• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tuf shine permanent tire shine kit

1! band is niet goed schoon de rest wel en daar blijft het dus wel op zitten.
Heb de betreffende band minder vaak gedaan omdat ie gloednieuw was (had er een lekgereden vorige maand) en ik dacht dus dat het wel goed zou zijn.
Je eindresultaat staat of valt met je voorbereiding zoals hier weer blijkt....
 
Best bizar dat zo'n overdreven manier van schoonmaken strikt noodzakelijk is bij een z.g.a.n. band.

Vroege conclusie: Gewoon af en toe PERL erop, en de duurdere Wolfgang als je een duurzamer resultaat wilt.

Uiteraard wel bedankt voor de review, we zullen zien wanneer het spul los laat bij de andere 3 banden.
 
Mooi dat het nu nog steeds eruit ziet alsof het net aangebracht is. Geeft toch goede hoop voor de standtijd.
Dat je goed moet schoonmaken vindt ik niet gek, als je een dressing gebruikt verbetert een goede schone ondergrond ook de standtijd.
Zelfde met je trims.

Prijs is nog wel een klein discussiepunt.
Een flesje Adams Super VRT kost je zo'n 23 euro, en daar kun je heel veel applicaties mee doen.
De set die Rogier hier heeft gebruikt kost $ 39.99 (ongeveer 32 euro). En daar komt eventuele verzendkosten nog bovenop.
Terwijl het nog even onzeker is hoeveel banden je hiermee kunt doen. In ieder geval lang niet zoveel als met een gewone dressing.
Aan de andere kant, ik koop ook dure spullen van Meg's en Dodo. Terwijl ik veel goedkoper uit zou zijn met een product van Turtle.
Soms is duurder ook gewoonweg beter.


Is er nog veel over in het flesje? Zou je meerdere applicaties kunnen doen?
 
Het flesje met coating zit nog 75% vol dus daar kan ik nog heel lang mee doen, het was vooral de cleaner die gauw opging door het vele schoonmaken.
Heb trouwens afgelopen dagen veel door regen gereden dus ik zal zo even een update doen....
 
Het zit er nog steeds op hoor :party:
6F47F7A5-8772-4D92-8AF8-B28DB6D48AB2-387-00000012ED613CD3.jpg

3CD3F038-ACDF-4D6A-9B0C-F52FEF57B377-387-00000012F3A1C1E6.jpg

Zo'n 450 km gereden sinds de laatste update en dit keer ook met slecht weer.
Ik heb de banden en de auto niet schoongemaakt/gewassen voor de foto's.

Ondanks de vele sceptische reacties waardoor ik denk waar doe ik het eigenlijk voor,ga ik gewoon lekker door met de review want ik wordt zelf steeds optimistischer over het spul :p
 
Hey Rogier, blijf ook doorgaan hoor! Het kenmerk (voor mij dan) van reviews is dat ze informatie geven over wat een produkt doet (in welke omstandigheden, met welke voorbereiding, enz.).
Welke conclusies de diverse lezers daar zelf aan geven is aan hun: de een zal op basis van jouw review direct naar de webshop surfen om het te kopen, de ander vindt toch zijn/haar "eigen" produkt beter. Prima.
Maar ik lees altijd met veel plezier en interesse zulke reviews (en dan zeker, zoals nu, een update over de standtijd en hoe tevreden jij er nog over bent na verloop van tijd)!
 
@RogierV12;

Mede door jou enthousiasme, deskundigheid en leuke, leerzame reviews is het, althans voor mij, een leuk en leerzaam forum. Ik ben zelf een zeer beginnende poetsert en een echte autoliefhebber en leer hier op het forum echt een hele hoop. Dat sommige mensen, jou en andere reviews bekritiseren, dat is gewoon zo en is op alle ander fora niet anders. Soms is het gewoon kift. Blijf aub doen wat je doet en daar kan ik, en anderen, daar weer dankbaar gebruik van maken, wat toch een beetje de bedoeling is van dit en andere fora.

