• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1e x Lexus gs 300

Stefan O

Detailing guru
14 mei 2016
977
153
Steenwijkerland
Voor de 1e keer als beginnend poetser een auto gedaan, mijn eigen wel te verstaan. Vd week de velgen al gedaan. Gewassen, met non ferro behandeld, gekleid en in de 845 gezet. Banden: bold en bright. Gisteren de auto gewassen, gekleid (nieuw stukkie) weer gewassen en gedroogd. Vandaag gepoetst.
Stappen:
- non ferro
- Foamen ging ff niet dus wassen met gold class
- drogen
- mezzo op groen (sommige delen 2 x)
- finale op wit
- ontvetten met eraser
- rejuvenate op rood
- collinite 845 met de hand.
Redelijk tevreden. Motorkap zal met iets zwaarder geschut gedaan moeten worden. Voor de rest tevreden. Voor een auto van 11 jaar oud is ie erg mooi.
20160826_102148.jpg

Voor


20160826_102217.jpg


20160826_102148.jpg
20160826_102217.jpg
20160827_152109.jpg


Na

20160827_151956.jpg
20160827_151850.jpg
20160827_151805.jpg
 
Ziet er goed uit. Wellicht kan je nog iets meer resultaat behalen door nogmaals een hit te doen, of heb je dit al geprobeerd?

Heb de motorkap 2x met mezzo gedaan. Zal waarschijnlijk een zwaardere combi moeten nemen. Voor nu wel tevreden maar kan nog beter. Meer spulletjes had ik (nog) niet.
 
  • Leuk
Reactions: RbL
Prachtige kleur zeg! Heel mooi.
Je zou een deel als de motorkap gerust nog een derde keer kunnen doen hoor met de middelen die je hebt.
Soms bereik je met vier keer fijn hetzelfde resultaat als in één of twee keer met grovere middelen.
Je werkt dan alleen in kleinere stappen. Veiliger ook.
Is de hele motorkap nog voor verbetering vatbaar of alleen een deel? Dan zou je je ook op alleen dat deel kunnen concentreren.
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Prachtige kleur zeg! Heel mooi.
Je zou een deel als de motorkap gerust nog een derde keer kunnen doen hoor met de middelen die je hebt.
Soms bereik je met vier keer fijn hetzelfde resultaat als in één of twee keer met grovere middelen.
Je werkt dan alleen in kleinere stappen. Veiliger ook.
Is de hele motorkap nog voor verbetering vatbaar of alleen een deel? Dan zou je je ook op alleen dat deel kunnen concentreren.

Top.
 
Mooi resultaat behaald! Dikke auto met mooie kleur:)

Kleur is donkerblauw mica. Ik heb meer dan een jaar naar deze auto gezocht. Ik wilde graag een lexus gs300 en dan in deze kleur in combinatie met licht grijs leer en donker grijs hout. Dan nog dikke velgen, uitlaatstukken en donker getinte ramen. Auto is van 2005 en heeft nu 165000 km gelopen. Lekkere 3.0 v6 erin, wat wil je nog meer? Uiteindelijk heb ik deze gevonden in Duitsland. Zelf opgehaald en geïmporteerd. Paar weken geleden grote beurt gedaan met nieuwe bougies, olie, remvloeistof, alle filters, versnellingsbakolie en differentieelolie. Kan ie er weer ff tegen. De remklauwen opnieuw geverfd, gewoon zwart en nu voor het eerst gepoetst. Binnenkort zal ik binnenin ff doen. Blijf je lekker bezig.
Met poetsen kon ik lekker bij een maat van mij in zijn bedrijf staan. Auto stond op de brug. Kon ik makkelijk overal bij.
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86 en jojo323
Inderdaad lijkt er nog wel wat van de swirls over te zijn op de motorkap, maar wow wat een groot verschil al.

