• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

20 November detaildagje Lelystad

ziet er inderdaad goed uit allemaal... ik zou er eigenlijk ook bij zijn geweest (stond in het lijstje als "kadett-supreme" bij de Astratuningclub) en zou ook mee gaan bbq-en, maar helaas was ik geveld door 'n flinke griep en nog steeds trouwens EN 'n onsteking heb aan 'n pees in m'n duim waardoor ik m'n dapje niet goed kan vasthouden...

volgend jaar nieuwe ronden nieuwe kansen........
 
Tis ook niet het meest gemakkelijke gedeelte om te doen en als er dan ook nog eens 4 paar ogen op je gericht staan en een camera dan gaat niet alles even soepeltjes ;)
Ik weet niet hoe vaak Cees al machinaal gesand heeft maar voor mij is het in ieder geval nog een behoorlijk nieuw terrein.
 
Met verbijstering naar gekeken! Wat gaaf zeg, dat wil ook wel leren dat wetsanden! En je moet ook lef hebben, je zult maar door de lak gaan.... Wat een super resultaat zeg, kras is zeker voor 95% weg! Maar hou het eerst wel bij mijn rotary.
 
Ik had verwacht dat je met schade zoals deze direct een afspraak bij de spuiter kon maken, maar zoals ik live heb kunnen aanschouwen heb je zeker een acceptabel resultaat behaald. Je moet echt weten waar de schade zat en er met je neus bovenop gaan zitten, anders zoek je je rot. Vakwerk Cees :)^

@ Dennis: tof filmpje :)^ Fix it pro! :D

Vanmiddag liep ik even rond m'n auto en zag voor het eerst een beetje redelijke reflectie in m'n motorkap. Zou een rotary zo'n verschil maken ten opzichte van een DAP?

CIMG8747-%5B640x480%5D.jpg
 
Dibbuz zei:
Tis ook niet het meest gemakkelijke gedeelte om te doen en als er dan ook nog eens 4 paar ogen op je gericht staan en een camera dan gaat niet alles even soepeltjes ;)
Ik weet niet hoe vaak Cees al machinaal gesand heeft maar voor mij is het in ieder geval nog een behoorlijk nieuw terrein.
Helemaal mee eens... stond ook met grote belangstelling te kijken naar Cees hoe hij de motorkap te lijf ging met de festool.
 
danny zei:
Zou een rotary zo'n verschil maken ten opzichte van een DAP?

Nee, Danny, dat maakt geen verschil (wel een en ander afhankelijk van de staat van de lak) Met een rotary kan alles wat sneller gaan, maar doorgaans gaat het met de Dap net zo goed, alleen duurt het wat langer. Zo te zien aan de lak van jouw auto is er met de Dap een behoorlijk goede reflectie te krijgen.......je krijgt niet méér glans met een rotary !!!!
 
Thnx mannen:grinning: en niet vergeten dat deze Honda nu niet echt het WOW factor heeft dus klooi ik wel eens een beetje aan op dit ding:D maar idd. lastig stukkie en een hoop lol!:-b
 
Mijn motorkap heb ik zaterdag, onder het toekijkend oog van Patrick, met zijn Festool rotary gedaan. Toch lijkt het dat er veel meer glans op zit dan gewoonlijk. Misschien de volgende keer met m´n DAP nog een hit extra geven. :idee
 
goku3 zei:
Thnx mannen:grinning: en niet vergeten dat deze Honda nu niet echt het WOW factor heeft dus klooi ik wel eens een beetje aan op dit ding:D maar idd. lastig stukkie en een hoop lol!:-b
En hoeveel micron aan lak is er nu weg door het wetsanden Cees?
Ha d je toevallig een meting vóór en ná het wetssanden gedaan met de lakdiktemeter?
 
@BP: in dit geval géén idee, maar heb de vraag nog wel gesteld aan Bart toen hij bij mijn auto een stukje had gedaan:
ik kreeg als antwoord dat toen hij een auto had gedaan met gedeeltes:
- Wetsand + Rotary + DAP
- Rotary + DAP

er minder weg was gehaald op het wetsand gedeelte.

Je bent met de rotary dieper en langer bezig met corrigeren ( veelal wol gezien het defect en het grijpen naar wetsand ) dan wanneer je meteen het schuurpapier tevoorschijn haalt.
 
Leuke foto's hoor!

Maar ik dacht dat er bij Renault altijd een sleutel werd meegeleverd wanneer de auto niet wilde starten?

Tenminste, heb dat eens gezien, sleutel heeft precies de vorm waarbij die in het voorste logo past.

Drie keer er aan slingeren, en de motor ging dan starten.

:grinning:
 
een anwb-er in het pand voor lege accu?
tig auto's en niemand met startkabels?


mk-us zei:
Je bent met de rotary dieper en langer bezig met corrigeren ( veelal wol gezien het defect en het grijpen naar wetsand ) dan wanneer je meteen het schuurpapier tevoorschijn haalt.


leg dat eens uit?
een kras heeft een bepaalde diepte, het maakt toch niet uit of je die nu met schuurpapier te lijf gaat of met een poetstol?
 
HaroldV zei:
een anwb-er in het pand voor lege accu?
tig auto's en niemand met startkabels?

Die startkabels waren al uitgebreid geprobeert, maar dat lukte dus niet
Hebben wel enig verstand van auto's;)

De reden dat hij dat schuurpapier gebruikt, is om die kras glad te maken en dat gaat met schuurpapier een stuk sneller dan met eem machine.
Dit is door Tim en consorten uitgelegd tijdens de laatste DAP-clinic