• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volle Zon

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
Heb al gezien dat er op de sommige polijstproducten ( buiten de producten van PB ) op staat dat je niet mag polijsten in de volle zon. Wat is de reden hiervoor?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
En het is een manier van fabrikanten om zich in te dekken, vermoed ik. Bij Scholl S20 wordt ook vermeld dat het niet in de volle zon gebruikt kan worden, maar in dit filmpje
wordt het gebruikt in de volle zon op lak die 60 graden Celsius is.

Het zal niet ideaal zijn, en ik zou het zoveel mogelijk vermijden, maar als het niet anders kan dan zou je het kunnen proberen. Eventueel met de tip van hierboven op een beetje detailspray te gebruiken. Je kan ook een natte doek op het stuk lak leggen dat je wilt gaan polijsten, en die vlak voor je aan de slag gaat weghalen zodat de lak in elk geval redelijk koel is.
 
Het zal zeker niet zo zijn dat het helemaal niet te gebruiken is, maar het zal een stuk minder fijn verwerken.
Gummen, stoffen, oververhitte detailer ... :sun:
 
Detailen in de volle zon is gewoon niet prettig, niet voor de producten, niet voor je materiaal en jezelf.

Foto gemaakt afgelopen zondag (17-6-2016), rond de klok van 11 uur bij een buitentemperatuur van 14 graden volgens buienradar.

Schaduw en in de volle zon...
32797c62-bf81-495c-ad09-1f34c551d54c_zpsheyyos24.jpg
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Nee, inderdaad Aficior met een detailer is het ook best niet zo aangenaam denk ik omdat je op 2 bijde producten moet gaan concentreren.
Bedankt voor het Filmpje Jansen en ik vind het persoonlijk een goeie tip als ik dan toch geen andere mogelijkheid moest hebben in de hitte dan kan ik met een natte doek te werk gaan.
Amai, das een verschil van 24.3 graden en dat nog in de goeie voormiddag. @nicknameless vanwaar heb je eigenlijk dit thermometer vandaan?
 
Gebruik deze meters als indicatie en niet als absolute waardes, de goedkopere zijn verre van secuur.

Spreek uit ervaring vanuit het werkveld.
 
Fluke is echt een bekende merk maar vind het iets te prijzig 89€ voor een thermometer.
Heb het enkel nodig voor kleine klusjes voor Bv eens aan een opvlakte van de auto te meten (in de volle zon)
Had van nicknameless ook een link gekregen van Conrad en heb redelijk goei toestel gevonden voor 39€ ik denk dat ik er voor zal gaan.
http://www.conrad.be/ce/nl/product/...r-lekzoeker-IRF-260-10S?queryFromSuggest=true
Toch, bedankt ik wist niet dat Fluke ook aan thermometers deden.



Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Hier hebben we een Fluke liggen, maar dat is een professionele. Die is wel erg goed hoor.

Voltcraft zegt mij niks, voor thuis lijkt me zoiets prima.