• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vecdor Nano-Clear

MellyVan

Detailing addict
28 mei 2011
35
65
Is er iemand bekend met het volgende product?


Ik kwam het tegen tijdens een random-zoektocht en heeft mijn interesse gewekt. Hoewel het ook eng is want je brengt echt een laag erop aan, hoe is het dan met je reflectie en gladheid? Zijn er wellicht betere/andere producten om je auto permanent te sealen?
 
Ik heb het niet gebruikt maar een hoop forumleden gebruiken Cquarts....dat is ook een laag erop. In principe is ieder wax/sealant een laag erop. Snel op de site gekeken en ipv SiliciumOxide (Sio4) gebruiken ze hier Polyurethaan een organische kunstof die ook in harde verven wordt toegapast. Het is in dit geval een ééncomponentenvloeistof die je aanbrangt. Simpel gezegd lijkt het bijna een hele dunne polyurethaanlak. Het droogschema geeft dat ook wel aan....na 40 minuten stofdroog en volledig uitgehard na 24 uur.....dat staat ook op blikken sneldrogende verf.

Alleen krijg ik het gevoeld dat Cquarts een veel dunnere laag is die eventueel makkelijk weg te poetsen is. Dat lijkt mij bij dit product niet het geval. De vraag is of je dat wel wil...

Wel een interessant product. Als je een garage hebt.....

Groetjes GdV
 
Het lijkt wel een soort blanke lak te zijn, als je ziet hoe snel de kleur op dat testpaneel terugkomt.
 
Klopt, je krijgt het er na 24 uur enkel nog af met afbijt en 1000-grid schuurpapier. Lijkt me niet helemaal de bedoeling dus inderdaad... Tenzij het zeker glad en gaaf wordt.

Ik geloof dat dergelijke producten wel in een opmars zijn, maar cquartz is voorlopig een beter/praktischer alternatief...
 
Ik denk er overigens wel over om Nano-Clear for banden en velgen te bestellen (en in mijn specifieke geval ook Nano-Clear voor Plastics, rijd namelijk een Chevrolet Avalanche die half uit plastic bestaat).

Zijn er meer gegadigden voor deze producten? Dan kunnen we samen bestellen...
 
Bestel voor mij ook maar die voor de lak mee. Buren hebben een oude auto, eens kijken of die ervan gaat glanzen. Wat kost zoiets?
 
Nou, de Lak-versie verkopen ze enkel aan poetsbedrijven ivm applicatie. (ik vroeg al, wat kunnen die dan wel wat ik niet kan, maar ze willen er gewoon niet aan beginnen merk ik). De andere producten verkopen ze wel gewoon. Je kunt het online bestellen, maar de producten zijn vrij duur.

Nano-Clear voor banden en wielen kost 50 dollar voor 9 oz (is 226ml)
Nano-Clear voor plastics kost ook 50 dollar voor 9 oz (226ml).

Tja, het is niet goedkoop dus dat doet me twijfelen, maar het gemak van wielen die 10 jaar lang niet vies worden is ook wel iets waard :)

@MK-US: bedoel je 5 star shine?