• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo S60

Berkant

Detailing addict
9 mei 2010
776
62
Vanmorgen begonnen met mijn S60 was ook hard nodig na zijn laatste wasbeurt een maand geleden en bijna 3000km geleden :schaam
Niet mijn ding om de auto zo lang te laten staan in deze toestand maar ik heb absoluut geen tijd gehad om uberhaupt te wassen laat staan detailen.

Magoed foto's zeggen meer dan woorden.

Ben benieuwd naar de bevindingen.

Voor het wassen

P1120690Large.jpg


P1120691Large.jpg


P1120692Large.jpg


Na het wassen.

P1120696Large.jpg


P1120698Large.jpg


P1120699Large.jpg


P1120700Large.jpg


P1120701Large.jpg


P1120702Large.jpg


P1120703Large.jpg


P1120704Large.jpg


P1120705Large.jpg


P1120706Large.jpg


Na al het werk :D
P1120714Large.jpg


P1120715Large.jpg


P1120716Large.jpg


P1120717Large.jpg


P1120718Large.jpg


P1120719Large.jpg


Nog even heel laat de velgen, hier zal ik morgen even mooiere foto´s van maken :rules
P1120725Large.jpg
 
Goed bezig! Dat rijd vast stukken beter weer tip top in orde.

Gebruik je een HD reiniger? Volgens mij zie ik namelijk krassen veroorzaakt door de slang. Ze lijken namelijk erg veel op de krassen die perongeluk zelf heb gemaakt tijdens het foamen bij mijn nieuwe vw polo.

http://i248.photobucket.com/albums/gg171/trmT4/Detailing/S60/P1120706Large.jpg
 
@Paulus de achterbumper is niet te redden is ook al meerdere malen door de vorige eigenaar aangestipt, waarschijnlijk met een kwast of iets anders groots ]-0
Achterbumper word dit jaar hopelijk gespoten.
De kleinere ondiepe krassen zijn wel verdwenen, zal vanmiddag even wat pics schieten van de achterbumper.

@McShine banden heb ik behandeld met pb apc en daarna met Wolfgang Black diamond tire gel

@Vincentos zou kunnen van die krassen, zeker niet van mij wellicht van de vorige eigenaar, ik pas hier altijd heel erg goed op, meeste van die krassen zijn wel verdwenen maar somigen zijn gewoon te diep om met een dap weg te krijgen, helaas.

@D-J het juiste merk jazeker ;)
Wat ik allemaal heb gebruikt.

Dodo Juice Born to be Mild shampoo in een 2 emmer systeem samen met de
Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt
drogen met de CSF Delirium Orange Drying Towel
kleien met de kit van Mothers Clay Bar nu heb ik hier wel nieuw glijmiddel voor nodig want deze is aan zijn einde, nog tips welke te halen ?

afplakken met 3M afplaktape 19mm breed

Monello Orange foampad met de Monello Mezzo afgenomen met een ClearKote Microfiber Towel
Monello White foampad met de Monello Finale afgenomen met een ClearKote Microfiber Towel
Monello Black foampad met de ClearKote Red Moose Machine Glaze afgenomen met een ClearKote Microfiber Towel

met een Clearkote foam pad de Dodo Juice Rainforest Rub aangebracht afgenomen met een ClearKote Microfiber Towel

de velgen met Mothers FX Wheel Cleaner en de Mothers Wheel Brush

de velgen ingesmeerd met Poorboys World Wheel Sealant met een Mothers Wax Microfiber Applicator Pads

Meguiers trim restorer aangebracht met de Hi-Tech Foam Applicator

Wolfgang Black Diamond Tire Gel aangebracht met de Mothers Wax Microfiber Applicator Pads

Mothers Glass Cleaner aangebracht met een Poorboys World Deluxe Mega Towel Groen

Bij sommige dingen wist ik even niet met wat het beste aan te brengen dus als hier nog suggesties of tips over zijn hoor ik die graag:)^
 
Even de foto's van enkele plekken met krassen na het detailen en de velgen en banden na hun volledige behandeling.

voor:
P1120706Large.jpg

na:
P1120727Large.jpg


voor:
P1120704Large.jpg

na:
P1120728Large.jpg


voor:
P1120694.jpg

na:
P1120731Large.jpg


Op de volgende foto zie je in de weerspiegeling van bijvoorbeeld het busje dat hij niet strak is, terwijl mijn lak er super uitziet waardoor is dit, heeft iemand een idee of dit aan mijn soort lak ligt of aan wat ik wel of niet goed heb gedaan ?
P1120730Large.jpg
 
Ziet er netjes uit!
Toppie, jammer van de krasjes, maar daar doe je weinig aan.
Heb zelf een S80 en na 2 dagen na aankoop een diepe kras door een onbekende op de deur.
Blijft altijd pijnlijk, en vooral zonde.
 