Ik weet niet of ik het geduld zou hebben voor zo'n lange zoektocht, maar als ik dat zo zie zeker de moeite waard. Erg mooie kleur!
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Mooie GS! Ik heb net een maand of 2 geleden mijn IS250 gekocht na een paar maanden zoeken. Ik had nog wel een paar kleuren die in aanmerking kwamen maar wel kleur leer, hout en de nodige opties exact op het wensenlijstje. Dan wordt zelfs bij een IS de spoeling al vrij dun en moet je geduld hebben. GS'en zijn nog wat dunner gezaaid dus ik snap dat je zo lang hebt moeten zoeken en uiteindelijk zelfs zelf hebt moeten importeren. Top! :cool:
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Mooie GS! Ik heb net een maand of 2 geleden mijn IS250 gekocht na een paar maanden zoeken. Ik had nog wel een paar kleuren die in aanmerking kwamen maar wel kleur leer, hout en de nodige opties exact op het wensenlijstje. Dan wordt zelfs bij een IS de spoeling al vrij dun en moet je geduld hebben. GS'en zijn nog wat dunner gezaaid dus ik snap dat je zo lang hebt moeten zoeken en uiteindelijk zelfs zelf hebt moeten importeren. Top! :cool:

Klopt!!!! En wat ik dan ook nog wilde ........de President uitvoering.
Deze is dan ook full options. De enige opties die je op deze Lexus nog kon krijgen waren de mica lak en het zonnedak. Die zitten er ook nog op dus ik heb alles wat ik wilde.
Wat natuurlijk ook niet mocht ontbreken is het Mark Levinson Soundsysteem.
Wat een heerlijk geluid. 14 speakers en een subwoofer met in totaal 350 watt. Je eigen concertzaal maar dan in de auto.
Ik heb het geluid van de radio niet vaak hard staan want ik luister ook heel graag naar de motor, althans hetgeen wat je dan nog hoort.
Lexus is echt een stukje kwaliteit.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan...........
Hoe bevalt jouw IS?
Ook bewust Lexus rijder?
 
Klopt!!!! En wat ik dan ook nog wilde ........de President uitvoering.
Deze is dan ook full options. De enige opties die je op deze Lexus nog kon krijgen waren de mica lak en het zonnedak. Die zitten er ook nog op dus ik heb alles wat ik wilde.
Wat natuurlijk ook niet mocht ontbreken is het Mark Levinson Soundsysteem.
Wat een heerlijk geluid. 14 speakers en een subwoofer met in totaal 350 watt. Je eigen concertzaal maar dan in de auto.
Ik heb het geluid van de radio niet vaak hard staan want ik luister ook heel graag naar de motor, althans hetgeen wat je dan nog hoort.
Lexus is echt een stukje kwaliteit.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan...........
Hoe bevalt jouw IS?
Ook bewust Lexus rijder?

Ik heb nu bewust voor een Lexus gekozen. Ik ben al zo'n 25 jaar overtuigd Jappen-rijder. De laatste auto's zijn Mitsubishi Lancers geweest en nu dus de opstap naar dat (extra) stukje kwaliteit, dat premium gevoel. :cool:
Hij bevalt me heel goed - heerlijke auto.:heart_eyes:
Ik had veel opties op mijn wensenlijstje staan. Ik vind dat als je zo'n auto koopt dat je het meteen goed moet doen en niet later spijt hebben dat je bepaalde dingen niet genomen hebt. Een premium audiosysteem kun je niet achteraf uit een sloopauto halen en eventjes in je eigen auto bouwen...
Het enige wat niet op mijn verlanglijstje stond was het zonnedak en dat zit er ook niet op/in. Moest wel een automaat zijn (op benzine) met zwart leer en grijs "hout", met kleurenscherm/navigatie en dus achteruitrijcamera, stoelverwarming en -ventilatie en voor mij ook zeker het Mark Levinson audiosysteem. Ik ben altijd met car-audio bezig geweest en zelf in mijn auto's versterkers, luidsprekers, subwoofers ingebouwd.Ben dus qua geluid wel wat veeleisender dan de meesten. Maar nu genieten van een heerlijk stille cabine en een af-fabriek premium soundsysteem en geen geknutsel meer... ;)
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O