsen met de grote stevige wielen.
Echt klasse apparaat, aanrader.

groeten, Staf
 

Bijlagen

  • conv_1461.jpg
    conv_1461.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 96
Ik heb de 1152 ben ik zeer tevreden over! Die jij op het lijstje hebt staan die zijn nog een klasse hoger! Succes met je keuze.
 
Het grote verschil tussen de 1152 en de 2000 serie is de traag draaiende pomp bij de 2160 en 2195. Bij veelvuldig gebruik is dus de slijtage wat minder. Bij occasioneel gebruik (voor prof toestellen is dat 1x per week) maakt het niet veel uit. De 2000 serie is ook iets stiller omwille van het lagere toerental.
 
Staf;415231 zei:
Het grote verschil tussen de 1152 en de 2000 serie is de traag draaiende pomp bij de 2160 en 2195. Bij veelvuldig gebruik is dus de slijtage wat minder. Bij occasioneel gebruik (voor prof toestellen is dat 1x per week) maakt het niet veel uit. De 2000 serie is ook iets stiller omwille van het lagere toerental.
Weer wat geleerd! Alleen was voor mij de prijs doorslaggevend ik gebruik hem ongeveer 1 x per week of per twee weken. Hij staat binnen in de trapkast dus ook nog warm en droog. Voor mij voorlopig goed genoeg :)
 
Herrie valt mee, vindt ik. Maar het dubbele neerleggen voor iets meer druk en iets stiller, dat is een keuze. Dat vind ik het niet waard. Succes met je keuze!
 
Hoi Bikkel,

Puur op basis van theory zou ik zeggen: meer debiet en minder druk. Je wilt het vuil er graag vanaf spoelen en als je dit met zoveel mogelijk druk en zo weinig mogelijk water doet kan je bijna net zo goed ook de spons weer uit het keukenkastje halen:) Kan me voorstellen dat als je een heel erf moet schoonspuiten, dat een lager debiet een flinke berg water scheelt, maar een auto is toch anders.:ja

Wat betreft foamen, meer druk lijkt me beter, maar ik denk dat er in de foam lans een smoorventiel zit, wat de druk terug reguleert zodat de foamlans op meerdere apparaten werkt.

Succes!