• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

ben ook wel een benieuwd. mijn vader heeft dit laten doen op zijn nieuwe auto 2 maanden terug ongeveer.
en ik wacht op een beetje weer voor de exp dus kijken wie van de 2 beter is.
in idergeval heb ik er meer werk (plezier!!) aan.
 
Ik krijg net een mail van een oldtimerrestauratiebedrijf, ....

... wordt afgeleverd incl Waxoyl .behandeling ....
Moet niet gekker worden, nu ben ik helemaal benieuwd naar die testresultaten :ja

Hans
 
poetsertje zei:
Mooie test.

Wordt wel eens tijd dat te vergelijken.
Maar waxoil blijft toch drie jaar zitten?

Moeten we wel geduld hebben.......:weetniet

Naar mijn weten moet je, om in aanmerking te komen voor garantie in die 3 jaar, wel ieder jaar even bij de dealer langs voor een check, rara, wat doen ze dan? Een nieuwe laag aanbrengen... ;)
 
@Stimpy68; Dat zal inderdaad wel gebeuren ja. Maar een sealant die een jaar blijft zitten is ook lang.. Zou er eigenlijk betaald moeten worden voor de jaarlijkse 'check-up'?
Is daar iemand bekend mee?
 
Ik verwacht niet dat de laag een jaar lang blijft zitten, maar korter. Alleen heb je als consument niet in de gaten dat je zonder bescherming rijdt. Zeker niet als je een WaxOyl shampoo gebruikt waar wellicht beschermende toevoegingen in zitten.
 
ok nu ga ik een azijnpisser lijken,
maar nu valt me juist op dat deze test niet echt veel eer aan exp doet,
had waxoyl niet beter uitgekomen tegen aquartz ofzo?
ze beloven beide veeeeel en heeel lange bescherming he
 
ik zie het eerder andersom.....
Doet juist VEEL eer aan EX-P...
Tim en CC Crew zijn van mening dat de standtijd/bescherming van de EX-P hetzelfde of beter is dan waxoyl.... :weetniet....
 
Op mijn werk (autodealer) gaan de waxoyl behandelingen als broodjes over de verkochte auto's.

Ik heb trouwens nog nooit een klacht gezien of gehoord over een met waxoyl behandelde auto.
Jaarlijkse check-up zegt mij weinig, wel is een carrosserie controle maar dat een gevalletje fabrieksgarantie.

Ik hou dit topic goed in de gaten!

Gr. Menno
 
ik dacht overigens dat de extra gloss protection van autoglym een bewezen standtijd van 6 maanden had...

volgens een engelse test....

wat is de standtijd van EXp en/of aquartz???
 
EXP gaat ook een maand of 5 a 6 mee. zelfde als EGP

ik denk dat de keuze voor EXP gevallen is om
1 dit een vergelijkbaar product is kwa constantie en verwerking.
2 omdat de EXP natuurlijk een hele bekende Sealant is.
3 aqaurtz is een totaal ander princiepe van lakbescherming (andere methode van aanbrengen en chemische inhoud)


trouwens tim en co kuddo's voor het mooie filmpje!
niet alleen de inhoud maar ook het filmpje en montage zijn van hoge kwaliteit! top! :)^

pinnacle?
 
stimpy68 zei:
...rara, wat doen ze dan? Een nieuwe laag aanbrengen...

Dit is en blijft een aanname die ooit hier op het forum is gegooid omdat "we" er van overtuigd waren dat een bescherming van 3 jaar niet bestaat. Reden te meer dat ik het bijzonder op prijs stel dat er nu op correcte wijze een vergelijkende test uitgevoerd is :ja :cool:
 
Acc_Focus zei:
ok nu ga ik een azijnpisser lijken,
maar nu valt me juist op dat deze test niet echt veel eer aan exp doet,
had waxoyl niet beter uitgekomen tegen aquartz ofzo?
ze beloven beide veeeeel en heeel lange bescherming he

Ik heb voor EX-P gekozen, omdat ik verwacht dat WaxOyl 100+ eerder een normale sealant zal zijn. Mocht WaxOyl duidelijk winnen van de EX-P, dan voeren we de test opnieuw uit met C.Quartz.
 
best wel grappig dan dat jij de kansen van waxoyl nog lager inschat dan de gemiddelde cc forumganger, hehehehehe ben echt zo benieuwd naar het resultaat, dit zou wel eens een scam ala powerbandjes kunnen worden onder detailers. keep up the good work cc crew
 
Hoi Forumers,

Een heel mooie videoproductie! mooi geëdit. Ik vind dat je op de laatste beelden als de beading van kleine druppels in closeup nogmaals getoont wordt, je nog net kan zien det de druppels van de EX-P net iets ronder zijn. Voor mij betekend dat dat de waterafstotendheid van Ex-P toch net iets groter is dan de Wax-oil. Maar het gaat natuurlijk ook om de duurzaamheid. En dat moet zich nog bewijzen.

Ik blijf dit volgen!
GdV
 
Tim zei:
Of ik schat de EX-P hoger in dan de gemiddelde forumganger. ;)

Daar zat ik nu net aan te denken (je kan idd beter met een "denkbare lagere" sealant beginnen, dan meteen hoger inschatten...en wie weet hoe die EX er nog uitkomt ! Good work Tim....
 
ik kan geen mening geven over producten die ik niet ken..

dus ben ik zeer benieuwd naar de waxoyl en uiteraard ook de EXP.
maar voor het verschil in euro's....mag je wat verwachten..toch?? dus een mooie test