• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suzuki Marauder VX800

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Dag vrienden,
Hier zijn we nog eens terug. Deze keer geen auto maar een motor. (m'n allereerste trouwens die ik aanpak)

Deze motor is van een goed kennis die me al een paar keer geholpen heeft met wat tuinwerken. In ruil vroeg hij me of ik z'n motor eens wou detailen. Hij stond al een tijdje stil in erg slechte omstandigheden (erg vochtig)
Het resultaat liet zich raden...het vele chroom en aluminium van deze chopper was allemaal geoxideerd; de foto's zeggen genoeg denk ik :

DSC_0705.JPG


DSC_0706.JPG

DSC_0707.JPG

DSC_0710.JPG


DSC_0720.JPG

plan van aanpak :
Aangezien ik bijna geen resultaat kreeg met de metalpolish van Meguiars greep ik naar de grovere middelen.
staalwol 000 droog.
Dit lukte op een aantal plaatsen maar niet overal. Daar heb ik staalwol 00 met chromepolisch gebruikt, gevolgd door de 000 en daarna nog de chrome polish alleen.
Pff, dat was een monsterwerk!

Vervolgens heb ik hem gewassen en met APC en enginecleaner met borstel grondig gereinigd.
De lak (tank ed.) heb ik gepolijst met M205 (kleine pad op de DAP 900)
Daarna heb ik deze voorzien (net als de chroom) met een laag Collinite wax (845)
Zadel en tassen heb ik gereinigd met APC en een wondersponsje en daarna het leder gevoed met leather conditioner.
velgen werden eveneens met metalpolish gepolierd en daarna voorzien van velgensealant (Poorboys)

Na een vijftal uurtjes zweten kreeg ik het volgende resultaat. Dit is zeker niet perfect; de chroom was op sommige plaatsen te diep ingevreten door corrosie.

foto's na :

DSC_0729.JPG


DSC_0731.JPG

DSC_0732.JPG

DSC_0733.JPG
DSC_0734.JPG

DSC_0735.JPG
DSC_0742.JPG

DSC_0743.JPG
DSC_0744.JPG


Besluit : voor ik nog zo eens ééntje aanpak, wil ik hem toch eens een keertje zien op voorhand :s

groetjes, Wim
 
Toch een mooi resultaat hoor van 't chroom.
Op de laatste foto zie je inderdaad nog wel dat 't niet helemaal 100% is maar een hele verbetering.
 
Tocht weer heel netjes geworden. En eh.... de eigenaar wel even opnieuw opvoeden, zodat er nu wel netjes op wordt gepast.:|~*
 
Knap werk hoor MerivaWim! Tussen voor en na is deze motor heel wat meer waard geworden :)^
 
Deebo : zie boven: staalwol 00 daarna staalwol 000 en meguiars metal polish...ik heb er daarna een laagje collinite 845 wax over gelegd. Maar zoals ik al zei; op sommige plaatsen was de corrossie al te diep en bleven duidelijk puntjes achter. Je kan ook overal slecht bij...eigenlijk is compleet demonteren en stuk voor stuk behandelen de enige juiste weg...maar dat is helaas niet aan mij besteed. (eigenaar zou dit in de winter eventueel kunnen overwegen)
 

Vergelijkbare onderwerpen