• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tarabass stelt zich voor

Tarabass

Detailing chief
13 jul 2016
278
88
44
Elburg
Hoi allen,

Na wat rondgehangen te hebben in de webshop en op het forum heb ik ook maar even een account aangemaakt.

Sinds een paar maanden ben ik trotse eigenaar van onderstaande Volkswagen Passat. Eigenlijk heb ik altijd VW gereden. Ik heb meerdere MKII's gehad waaronder 2 GTi's en een Fire & Ice. Ook heb ik meerdere MKIII's gehad en naast de Passat heb ik nu nog een Polo 6N voor de vrouw.

0276421281003.jpg


Gisteren heb ik de DAP900 power pack besteld om de Passat eens goed onder handen te nemen. Hij heeft veel swirles van de wasstraat en wat gebruikerssporen. Het chroom heb ik inmiddels met de hand gepolijst en is al veel mooier geworden. Ik kan niet wachten tot de machine binnen is.
 
Thx!

Het is inderdaad een bijzondere kleur en heet "LC5F - Blue Graphite". Het heeft een beetje een parelmoer effect en oogt soms echt heel donkerblauw en soms antraciet/paars. Ook VW wist het niet want de auto is eigenlijk blauw, maar staat als grijs op kenteken :p

Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik ook een glaze, zoals Poorboy's World Black Hole, moet gebruiken. Of moet ik eerst maar eens proberen hoe het gaat met polijsten en waxen?
 
Welkom mede kever berijder

VW heeft hele mooie lakken om te poetsen. Zijn niet zo hard als de BMW's maar hard genoeg om na poetsen weer lang mooi te blijven.

Op mijn Passat (ook donker blauw) werkt Lime Prime met een lekkere wax eroverheen erg goed. Zeker als je na de wasbeurten er ook nog een Red Mist overheen legt. Dan glimt dat blauwe als een achterlijke.
 
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Red Mist overheen leggen. Lime Prime met een lekkere wax. Ik heb nog een hoop te leren. Voor nu is het al spannend om de auto met een machine te polijsten :p

Wat denk je, Doe ik er goed aan om als eerste met Veloce Premium te polijsten? Of is de lak van een Passat daar niet hard genoeg voor?
 
Dodo Juice Lime prime kun je gebruiken voordat je de wax of sealant aanbrengt op de lak, het is een cleaner die de lak vetvrij maakt waardoor de wax of sealant beter hecht op je lak.

Dodo Juice red mist, is een geweldig goedje wat de lak weer lekker laat glimmen na een wasbeurtje opspuiten na het drogen van de lak.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Ik heb ze inmiddels in de shop gevonden. Die Lime Prime heb ik volgens mij voor nu niet nodig, omdat bij de machine een flesje Monello - Raffini Finale Finishing Polish zit. Of gebruik ik hem tussen de finisher polish en wax in?

Die Red Mist is zeker iets wat ik ga proberen. De reviews zijn zeer lovend :)
 
Na de finale kun je deze lime prime idd gebruiken voordat je de wax aanbrengt...
Het is geen moeten..... Maar als je dan toch bezig bent met de DAP dan kun je lekker nog een rondje om de auto ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Mijn Passat (2015 model) pak ik bij een grote beurt met de volgende stappen :

Monello Oranje Pad + Veloce (DAP500 op 6)
Afnemen met schone doek(en) en Gyeon Prep (3 doeken voor hele auto)
Monello Groene Pad + Mezzo (DAP500 op 5)
Afnemen met schone doek(en) en Gyeon Prep (3 doeken voor hele auto)
Monello Witte Pad + Finale (DAP500 op 4)
Afnemen met schone doek(en) en Gyeon Prep (3 doeken voor hele auto)
Monello Zwarte Pad + Lime Prime (DAP 500 op 3)
Afnemen met alleen schone doek(en) (3 doeken voor hele auto)
Wax met de hand opsmeren (therapeutische bezigheid)

Let wel op met Red Mist. Nooit direct na wax-en toepassen. Wax moet echt een weekje uitharden voordat Red Mist erop mag.

Zoals ieder stappenplan beaamd. Voor polijsten : Wassen, Reinigen en Klei-en.

https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/
 
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Bedankt voor je link (en de tijd die je in de post gestopt hebt). Ik had deze gelezen, maar zag door de bomen het bos niet meer:
https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Ik las inderdaad in de reviews van Red Mist dat hij nogal kan wazen, en dat iemand zei dat je beter een weekje kan wachten.

En is er ook een alternatief voor Gyeon Prep? Hij is helaas niet meer op voorraad, behalve in 4 liter jerrycan. Er zijn grenzen :p

Het is een handig stappenplannetje zo! Maar jij gebruikt dus 12(!) doeken voor een grote beurt? En ik neem aan dat ik de dap900 net een standje lager kan zetten?
 
Alternatieven voor Gyeon Prep zijn Nanolex Ex of Dodo Juice Clearly Menthol.

Van doeken kun je nooit genoeg hebben. Microvezel heeft de neiging restanten vast te houden en daardoor raakt de doek verzadigd. Misschien dat jij minder doeken gebruikt maar vervang een doek voordat hij volledig verzadigd is en krassen kan veroorzaken.

De instellingen voor de 900 zijn hetzelfde als de 500. Machine is wat sterker maar niet per definitie harder.
 
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Thx! Krijg nu wel zin om aan de gang te gaan. Ik heb vandaag in ieder geval weer een hoop geleerd :)

Helaas kan ik niet direct de hele auto gaan doen als van de week de machine er is. 17 september Passat meeting en dan laat ik een paar deukjes eruit halen. En dan zal de auto wel weer vies worden. Daarna ga ik hem helemaal rondom doen. Geeft me wel de kans om nog wat extra spullen te bestellen, want dacht dat ik alles had :rolleyes:
 
want dacht dat ik alles had :rolleyes:

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Die gedachte heeft iedereen hier. Tot ze weer 5 minuten op het forum of in de shop zitten te kijken.

Voor jezelf een grens leggen is wel handig. Ik heb nu een detailing rij koffer, 2 polishing power detail tassen en een monello cubo detailing tas vol zitten met sapjes, drankjes en andere lekkernijen maar het is nu een discotheek instelling. 1 eruit voordat 1 erin mag. Geloof me, je bent nog maar net begonnen :p:p:p
 
We weten allebei dat die grens gelegd wordt door onze wederhelft. Althans, waarom zou jij het beter hebben dan ik ;)

Maar je hebt gelijk, het zal wel weer uit de hand lopen. Tot nu toe heb ik me aardig in kunnen houden. Ook met de auto tunen/modden. Misschien word ik volwassener hehe. Alhoewel, ik zocht naar een polijstmachine. En een paar weken later heb ik het over glaze, sealant, en weet ik wat..
 
Maar ook daarvoor geldt, 1 eruit voordat de volgende erin mag ;)

Maar goed, we zullen zien. M'n focus ligt nu vooral op het inlezen over polijsten met de DAP om dat zo goed mogelijk te doen. Het resultaat gaat bepalen hoe aanstekelijk het is :)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie