Hallo mede poets/detail liefhebbers;
Ik zal me eerste even netjes Voorstellen; Wouter is mijn naam en ben sinds mei 2008 in het trotse bezit van een Volvo 340, ruim een jaar lees ik hier regelmatig mee en dan vooral in de show-off topics.
Ook heb ik uit andere topics hier al het één en ander mogen leren op poets/detail gebied over de verschillende producten en hoe ze te gebruiken.
Dit jaar heb ik mijn eerste bestellingen gedaan bij Carclean en ben zeker van plan mijn nu nog heel kleine collectie wat verder uit te breiden, onder andere als eerste de Dap-500 of 900.
Afgelopen lente heb ik mijn Volvo 340 uit 1988 met CVT automaat onder handen genomen in twee dagen waarvan onderstaand verslag:
Twee prachtige lente dagen heb ik voor een groot deel benut door de lak van de 340 eens aan te pakken, dit heb ik gedaan volgens een 5-stappen plan te weten:
1: Wassen
2: Cleanen (de lak met een chemisch product diep reingen)
3: Polijsten
4: Polishen (de lak 'voeden')
5: Waxen
Na het wassen en drogen eerst met speciale detail tape de delen die niet in aanraking mogen komen met de poets middelen afgeplakt en daarna de paint cleaner erbij gepakt:
Op de volgende twee foto's is te zien wat het verschil is tussen het gewasssen deel en het deel wat met de paint cleaner behandeld is:
Wat aardig knap lijkt na het wassen blijkt dus nog best vuil te zijn, zo zag het water eruit waarin ik de pad steeds even bevochtigde tussen de verschillende panelen door:
Swirls op de motorkap en ook het dak is er mee bezaaid, deze ben ik te lijf gegaan met onderstaand product:
Na een aantal uren flink te keer gaan waren de swirls minder aanwezig of in ieder geval wat minder diep maar om een echt resultaat te behalen zal er volgend voorjaar toch echt een excentrische poetsmachine aan te pas moeten komen.
De resultaten na het polijsten:
De stap die hierna kwam is het polishen:
Daarna nog de volgende foto's genomen en om 19:30 gestopt na een dag lekker bezig geweest te zijn:
De volgende dag weer met frisse moed verder gegaan en de auto in de wax gezet, daarna nog de bumpers in de lijnolie gezet en toen was ik er figuurlijk wel even klaar mee, de overige kunststof delen, deur en kofferbak randen komen een andere keer nog aan bod.
Huh???....het stuur rechts?.........:-b
Nog even een interieur plaatje erbij:
Alle spullen weer terug in de kast met de rest van de poets en o.a. smeer middelen:
Bedankt voor het lezen/kijken, tips en opmerkingen waar ik wat van kan leren zijn natuurlijk van harte welkom aangezien ik nog niet zo heel erg thuis ben in de detail wereld.
Ik zal me eerste even netjes Voorstellen; Wouter is mijn naam en ben sinds mei 2008 in het trotse bezit van een Volvo 340, ruim een jaar lees ik hier regelmatig mee en dan vooral in de show-off topics.
Ook heb ik uit andere topics hier al het één en ander mogen leren op poets/detail gebied over de verschillende producten en hoe ze te gebruiken.
Dit jaar heb ik mijn eerste bestellingen gedaan bij Carclean en ben zeker van plan mijn nu nog heel kleine collectie wat verder uit te breiden, onder andere als eerste de Dap-500 of 900.
Afgelopen lente heb ik mijn Volvo 340 uit 1988 met CVT automaat onder handen genomen in twee dagen waarvan onderstaand verslag:
Twee prachtige lente dagen heb ik voor een groot deel benut door de lak van de 340 eens aan te pakken, dit heb ik gedaan volgens een 5-stappen plan te weten:
1: Wassen
2: Cleanen (de lak met een chemisch product diep reingen)
3: Polijsten
4: Polishen (de lak 'voeden')
5: Waxen
Na het wassen en drogen eerst met speciale detail tape de delen die niet in aanraking mogen komen met de poets middelen afgeplakt en daarna de paint cleaner erbij gepakt:
Op de volgende twee foto's is te zien wat het verschil is tussen het gewasssen deel en het deel wat met de paint cleaner behandeld is:
Wat aardig knap lijkt na het wassen blijkt dus nog best vuil te zijn, zo zag het water eruit waarin ik de pad steeds even bevochtigde tussen de verschillende panelen door:
Swirls op de motorkap en ook het dak is er mee bezaaid, deze ben ik te lijf gegaan met onderstaand product:
Na een aantal uren flink te keer gaan waren de swirls minder aanwezig of in ieder geval wat minder diep maar om een echt resultaat te behalen zal er volgend voorjaar toch echt een excentrische poetsmachine aan te pas moeten komen.
De resultaten na het polijsten:
De stap die hierna kwam is het polishen:
Daarna nog de volgende foto's genomen en om 19:30 gestopt na een dag lekker bezig geweest te zijn:
De volgende dag weer met frisse moed verder gegaan en de auto in de wax gezet, daarna nog de bumpers in de lijnolie gezet en toen was ik er figuurlijk wel even klaar mee, de overige kunststof delen, deur en kofferbak randen komen een andere keer nog aan bod.
Huh???....het stuur rechts?.........:-b
Nog even een interieur plaatje erbij:
Alle spullen weer terug in de kast met de rest van de poets en o.a. smeer middelen:
Bedankt voor het lezen/kijken, tips en opmerkingen waar ik wat van kan leren zijn natuurlijk van harte welkom aangezien ik nog niet zo heel erg thuis ben in de detail wereld.