• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza 1.2 TDI Motorruimte behandeld (Met foto's!)

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.783
193
26
Zwolle
Hallo allemaal,

Toen ik deze Seat Ibiza kocht was ook onder de kap de boel lekker smerig. Ook dit heb ik onder handen genomen. Ik had geen zin om nog eens wat extra uit te geven aan wat dure poetsmiddeltjes om de plastic kappen weer mooi te krijgen. Dus een rondje door de winkel genaamd Action kwam ik met 1 busje met wat spray weer thuis!

Wat heb ik allemaal gebruikt:
1. Hogedruk
2. Meguiars NXT 2.0 Tech Wax
3. Siliconenspray van de action
4. Poetsdoeken
5. Theedoek

Wat heb ik allemaal gedaan:

1. Auto gewassen en de motorruimte en de klep afgespoten met de hoge druk.

2. Droog gemaakt met een doek en het kleine vuil aan de klep weg gepoetst met Megs NXT 2.0.

3. Alle kappen en dergelijke ingespoten met siliconenspray. En heel even gewacht. En daarna weer uitgepoetst met een theedoek.

De foto's!

Voor
aqnnOtpl.jpg


Na het afspuiten met de hogedruk
RT36W8zl.jpg


Na het behandelen met siliconenspray
ydj8NdWl.jpg


Zoals jullie kunnen zien ziet het er weer strak uit, zonder het een gladde glimmende bende van gemaakt te hebben :).
En het blijft ook goed lang zitten. Zijn nu een maand of 4 verder, en alle plastic kappen zijn nog mooi zwart. En dat voor iets van €2!
Wat overigens ook werkt is de bandenzwart van de action. Kost €1,89 momenteel. Heeft het zelfde effect.

Ik hoop dat jullie hier ook wat mee kunnen als iemand de boel onder de kap ook weer mooi wil krijgen.

Groeten,
Jora
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Zier er goed uit!

Ik dek zelf altijd de accu af als ik ga spuiten met een HD...Kan ook aan mij liggen maar ik ben daar altijd een beetje voorzichtig mee... Gelukkig zit hij bij mij in de achterklep haha

Ik zal het persoonlijk niet met banden zwart doen! dat spul is zo vet als bagger! en als dat ergens komt waar je het niet wil hebben is het een behoorlijke rotklus om het weg te krijgen!
 
De bandenzwart van de action vind ik persoonlijk niet zo vettig. wat je ook nog zou kunnen gebruiken is bumper black. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Zier er idd goed uit maar wat ik me afvraag wat is de standtijd van de siliconen spray, Persoonlijk ben ik helemaal weg van Autoglym - Vinyl & Rubber care maar dat is persoonlijk en wel een stuk duurder dat wel.
En de lakgedeelte doe ik ook met de nxt 2.0 maar daarna met de collinite 476s of de 915 omdat de standtijd langer is tov de nxt 2.0.
 
BumperBlack heb ik ook wel eens gebruikt... doet het goed... alleen de stand tijd is niet verpletterend.

Maar voor 2 euri mag je niet zeuren haha
 
Haha, grappig, nog zo'n iemand die met action producten expirimenteert.
Ik gebruik nu al ruim een jaar de bandenzwart, bevalt prima, als je tenminste een zeer flinke droogtijd in acht neemt (meestal houd ik minimaal 12u aan)
En naar mate je het meer gebruikt, geeft het ook steeds meer bescherming.
Op mn nieuwe wintersets (pas 1x behandeld) is het nu al weer weg, maar op mijn zomersets (al zo'n 5 tot 6 keer behandeld) zit je dat het steeds langer blijft zitten.
 
ik gebruik de shampoo, als er wax moet gestript worden, of om m'n velgen te wassen.
Het bumperzwart gebruik ik om het plastieken gedeelte van de wielkuipen zwart te maken. Dit geeft een tikkeltje extra bij een netjes gepoetste wagen, maar ik vind het zonde om mijn duurdere trim-dressing op te offeren. het blijft immers maar zitten tot de eerste regenbui op die plaats.

De wondersponsjes hebben hier ook al een paar keer de revue gepasseerd. En de microfiberdoeken zijn goed genoeg voor allerlei klusjes waar je je mooie, zachte MF'S niet voor wenst te gebruiken
 
Wat ik gebruik van de action:

- Bandenzwart om o.a plastic weer mooi te krijgen
- Siliconenspray
- Poetsdoeken
- Wondersponsje ook wel eens gebruikt.
- Wax. 1x gebruikt voor de auto, bleef niet echt lang zitten. Maar voor je ruiten is het perfect!

Lekker goedkoop en niks mis mee!
 
Als je het pro aan de slag wilt, helpt dat Action spul natuurlijk voor geen bal.
Ik gebruik het voornamelijk op onze 2e auto, daar rijden we zo'n 4000km per jaar mee, dan is het goed genoeg.