• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Polo 6c polijsten geeft minimaal resultaat

In de online training video van menzerna zag ik dat men na een hit de oude polijst pasta nat maken om deze te heractiveren.

Doen jullie dit ook?
 
Op mijn skoda octavia kreeg ik een redelijk goed resultaat met monello premium rood+carpro ultracut. Kreeg daardoor wel een hologrammetje op 1 deur, maar die was met monello premium wit+angelwax regenerate zo weg.
Finish daarvan vond ik overigens net zo goed als met scholl s20 black, en minder stof.

Snelheden zaten bij mij rond standje 4-5 van de shinemate ex620
 
  • Leuk
Reactions: Marc0180
op het dak van de polo heb ik als eerste een testspot gedaan. In dit gebied zit ook een kras. De eerste keer 4x de heavy cut met de blauw pad op stand 2 van de grote polijstmachine. Hier had ik maar weinig resultaat, daarna deze stap herhaald. De glans van de lak werd we beter maar de swirls bleven. Daarom eenmaal met de medium cut en bijbehorende pad. Swirls werden toen wel iets minder maar niet in het tempo dat ik verwacht. De kras bleef wel, hier heb ik nogmaals op geconcentreerd, het kost nogal wat tijd en energie om de kras minder te laten worden. Dit is ook de reden om het op een ander paneel een poging te wagen.
Hmm... Dus 4 hits met een grove combi en dat was niet voldoende. Ik kan mij er iets bij voorstellen als je de machinesnelheid vrij laag hebt.
Dan heeft afschalen naar een fijnere combi ook weinig zin, tenzij je alleen meet hoogglans wilt behalen.

Stand 2 zou gelijk moeten zijn aan 2500 rpm. Achterop de fles wordt ook een lage snelheid geadviseerd. Als ik richting stand 3 ga merk ik wel snel dat het polijst middel snel stof wordt

Kort door de bocht; Grof polijsten op een hoge stand en hoe fijner je combi wordt, hoe lager je de machine zet. Bij machine als bijv. de DAP/BigFoots is dat dus bijv. stand 6 -> 4.
Als het al snel begon te stoffen terwijl je de lak vrij koel is, dan creer je zelf teveel warmte en/of je polijstmiddel droogt gewoon te snel op. In dat geval zou ik een nattere pad gebruiken of tussendoor een spraytje Spray&Wipe erbij doen.

Tevens ook elke keer het oppervlak optimaal voorbereid met Gyon prep.
Zoals al gezegd; Vooraf ontvetten is vrijwel zinloos en zonde van je product.
 
  • Leuk
Reactions: Marc0180
Hier ook ervaring met de makita machine die jij hebt. Ik heb hiermee enkel de vrije rotatie stand gebruikt, op die manier werkt de machine net als een DAP. Bij een grof middel met grove pad hoort normaal gesproken ook een hogere stand. Ervaring met de 1000 van Menzerna heb ik niet, ik gebruik zelf de 400 want deze breekt af met een mooiere finish na deze stap. Ik denk dat je echt moet gaan afschalen, vooral omdat je op zwart nu eenmaal alles ziet. Mocht het nodig zijn 2x met de 1000 en vervolgens de 2500 en eventueel nog fijner. Middels je test spot zie je dan of je daarmee de gewenste correctie haalt. Op je testspot ook alle stappen doorlopen om te zien of je het daarmee red en anders aanpassen. Zie je na de 2500 of fijner nog steeds ‘diepere’ krassen dan zou je de 1000 stap dus 2x kunnen doen. Ook de 2500 zou je 2x kunnen doen.

Wat betreft de geforceerde stand, daarmee kun je heel hard corrigeren en ik heb dat zelf nog niet nodig gehad.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
IMG_5848.jpeg
DF4966A7-9078-4361-942E-23730EAA70E0.jpeg