• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quick Detailer kunnen vernevelen/verspeiden ?

AardPorsche

Detailing rookie
31 okt 2011
219
0
Beetje een rare vraag en/of topic titel gekozen maar vroeg me nu af of het nu mogelijk is om QD te kunnen verspreiden (zeg bijvoorbeeld via de karcher oid) over de auto of andere toepassingen. Net zoals je de wax functie hebt in een wasbox.
Vraag me dit al langer af, vandaag toevallig eens geprobeerd op mijn veranda (met polycarbonaat platen)..echt veel nut had het niet, je bereikt immers niet het effect wat je de wasbox krijgt (of het spul moet stijf van de siliconen staan?). Heb het aangebracht (gewoon onverdund) met een handpompje (je weet wel zo`n plantenspuit onder druk).

Dan zou je het voor veel meer toepassingen kunnen verzinnen, of even snel je wagen af te toppen na het wassen. Gebruikte QD is QD+ van poorboys.
 
Als je QD+ gaat gebruiken moet je het sowieso niet op de lak vernevelen....:no Het bevat carnauba en gaat vlekken geven als je het laat drogen. QD+ werkt het beste op een doek, sprayen op de de doek en oppervlak behandelen en daarna afnemen met een schone doek.
Snap eigenlijk ook niet helemaal goed waar je naartoe wilt met de optie om de hele auto te vernevelen in een detailer spray, je verbruik van het product is dan ook nog eens vele malen hoger en de kans is groot dat het te snel droogt met alle gevolgen van dien. Tijdswinst is denk ik ook minimaal.
 
In de tijd dat je met je doek rond moet heb je net zo snel de panelen verneveld. Je moet toch rond. Ik doe altijd een paar spraytjes op een paneel en poets dit gelijk uit.
 
Citaat uit de advertentie van QD+ van poorboy's.
"Simpelweg sprayen en opwrijven om de lak te reinigen en de glans te verhogen!"
Dat je het niet moet laten drogen lijkt me logisch, is het voor mij althans..
 
In de praktijk blijkt dat direct op de lak sprayen minder prettig werkt dan het eerst op een doek te sprayen, zeker als de lak warm is.
 
Vanmiddag nog gebruikt, ik kan er geen vrienden mee worden zeker niet als ik het direct op de lak spray. Doe mij dan maar Red Mist van Dodo Juice.
 
Ok dan gaat mijn theorie niet op dus..Er steekt dus veel meer achter met het gebruik van QD waardoor je deze niet kan verspreiden met water oid.
Normaliter gebruik ik ook gewoon een doek, waarop ik de QD+ aanbreng en uitpoets op de lak.
Was daar eens benieuwd naar..
 
Het kan wel, kijk maar naar de reactie van Ivo's..
En ja, het schijnt nog goed te werken ook nog (bescherming is nog aanzienlijk lang ook)
 
AardPorsche;317403 zei:
Er steekt dus veel meer achter met het gebruik van QD waardoor je deze niet kan verspreiden met water oid.

Lijkt me logisch dat het niet werkt om een product dat op waxbasis is gebaseerd om dit met water te verspreiden.
Wax heeft namelijk de eigenschap om water af te stoten....

Water en vet (wat wax eigenlijk is) mengt niet.

Tenminste, dat denk ik :weetniet
 
Is ook zo..wat vet is dat roest niet :p maar goed dat terzijde..
Maar ik was meer aan het denken in de vorm van het spul wat gebruikt wordt in wasboxen. Kennelijk is dat totaal ander spul of het staat stijf van de siliconen.
 
AardPorsche;317383 zei:
Net zoals je de wax functie hebt in een wasbox.

Volgens mij heeft die "waxfunctie" enkel nut als je elke week braaf door de wasstraat rijdt , en heb je de INDRUK dat dit een waxlaag oid is :-"

Heb ergens gelezen dat dit eerder een vettig goedje is dat na enkele dagen verdampt is en eigenlijk niks met wax te maken heeft.

Vroeger had je ook mensen (en nu nog denk ik) die bij hun shampoo-water een scheut vloeibare wax (algemeen bekend onder de naam "Simoniz" )

deden en dan had je ook zulk effect .

Persoonlijk spray ik mijn droogdoek altijd in met detailerspray en heb dan eerder het gevoel dat ie dan beter over m'n lak en ruiten glijd .
 
De zogenaamde "hotwax" bij de wasstraat mag wat mij betreft de naam wax niet eens hebben, en is gewoon een vettig goedje wat enkele dagen lang een waterafstotend effect geeft.
 
nicknameless;317432 zei:
Lijkt me logisch dat het niet werkt om een product dat op waxbasis is gebaseerd om dit met water te verspreiden.
Wax heeft namelijk de eigenschap om water af te stoten....

Water en vet (wat wax eigenlijk is) mengt niet.

Tenminste, dat denk ik :weetniet

Dacht ik ook. Totdat ik PERL (eventueel verdund met water) waterafstotend zie werken op banden...