• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spiegels geschuurd, gespoten in rode en blanke lak en gewetsand en gepolijst

Tja bumper kost me anders 350/500 Euro om te laten doen, dan doe ik t zelf wel voor 23,50 Euro en wat inspanning...alleen de kleur als die op de bumper zit moet goed zijn, als nie goed is spuit ik opnieuw net zo lang tot ik m goed heb haha
 
Motip spuitbussen ben ik ook erg over te spreken. Als er op het kunstof een goede laklaag zit is schuren in feite voldoende. Ik gebruik meestal wel een primer om te voorkomen dat de kleur lak een chemische reactie met de oude verf krijgt. Vaak is de oude lak niet watergedragen en dat zijn die motip busjes wel. Je zou alleen een vierkante meter met zo'n busje kunnen doen maar dat red ik echt nooit.
 
oke en die primer die behandel je daarna hoe? ook wetsanden om glad te krijgen voor het spuiten van de lak?

ik denk dat ik 4 spiegels wel dekkend kan krijgen met 1 spuitbus
 
Die primer wetsand ik altijd heel erg fijn. Met korrel 1600/2000. En dan ontvetten en kleur erop.
Primer polijsten zou ik niet aan beginnen, de kleur moet wel wat houvast krijgen en dat behaal je door de microkrasjes van het schuren.
 
Erg mooi resultaat! :)^
Ik heb vrij weinig ervaring met spuiten of spuitbussen, wat ik wel meegemaakt heb ik dat het moeilijk was om de juiste kleur te pakken te krijgen (jij had duidelijk meer geluk) , de kleur die volgens de nummering en zoekfunctie van motip de juiste zou moeten zijn week in mijn geval nog behoorlijk af, ook bleek bij navraag dat een spuitbusje lak op kleur laten maken ongeveer hetzelfde te kosten als een standaard spuitbusje.

In elk geval: heel knap gedaan!
 
Mooi resultaat !

Nu die bumper nog.....

Ik vraag me af of het niet voldoende kan zijn om je bumper NIET in een primer te zetten , vermits ie nu toch ook al gespoten is (met eerst een primer en daarna de kleur) :weetniet
Zou je bvb geen stukje kunnen testen , alvorens bvb heel de bumper in een primer te zetten ? (loopt het mis , geen man overboord)
Zou een 2kp-lak niet beter zijn voor je bumper ?
 
Primer is zeker niet nodig als er al een goede laklaag onder zit, maar het gaat hierbij om watergedragen spuitbuslak die je over een oude chemische laklaag spuit. De spuitbusjes willen nog wel eens op de ondergrond 'reageren' waardoor het begint te scheuren en frommelen.

2K spuitbussen zijn echt een aanrader, vooral op de voorbumper die wat meer te verduren krijgt. Er zit dan onderin de fles een compartiment met verharder die in aanraking komt met de verf door een pin onderin de spuitbus in te drukken. Dat is ook nog een optie!
 
Zow das goed gelukt, zie ook steeds meer wetsand acties hier on t forum. Leuk om te lezen :) Maar eerst nog maar even de "kat uit de boom kijken ":)
 
schijnbaar mag ik niet quoten want t is allemaal bewerkt door de mod...dus lekker onhandig dan met antwoorden ma goed..

Thanks allemaal..

@ sj0ertum oke niet polijsten alleen wetsanden dan thanks voor de tip..die 2k lak ga ik over denken, ik heb daar geen ervaring mee..hoe bewerk ik die en spuit je daar ook blanke lak overheen dan erna?..denk dat ik ander eerst op dezelfde manier ga proberen als de spiegelkappen..evt primer erbij, wordt t snel lelijk dan doe ik t gewoon overnieuw..t blijft een leuke hobby.

@ cybersijp haha kan nie zogek veel fout gaan je kan inmiddels altijd weer opnieuw beginnen, gewoon beginnen op oude spiegelkapjes of spoilertjes enso...t blijft een kick om van iets lelijks iets moois te maken.

@ Virus Thanks! waar laat je zon spuitbusje op kleur maken?

@ grandscenicman ik ben nog aan het twijfelen over de primer, wat jij zegt is ook zo er zit al lak en primer op, alleen moet ik wel met een schuurmachine eerst de blanke lak laag eraf schuren..ik denk dat ik iig primer mee neem en na t schuren kijk hoe t eruit ziet , en aan de hand daarvan kijk of ik de primer spuit of niet.

tips en trucks allemaal welkom overigens..vragen ook
 
@AstraSport dat was bij een autospeciaalzaak hier in de buurt maar dit kan bij mijn weten bij diverse bedrijven, anders eens zoeken op google, autolak op kleur ofzo
 
AstraSport;311868 zei:
Tja bumper kost me anders 350/500 Euro om te laten doen, dan doe ik t zelf wel voor 23,50 Euro en wat inspanning...alleen de kleur als die op de bumper zit moet goed zijn, als nie goed is spuit ik opnieuw net zo lang tot ik m goed heb haha

Der is natuurlijk wel een verschil. Bij de spuiter wordt er een 2K lak erop zet die keihard is en wordt uitgebakken en goed tegen steenslag kan en alle andere weers in voelden. Zo uit zo spuitbusje zal wel mooi resultaat geven maar maar ben benieuwd na een paar weken rijden hoe het er dan eruit ziet. Kan het verkeerd hebben maar een vergelijking maken met prof. spuit en zelf uit een busje vind ik wat ver gaan.
 
Daar heb ik ook nog mn twijfels over. Dat spuiten lukt wel en bij een uni lak krijg je dat bijna net zo netjes als bij de spuiter. Alleen zou ik ook wel voor 2K lak gaan als dat mogelijk is.