• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1997 Golf 3 2.8 VR6 Highline

Timm

Detailing guru
26 mrt 2011
1.734
173
Duiven
Dit betreft een detail van mijn eigen auto welke ik in april al uitgevoerd heb.
Vandaag was het dan toch eens tijd om wat foto's te schieten. (geen vóór foto's hij was nauwelijks vuil)
Auto staat altijd gestald en heeft sindsdien +- 100km gereden.

Gebruikte producten:

Wassen met Poorboys Slick & Suds, 2 emmer methode. En de waterontharder tussen de tuinslang gekoppeld.
Deursponningen gereinigd met Meguairs APC 1:4 en een kwast.
Velgen met APC 1:4 en kwast.
Kleien met Bilthamber Regular klei.
Polijsten met Poorboys proffesional polish en witte monello handpad.
Glazen met Poorboys blackhole en rode monello handpad
Waxxen met Poorboys Natty's paste wax blue.

De lip van de voor en achterbumper en de banden met Chemical Guys New look Trim gel gedaan.

Motorruimte had ik vorig jaar al schoon gemaakt. Toch de afdekkap rond de olievuldop met APC 1:4 gereinigd.
Alle kunstof delen en slangen met AutoGlym Vinyl en Rubber care behandeld.

Kunstof interieur delen ook met AutoGlym Vinyl en Rubber care behandeld.
Het leder met Turtle Wax Leather Cleaner en Conditioner behandeld. (blijf dit product het fijnst vinden)

Ik wil de auto op den duur machinaal gaan behandelen om de lak swirl vrij te krijgen.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Dat zie je niet vaak meer: een originele en onverprutste VR6! Wat een plaatje :heart_eyes: En in de mooiste kleur: Dusty Mauve (geloof ik :-b ) Edit: purpur violet, zie net je handtekening! Prachtig resultaat behaald :)^ Erg apart en mooi interieur trouwens :ja
 
Hij ziet er nog netjes uit van binnen voor een auto met dat bouwjaar :)

Is er een bepaalde rede dat er zooo weinig mee is gereden in totaal? Ik als koper zou dan rekenen dat er ongeveer 3500km per jaar mee is gereden.
 
mooie verzorgde wagen! Wel heel discreet zonder kentekens, dat kan soms nogal verrassen,^^

grtz
 
Bedankt Paulus, bij deze uitvoering hoort een paars interieur.

Wim, dat het kenteken zichtbaar is kan ik me niet druk om maken.

Mark, de auto is alleen in de zomer maanden bereden door de vorige 2 eigenaren.
En dat doe ik nu ook:p
 
toevallig zelf nog gezocht naar een golf 4 v6, is ook bijna geeneen originele te vinden.
jammer dat veel van dit soort fijne auto's zo verkracht worden.

maar dit is wel een juweeltje,^^
 
Hele nette VR6! Rij zelf ook VR6. Maar dan het grote broertje namelijk de 2.9. En dan natuurlijk in een Corrado. Maar in ieder geval erg tof dat je deze Golf zo mooi in ere houdt!

Ohja, een VR6 lip zou het natuurlijk wel afmaken in plaats van zo'n simpel CL lipje. ;)
 
Nog wat leuke informatie over de VR6 Highline:

•BBS-Aluräder 6½J x 15, 205/50 R 15 V
•in Wagenfarbe lackierte Stossfänger
•in Wagenfarbe lackierte Heckspoiler und Heckklappengriff
•Aussenspiegel in Wagenfarbe lackiert
•seitliche Stoßschutzleisten
•dunkle Heckleuchten
•abgedunkelte seitliche Blinkleuchten
•Wärmeschutzverglasung

Innenausstattung
•beheizbare Sportsitze
•Lederausstattung (Brombeer oder Schwarz)
•Holzschaltknauf
•asymetrisch geteilte Rücksitzbank

Sicherheitssausstattung
•ABS
•EDS
•2x Airbag

Funktionsausstattung
•Zentralverriegelung
•elektrische Fensterheber
•Servolenkung
•höhenverstellbare Lenksäule
•elektrische Aussenspiegel
•Bordcomputer
•Klimaanlage

Enige wat inderdaad niet klopt is bumperspoiler, of is dit voor bouwjaar '97? Als ik op '97 Golf VR6 Highline zoek zie ik dit vaker. Blijft een plaatje van een wagen!
 
Bedankt voor alle leuke reacties.

@ Dennis en Paulus. De VR6 Highline is met een dunne lip (cl lip) geleverd. Alle andere VR6 modellen hadden een dikke onderlip.
@ Dennis, ik zit ook op vwforum en volksforum, erg nette corrado heb jij en zonder poespas.

De VR6 Highline is alleen in duitsland geleverd. En naar zegge zijn er van de paarse 500 gebouwd.
Daarnaast zijn er een aantal specifieke dingen die alleen op dit model zijn toegepast.
 
@ Timm: bij 'kentekens' (jullie verstaan er de 'nummerplaat' onder) bedoelde ik eigenlijk logo's, mijn fout. Er zitten nog wel meer verschillen in de Vlaamse taal met de Nederlandse taal ;)

grtz
 
Wim, dan begrijp ik het.

Ik vind het mooi zo zonder VR6 logo. Dan heeft niemand het in de gaten tot dat ik het gaspedaal in druk:-b
 
Geen logo's, of als het moet: SDI, kun je lachen bij het stoplicht! Had mijn broer op zijn Golf IV TDI (150pk ABT 180pk) TDI verwijderd en er SDI opgeplakt :-b
 
WOW!! wat 'n mooie auto! origineel en in deze staat! dat zie je niet vaak meer. het enige wat dat misschien nog als "jammer" mag aanmerken is het kenteken... ingevoerd? maar ja, in deze staat, origineel, met deze km's.. ik zou er ook mee kunnen leven :)

enne nice job!
 
Bedankt Ibizasigno.

Wilco ook bedankt. En de Highline is alleen in Duitsland geleverd, dus dan moet je hem importeren en krijg je een nieuw kenteken.