• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Oorzaak is meestal wel te zien aan de onderdelen maar denk dat het er gewoon al aan zat te komen, goed dit te lezen dat je motor ook een full-detail krijgt :-"
Rij hem rustig/normaal in maar dat hoor je allemaal wel, veel fun met het proces ook!
 
WouterP;322018 zei:
@ alle mensen die hier gelijk de garage aanwijzen.

als een auto in goede staat is krijg je die niet direct met een proefritje kapot getrapt. Niet met koude en niet met warme motor. Het is geen porselein....

Proefrijden na het uitlijnen is niks raars. Digitaal leuk en aardig, er zijn meer factoren dan slechts de wielstand die voor een scheef stuur kunnen zorgen. Dit is alleen te testen met een proefritje.

Ik neem aan dat iedereen die een dergelijke auto koopt van tevoren weet geen bonk betrouwbaarheid op wielen aan te schaffen. Daarbij is dit er nog eens een met 2 ton ervaring...

+1

Heb dit hier ook al aangehaald, snap ook niet waarom mensen de schuld gelijk in de schoenen van de dealer willen schuiven.
 
Denders;322082 zei:
Oorzaak is meestal wel te zien aan de onderdelen maar denk dat het er gewoon al aan zat te komen, goed dit te lezen dat je motor ook een full-detail krijgt :-"
Rij hem rustig/normaal in maar dat hoor je allemaal wel, veel fun met het proces ook!

Begin rustig aan doen, eerste 500 km rustig. Dan lekker warm stoken zeg 50 km. Daarna richting max koppel gaan duwen..voorzichtig opbouwen. Slijten de ringen mooi in.
 
Ik ga hem inrijden zoals me straks word geadviseerd. Gaat helemaal goed komen. Vanmiddag nog even een mail wisseling gehad met NMB. Aangezien ik meteen de bak en differentieel olie wil laten vervangen. Was echter geen probleem.

Met een beetje geluk zal hij volgend weekend klaar zijn. Moet maar alvast een ritje Groningen plannen :-D
 
Gewoon rijden,geen gekke dingen doen. Als de auto weer klaar is kan je het beste er maar van genieten. Trappen is enkel risico. Als na een hele lange tijd het vertrouwen in het blok er is, lekker ff naar duitsland en voorzichtig proberen. Heb gekkere dingen gezien,geloof me maar. Revisie of niet.
 
Mhoaw zal wel meevallen. Ik ben zelf redelijk rustige rijder. Hard rijden vind ik niks aan. Echter het optrekken hier en daar vind ik geweldig. Dit zal ik na het inrijden lekker opbouwen. Ik krijg gewoon netjes garantie op de revisie, maar als ik zo de recenties lees op 't subaru club forum zit het wel goed na revisie. Hoop even lekker van de auto te kunnen genieten wanneer hij klaar is.
 
Ik heb morgen een afspraak in Hoogkerk, ik denk 500 meter van NMB vandaan.

Als je wilt kan ik even voor je binnenlopen om foto's te maken.
 
Gister kreeg ik een mailtje van Jarno - jjonkie met het bericht dat hij langs NMB was geweest en wat foto's heeft gemaakt waarvoor super bedankt! Ik was namelijk erg nieuwsgierig hoe of wat kwa schade en hoe hij er bij zou staan. Hieronder een selectie.

p1050231n.jpg


p1050236s.jpg


p1050237p.jpg


p1050238d.jpg


p1050243v.jpg


p1050240i.jpg
 
Geef mij maar de foto's van de nieuwe onderdelen
Die andere zien er duidelijk genoeg uit :-&

Succes met wachten, het gaat het waard worden :cool:
 
nee dat zag er inderdaad niet best uit.

Ik heb er geen verstand van maar iedereen hier begrijpt dat dit er niet goed uit ziet.

De lagerschalen op foto 3 hebben gedraaid in de drijfstang van foto 4 (die helaas niet helemaal scherp is zie ik nu.)

Op de drijfstang zitten voelbare groeven. Dat heeft dus een behoorlijke weerstand gehad.

De nieuwe onderdelen lagen al klaar dus er kon weer aan de opbouw worden begonnen.

Nog even geduld Erik, maar het zal het wachten waard zijn!
 
Zo, dat ziet er behoorlijk beroerd uit. Dat is echt niet alleen ontstaan tijdens dat proefritje. Hooguit dat dat de genadeklap is geweest. Maar goed te zien dat het weer helemaal goed gaat komen:)^ Tof van jjonkie om even langs te gaan om een paar fotootjes te knippen.
En petje af voor de monteurs die van die "rommel" onder de motorkap weer een goed draaiende motor weten te maken.
 
Dat zag er niet fris uit , maar gaat de goede kant weer op :ja

En mischien zelf even langs gaan?Kan je de motorruimte ff lekker gaan detailen , heb je nu de ruimte er voor :D