• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Shampoo?

Ik gebruik nog altijd de Turtle Wax Extreme Nano Wash & Wax, had dit al in mijn bezit voor ik CC leerde kennen in februari, vanaf deze op is probeer ik eens de Born to be Mild van Dodo $$)
 
Ik ben zoals vele hier begonnen met Meguiars Gold Glass Shampoo, maar sinds vorig jaar zeer tevreden gebruiker van Born To Be Mild. Vind deze persoonlijk een fijne gevoel achterlaten op de auto na het wassen.
In de toekomst eens Poorboys en Wolfgang proberen maar tot die tijd BtbM
 
Tikkie oud topic, maar mijn bijdrage kan er nog wel bij :)

Heb ondertussen al de nodige shampoo's uitgeprobeerd (beetje tic van me) en mijn favorieten zijn tot nu toe:

1) Britemax CleanMax (met stip!)
2) Dodo Juice BTBM
3) Poorboys World SS&S
4) Dodo Juice Supernatural (performance vind ik deze nr1, maar hij is niet 'fijn' in gebruik doordat er geen geur in zit)
5) Beetje buitenbeentje, maar Optimum No Rinse. Reinigt als een malle!

er staan er nog veel op het te-proberen-lijstje, maar het seizoen is pas weer net begonnen ;)
 
Na het ontvangen van een sample SS&S ben ik echt wel fan van deze shampoo geworden. Als het kleine flesje op is, komt er zeker een grote in de plaats ;)
 
Mn nummer een naar alle experimenten met andere is de DJ-SN Shampoo,veder zou ik de shampoo van Carpro wel eens willen testen aangezien Carpro heel veel andere mooie producten heeft
 
Begonnen met NXT Carwash kon beter dus DJ BTBM gekocht bevalt me prima, heb fles al voor de helft leeg straks Swissvax Carbath proberen.
 
Heb ondertussen SourPower, Glossworkz, Autobathe en Supernatural gebruikt.
SN en Autobathe hebben de voorkeur: glad als een aal tijdens het wassen (weinig schuim) en een goede sheeting. Dus minder drogen na het wassen.
Zeer goede shampoo, zuining in gebruik.
 
Zodra me nieuwe wagen er is wil ik iig weer een gallon shampoo plus van meguiars hebben.

Ik heb heel veel shampoos geprobeert (dodo trio, megs gc, shampoo plus, pb ss&s, gallong wolfgang, autoglym) maar op 1 of anderre manier trekt shampoo plus aan me..

Terwijl dodo en wolfgang gewoon net een klasse beter zijn!
 
Ik vind de M62 od #62 van Meguairs Pro nog steeds een van de fijnere shampoo's, maar ik kan deze niet vinden bij CC ?!

Is wel een grote verpakking, bijna 4 liter, maar dan kun je ook een mooie tijd vooruit.

Daarnaast vind ik BTBM van Dodo goed, maar ook SS&S van Poorboys prefereer ik toch wel
 
@zw10

het is een hele tijd geleden dat ik hem heb gebruikt..
als ik me niet vergis rook hij wel oke, beetje kauwgom ballen geur.
je had er wel veel van nodig (100ml voor 10 liter geloof ik) maar deed het ongeveer met de helft!
ik vond hem wel lekker, droog niet snel op, vlektte niet, sheeting en beading heb ik geen idee van, ik had altijd minimaal 1 laag wolfgang dgps erop staan, dus sheeting was altijd wel dik in orde!

gewoon een middenmoot shampoo voor een goeie prijs.. mits je niet aan de meng verhouding houdt
 
Ik gebruikte eerst NXT Carwash, nu heb ik BTBM, en het resultaat is VERBLUFFEND : slechts 3 goeie druppels in een emmer, glijdt goed, ruikt lekker en vooral : doet de wagen zeer mooi blinken !

De wagen heeft nog geen gronidge detail-beurt gehad (komot binnenkort ;) ) maar toch dacht mijn collega dat ik de wagen net gepolijst had :)
 
Ik heb niet echt een voorkeur voor de shampoos die ik heb.
Wolfgang autobathe
Dodo Juice Born te be Mild
Dodo Juice Sour Power
Chemical Guys Glossworkz (sample)
Meguiars Gold Class Car Wash
Meguiars Ultimate wash&wax (sample)

Ik wissel steeds af.

Wel beveel ik een shampoo niet aan: Bilt-Hamber Auto Wash, die is bij mij gedregadeerd tot velgenshampoo.
 
De shampoos die ik inmiddels gebruikt heb zijn (in volgorden van voorkeur):
1: Wolfgang auto bathe
2: DJ BTBM
3: DJ SN (sloeg op het laatst dood in de emmer.... maar dat pompje is wel superhandig, binnenkort maar eens langs de Action of Xenos voor wat zeeppompjes voor m'n andere shampoos:idee )
4: Meguiar's Hyper Wash

Nog proberen: de Pinnacle shampoo en de Mother's Wax California Gold (die gaat vanmiddag in de sopemmer).
 
1. Dodo Juice Born to be Mild
2. Duragloss 901
3. Wolfgang Auto Bathe
4. Dodo Juice Sour Power
5. Meguiar's NXT
6. Pinnacle Bodywork Shampoo
7. Chemical Guys Glossworkz (weggegeven aan de buurman)

x. SmartWax Smartcarwash (viel tegen; snel opgemaakt)

De Mothers shampoo gaat er denk ik ook nog wel komen; eerst eentje van bovenstaande lijst opmaken.
 
Ik vond m niet zo super. En je moet een fl. oz. per gallon gebruiken. Op een 5gallon emmer dus 5 fl. oz., oftewel ongeveer 150mL. Dat kan ik niet echt zuinig noemen. Bij de auto bathe van Wolfgang gebruik ik ongeveer 1 fl. oz. (30mL) op een 5 gallon emmer. Daarmee is het resultaat altijd super.
Ik heb het maar bij 3 fl. oz. gehouden. Resultaat kon me niet overweldigen.
(overkopen? ;) )
 
Paulus de Boskabouter zei:
Nog steeds heel tevreden over Poorboys World Super Slick & Suds. Heerlijke shampoo. Heb ook Mequiar's Gold Class Car Wash gehad vroeger, wat prikte dat spul aan je handen zeg. Na het wassen jeukte je handen als een gek. Als de SS&S op is wil ik een shampoo van DJ proberen.

Ik dacht dat het aan mij zou leggen die jeuk van de Meg's Goldclass. Van de week ook weer lekkere jeuk, maar na het handen wassen was er niets aan de hand. Misschien als de fles leeg is, de SS&S van PBW eens proberen. :) Die is ook de goedkoopste in verhouding had ik zo zelf al even uitgerekend.