• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte VW Golf III cabriolet (veel pics)

@ Surreallistic
Omdat de staat van de lak niet overal het zelfde is heb ik meerdere testspots gedaan. De nieuw gespoten delen gaat worden zwarte kompressorpad met de Finale, de overgespoten delen idem maar dan voorgaand van witte kompressorpad en de Mezzo en de rest de paarse kompressorpad met de Initio en wel 3 tot 4 runs voordat de witte pad (Mezzo) en de zwarte pad (Finale) aan de beurt zijn.
Kleine afwijkingen qua werkwijze daargelaten omdat ik per deel waar ik mee bezig ben aldoende bepaal of de vooraf gedachte combi echt nodig is vaak doe ik aan de hand van testspots toch een gang lichter, als het niet afdoende is dan ga ik toch die stap zwaarder en heel af en toe zelfs een hit extra als dat ik al dacht. Zo haal ik zo min mogelijk lak weg en nooit meer dan echt nodig om de defecten weg te kunnen halen. Kanttekening, bij twijfel of het al dan niet haalbaar is zonder teveel weg te moeten halen dan genoegen nemen met iets minder, sommige krassen moet je niet willen wegpolijsten omdat dan je lak simpelweg te dun gaat worden.

@ D Dodo met APC 4:1 inspuiten even lekker laten inwerken daarna met een kwast verder inwerken en afspuiten, in dit geval een paar keer moeten doen.

@ Chester2 Black Wow is gewoon te bestellen bij CC, omschrijving van de shop:
Black Wow is een trim restorer op basis van siliconen met een matglans uitstraling. Geschikt voor onbehandeld exterieur kunststof. Het herstelt de originele uitstraling van het kunststof en is ontzettend duurzaam. Black WOW bevat geen kleurstoffen en is uitermate zuinig in gebruik. Je hebt maar een zeer kleine hoeveelheid (paar druppels) nodig om grote delen te kunnen behandelen.
De bescherming kan tot maanden blijven zitten en is bestand tegen regen, storm, wasbeurten en dagelijks gebruik. Black WOW realiseert een sterk waterafstotend effect dat zeer lang houdt. Black WOW is anders dan een standaard dressing. Het trekt écht in het kunststof en geeft dus voeding.

Klik hier om naar de Black Wow in de CC shop te gaan.

@ Sonador De kap heb ik wel met de HD gedaan maar wel op passende afstand. Indien het een stoffen kap betrof dan had ik dat uiteraard niet gedaan. Een kunststof kap is een heel ander verhaal, ik heb op mijn barchetta ook een kunststof kap en kan uit uitgebreide ervaring putten om deze te reinigen. Zoals je op de foto's wel had kunnen zien is de kap ook gefoamed. Ook dit raadt ik af bij een stoffen kap.

@ Danny Ok ok, een heeeel klein beetje overdreven maar zeker meer dan de helft van de 750 Ml totaal, bijvoorbeeld de Initio en de Mezzo zijn harder gegaan dan de Finale. Kortom voor mijn gevoel had ik echt veel nodig om de klus te klaren.
 
Schitterend repo.
Veel tijd aan besteed aan zowel auto als reportage.
Is nu weer een auto om in gezien te worden. :)^ :)^
 
Complimenten hoor, wit is echt een rot kleur om mooie glans op te krijgen. Ik heb net een DAP, en mijn eerste project wordt een witte cinq. Als ik maar half jou resultaat haal, ben ik blij!