Netjes Berkant. Goed dat je meteen in het diepe bad springt. De wagen ziet er echt weer strak uit. Wel heel leerzaam zeker?

:)^
 
Heren bedankt voor de leuke reacties.

@Musicman S80 vind ik ook heel mooi maar net een maatje te groot, helaas.

@BMW4Life tja ben blij dat ik al een beetje kan zwemmen dus durf me wel in het diepe te laten, en al helamaal met zo een informatief forum achter de hand :party:
Persoonlijk leer ik hier het beste door, de Renault was de eerste, de S60 was mijn 2e auto en dat ging al gelijk stukken beter en sneller.

Woensdag komt er een Volvo S40 T4:party:
 
Ik heb van poets/producten nog niet veel verstand, maar dit ziet er wel erg mooi uit.

Die krassen op de bumper daar weet ik wel wat voor.

Is wel vrij rigoreus, pak een waterproof P2000 schuurpapier (3M) heel voorzichtig en gecontroleerd het krasje schuren.
Daarna met goede slijppolitour weer de glans terug halen.
Ik heb dit mijn broer wel eens zien doen, en dit werkt erg goed.

Groet
Edwin
 
Berkant zei:
..... kleien met de kit van Mothers Clay Bar nu heb ik hier wel nieuw glijmiddel voor nodig want deze is aan zijn einde, nog tips welke te halen ? ....

In combinatie met de Mothers is de Dodo Juice Born Slippy heel lekker werken.
Heeft een ranja achtige geur en schuimt een beetje. Maakt ook zelf wat schoon naar mijn gevoel.
Tussen het kleien door af en toe afspoelen, gaat je klei veel langer mee.

De Born Slippy is "ready to use" te koop of geconcentreerd, de laatste is het goedkoopst per liter.
Het sproeiflesje is ook los te koop

Hans
 
WOW, prachtig resultaat!, ik hou deze draad erbij zodra ik het lef hem aan mijn s60 te beginnen :-b

Het is en bijft een prachtige wagen hé :heart_eyes: :heart_eyes:
 
Hollywood zei:
WOW, prachtig resultaat!, ik hou deze draad erbij zodra ik het lef hem aan mijn s60 te beginnen :-b

Het is en bijft een prachtige wagen hé :heart_eyes: :heart_eyes:
Het is en blijft zekers een prachtige wagen en super comfort :party:

Tja zou haast zeggen kom eens langs :rules
 
Zo vandaag na 4 :schaam weken de auto weer eens gewassen ik meende dat het niet echt zonnig was tot ik de auto klaar had om te wassen en hoppakee het zonnetje begint te branden, tja moet je daar nu blij mee zijn :weetniet
Als je in de tuin zit is het inderdaad lekker en word je er blij van maar als je met de auto bezig wlt gaan word ik daar niet vrolijk van :s

Maargoed toch maar begonnen 2 emmertjes water gehaald 1 met 2 dopjes DJ Sour power en de Mothers lambswool washmit erbij.

Gelukkig waren we met zijn 2en zodat de ander de auto mooi nat kon houden om kalkvlekken te voorkomen :ja hoppaa alles gewassen en daarna met de DTBM mooi droog gemaakt voordat het uit zichzelf kon drogen.

Resultaat bling bling zoals na mijn grote behandeling :party:

Nu had ik bij mijn laatste bestelling ook de RedMist mee besteld, ondanks de zon wilde ik toch een stukje proberen, dus maar even de motorkap gedaan, wauw wat een super spul en weer superglad :heart_eyes: , wellicht vanavond als het zonnetje weg is de rest van de auto ook even doen.

Natuurlijk ook even de poto's ;)

P1130049.jpg


P1130050.jpg


Als je goed kijkt zie je voor mijn auto een V40 staan deze heeft gisteren en deels vanmorgen een behandeling gedaan hiervan komt een kort verslagje :rules
P1130053.jpg