Peet
 
Vind het juist heel goed dat je een review doet over dit produkt of welk dan ook.
Zal het zelf ook niet onder stoelen of banken steken als ik iets goed vind (zal ik best al weleens teveel gedaan hebben) maar je bent lekker enthousiast.
Kijk dat ik het zelf iets TE vind is aan mij maar ik kan nooit zeggen dat ik het bestaan er niet van wist en nu ook het resultaat niet :)

Binnenkort ben ik met de TT in Jena (Duitsland) en ik test dan juist mijn goedkope spuitbus met vettige dressing, die ik overigens met een borstel aanbreng en ik vind het mooi wat het "doet" en de prijs is er ook naar uiteraard cheepo ...maar ik meld het zeker daarna even!
 
Ondanks de vele sceptische reacties waardoor ik denk waar doe ik het eigenlijk voor...


Sceptisch tov het product niet tov de review. De review zelf is top! Vooral mee door blijven gaan.

Wat heb je aan 100 reacties die allemaal alleen maar "prachtig!" roepen, wat ik bedoel is dat het juist goed is voor de review om naast de positieve eigenschappen ook de nadelige eigenschappen in kaart te brengen.
 
Eens met Ralf, met kritisch over een product zijn is niets mis. Zeker als er grote beloftes gemaakt worden erover.
 
DolomiteGreyTT zei:
Best bizar dat zo'n overdreven manier van schoonmaken strikt noodzakelijk is bij een z.g.a.n. band.
Mwah, valt wel mee: vergelijk maar eens met een nieuwe auto:
- kleien
- iron-x
- wassen
- goede ruitenreiniger

Allemaal dingen die 'overdreven' zijn als je het puur zou bekijken als :"nieuw=topconditie" ;)

Voor wat het product welk Rogier hier wederom zeer goed reviewed: heeft mijn hart nog niet kunnen stelen,
desalniettemin vind ik het super dat het hier onder de loep wordt genomen met duidelijke tekst/uitleg en fotomateriaal .... Topklasse !
 
Kijk, zulke reacties zijn natuurlijk een stuk leuker :cool:

Het ging mij erom dat er al een hoop kritische reacties werden gepost terwijl het spul pas net was aangebracht. (dit gebeurd wel vaker als iemand een review/test doet, niet alleen bij mij)
Wacht dan even het verloop van de review af want pas dàn kun je er iets zinnigs over zeggen.
Ik bedoel bijv. het 'overdreven' schoonmaken van de band vòòr het aanbrengen, als je dat elke maand moet doen schiet dat natuurlijk niet op nee.
Maar stel het is maar eenmalig en de dressing blijft een half jaar zitten dan stelt het niet zoveel voor in verhouding.
Dus wacht gewoon tot de test is afgelopen met zulk soort opmerkingen want pas dan is er iets zinnigs over te zeggen.
Ook een stuk leuker voor degene die de test uitvoert en de moeite neemt het hier te posten.
 
1 Maand na opbrengen.
Auto net gewassen en de bandjes gewoon met shampoo meegewassen met de velgen.
De idiote glans er(gelukkig) vanaf maar de banden zijn nog steeds prachtig zwart, precies zoals ik wil dat ze eruit zien.
Bijna dagelijks is er mee door regen gereden en dit is de enige bandendressing die zulke omstandigheden (bij mij) heeft overleefd.
09955AF0-9E18-43FB-8B21-28AA3E07C899-3432-0000053EB09FB3A8.jpg
7AD1F0A2-98B0-4B89-9A51-09255FE3FC4B-3432-0000053EB72DE524.jpg

370E36AC-489E-48FA-AC8F-D774A308075A-3432-0000053EBD8B262E.jpg

Ik ga vanaf nu wat minder vaak updaten, 1x per maand lijkt me wel genoeg of de laag clearcoat moet ineens heel vlug achteruit gaan.
Want dan is een update natuurlijk wel op z'n plaats.
 
Dat het een noodzaak is een nieuwe band overdreven te reinigen (4-5 uur schrobben tot schuim wit is) staat hiermee als een paal boven water. Het spul liet immers vrij snel los, en de andere 3 banden zijn nu nog steeds zwart.

Dus ik ga maar eens goed schrobben met ontvetter straks op de winterbanden :ja Dasty is erg sterk, gebruik ik dat wel en grondig naspoelen.
 
Netjes zo nog.

Je zal toch aan het schrobben zijn en blijkt het rubber los te laten van een bepaalde compound rubber :schaam
 

Vergelijkbare onderwerpen