• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf 5

Svenn21

Detailing chief
23 jul 2013
354
85
Twee weken terug heb ik mijn eigen pas aangekochte Golf 5 onderhanden genomen.

De lak had glans maar wel de nodige swirls en diepere gebruiks sporen.

Lak
Als eerste gewassen met Dodo juice BTBM, 2 emmer methode en washmitt.
De velgen met een sopje van PB SS&S en Mr. Pink schoongemaakt.)
De raamrubbers zijn schoongemaakt met apc 1:10
De banden zijn schoongemaakt met CG degreaser.
Motorruimte is aangepakt met Valve prewash, geborsteld en ingespoten met AG Vinyl and rubber care.
Non-ferro deed niet heel veel, daarna begonnen met de Monello klei en clay lube van Dodo Juice.

Polijsten
(DAP900 V2)
De VAG lakken staan erom bekent dat ze hard zijn, ook deze viel onder deze categorie.
Ik heb gekozen om de auto geheel aan te pakken met oranje/veloce 2/3 dam bordjes op een rustig tempo pakten de swirls mooi aan en de metallic kwam al terug naar boven.
Daarna heb ik groen/finale gebruikt en als laatste stap heb ik zwart/Scholl S40 gebruikt.
De bescherming heb ik met PCW Supreme gedaan wat toch wel wat gevloek heeft opgeleverd:O
Kunststof lijsten, banden enz zijn behandeld met Gyeon Tire.



Bij de start van de detail.

f4l0t3.jpg


21j0yyu.jpg


28hesec.jpg


Na het wassen de auto gedroogd en van binnen schoongemaakt dmv alles afgenomen met apc 1;10, kunststof met PB natural look.
Daarna de auto binnen gezet en begonnen met kleinen er kwam niet heel veel vanaf maar was toch nodig.
Daarna alles afgeplakt en begonnen met polijsten.

Swirls, krassen en nog diepere krassen.

34rupo5.jpg


14kv61l.jpg


2lj0vus.jpg


Tijd voor verandering!

Na 2/3 hits met oranje/veloce.

2vn03lg.jpg


10rl3r6.jpg


En zo kan ik nog wel even door gaan, maar we willen natuurlijk allemaal de na foto's zien[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


98shgp.jpg


2ccxi5s.jpg


qoswic.jpg


2mfiv46.jpg


2wf8z2t.jpg




Bedankt voor het lezen, tips en tricks zijn altijd welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Ferdy en PeterS
Mooi werk.. Welke kleur zwart is het precies?

Ik vind alleen de stap van eerst finale en dan s40 opmerkelijk..
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Zluytr;n423561 zei:
Mooi werk.. Welke kleur zwart is het precies?

Ik vind alleen de stap van eerst finale en dan s40 opmerkelijk..

LC9Z is de kleur code.
Hoezo opmerkelijk? Het verschil tussen groen/finale en zwart/S40 voelden je heel goed. De lak voelde een stuk gladder en zachter aan en dit kan alleen maar resulteren in meer glans mijn inziens;)

Ric325i;n423562 zei:
Netjes gedaan!
PCW Supreme en een hoop gevloek hoe dat zo?

Ondanks dat de PCW makkelijk aan te brengen vond ik het afnemen een hel.
Na de cure tijd van 12uur heb ik hem met een korte mf doek afgenomen, vaak genoeg gewisseld voor een schone doek. Daarna nog voor 2/3 uur laten verder curen zoals aan gegeven en daarna nog maals afgenomen maar bleef steeds een waas houden. Ook toen ik hem nog eens afnam met ijskoud demi water.

Sheeting en beading was de eerste paar dagen wel ok maar niet dat ik zou zeggen van wow! Zaterdag de auto gewassen wat soms ook nog eens wil helpen maar dit bracht ook niet veel uit, dus een van deze dagen even aftoppen met 845 of Miglore fruitta dan maar.
 
Ik werk zelf graag met s3 en dan s30... Nu snap ik dat je na veloce een tussen stap neemt... Maar ik had dan eerder mezzo verwacht en dan s40..

Ik heb 2 wagens in de kleur deep black pearl... Is net iets anders dan jou kleur geloof ik.. Mijn s30 is bijna op... Ik zit een beetje te twijfelen of ik voor een groot verpakking ga... Of dat ik de s40 ga proberen...
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Ik werkte pas de eerste keer met scholl en moet zeggen bevalt goed.

Misschien had ik mezzo kunnen pakken maar heb nu ook een krasvrij resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ziet er erg goed uit. Die PCW wax moet je volgens mij afnemen met een detailspray uit de vriezer. Vervolgens doet de wax nog na zweten en kan je hem nogmaals afnemen op de zelfde manier na een tijdje. Apart dat die vervolgens nog moeilijk af is te nemen. Het is waarschijnlijk een mooie wax maar om heel deze werkwijze niks voor mij. Nogmaals hij staat er weer strak bij.
 
tembaco;n423773 zei:
Ziet er erg goed uit. Die PCW wax moet je volgens mij afnemen met een detailspray uit de vriezer. Vervolgens doet de wax nog na zweten en kan je hem nogmaals afnemen op de zelfde manier na een tijdje. Apart dat die vervolgens nog moeilijk af is te nemen. Het is waarschijnlijk een mooie wax maar om heel deze werkwijze niks voor mij. Nogmaals hij staat er weer strak bij.

ik heb hem afgenomen met ijskoud demi water maar ook dat hielp niet helemaal. Op korte termijn maar iets nieuws erop zetten, miglore fruitta, DJ purple haze pro of de oldskool 845.
 
Ziet er weer super uit. Kleur is naar mijn weten Black Magic. Resultaat op deze lak is altijd geweldig en geeft je veel eer van het werk.
 
Mooi verslag en mooi resultaat.

Eén opmerking echter: jouw verslag staat vol met afkortingen (PB? PCW? DJ? 845?). Voor experts stelt dat geen probleem, maar voor de minder ingewijden, maakt dat jouw verslag veel minder leesbaar. En dat vind ik jammer, want er staan interessante leerpunten in.
Mijn advies dus: schrijf alles voluit. ;)
Verder zeker geen commentaar op jouw aanpak. :)
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Svenn21