• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

100% nieuwe wagen

rdb

Detailing chief
17 aug 2010
39
75
Ik mag deze week nog mijn nieuwe Audi bij de dealer ophalen, ik zou deze een nanolax Ultra Paint sealant laag willen geven. Als voorbehandeling zou ik de wagen machinaal behandelen ( na kleiwerk ) , eerst een stapje met witte pad en Finale , daarna een stapje met zwarte pad en AF rejuvenate.
De vraag is of die eerste stap met Rafinni Finale geen overkil is ? In de AF rejuvenate zou ook een lichte korrel zitten ? (geen ervaring met dit product op vandaag )
Qua eindlaag heb ik de nanolex cleaner en sealant liggen.
 
Ik heb mijn Kia Cee'd, ook 100% nieuw, volledig met DAP900, witte Monello Professional pad en Raffini Finale gedaan en dat was zeker de moeite waard. De kleur van de lak werd er duidelijk "dieper" van. Ik zou het dus zeker geen overkill noemen.
Proficiat trouwens met de nieuwe wagen!
 
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Ook hier is het maken van een testspot het beste idee. Zo weet je welke combinatie voor je lak het beste uitpakt.
 
En hopen dat dealer hem niet even voor je ''poetst'' of heb je dit aangegeven bij aflevering?

Verder, gefeliciteerd met je wagen :)^
 
Ik zou inderdaad kiezen tussen één van de 2, omdat ze allebei als laatste finessing stap te gebruiken zijn. Machinaal werken met een finishing pad en Monello Finale is een goede basis voor de nanolex paint sealant, plus je gaat hierna ook nog eens de Nanolex cleaner gebruiken. Ik verwacht dus 0% hechtingsproblemen voor je paint sealant. Rejuvenate kost ook bijna 2x zoveel als Finale, prijstechnisch is dat voor deze situatie niet aantrekkelijk.
 
Je kan het uiteraard niet van te voren stellen, maar mijn ervaring met Audi lakken is dat ze knetterhard zijn dus met het handje zal een zware klus worden!