• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2003 Audi TT Roadster

Jammer dat er niemand is met een privéjet o.i.d. hier op het forum ;) want die hardtop is niks geworden. Er staat er nog een op in Munchen, maar het is veel te ver weg gewoon. Rustig afwachten, vind er vanzelf een dichterbij.

Vandaag met Bartezzz maar liefst 8 uur lang bezig geweest met de waterslangen, wat een werk! De slangen dus eerst verstevigen met een krimpkous:

9901.jpg

9902.jpg

9903.jpg


100x steviger dan de oude:

9904.jpg


Panelen los:

9905.jpg


Door dit gat moest gewerkt worden (waar hand in zit):

9906.jpg


Hier alvast een foto van de nieuwe slang erin:

9907.jpg


En hier het stuk waar de buis op moest, met behulp van het touw:

9908.jpg


Dus we hebben eerst touw erin gestopt, daarna met ijzerdraad het touw via de wielkast er weer uit vissen:

9909.jpg


Lamp/camera erbij:

9910.jpg


Voila:

9911.jpg


Zo dus:

9912.jpg


Slang plaatsen:

9913.jpg


Aantrekken met het touw van boven:

9914.jpg


Nou dan zit hij eindelijk, dit is de rechterkant:

9915.jpg

Eindelijk van alle vochtellende af :party:
 
Mooie update en net werk geleverd mannen:)^

Jammer van de hardtop maar er zullen er vast meer komen.
 
Het was een leuke lange klus!
Gelukkig ging alles wel voorspoedig en geen grote tegenslagen.

Kost gewoon een hoop tijd!
 
Topictitel aangepast, want het wetsanden/polijsten duurt nog even.

De auto is full-option m.u.v. xenon en Bose. Het geluid wat uit de standaard speakers komt is erg slecht. Als je de radio maar een beetje hard zet begint alles te trillen.

Er zit een klein woofertje in het midden, en 2 speakers aan de zijkanten. In de deuren zitten ook 2 speakers en 2 tweeters. Ik dacht eraan alles te vervangen voor Hertz-spullen (versterker erbij) omdat ik hier altijd goede verhalen over lees.
9905.jpg


Dus:
- Eerst de audio maar eens aanpakken
- Ondertussen het leer verven, stoelen eruit en stoffen delen grondig borstelen met APC zodat overal waar schimmel gezeten heeft weer fris is (extractor + insprayen Fabric Guard)
- Lakschades inkleuren
- Wetsanden/polijsten
- Remmerij aanpakken. Is alles nog goed, dan laat ik alleen de blokken geel spuiten. Hierna 18" eronder en Eibach-25mm
 
Kan je zeggen dat ik in elk geval Hertz erg goed vind klinken in alle regionen ( qua geluid als budget ). Voor wat het waard is ga ik mee in de positieve-geluiden-stroom
 
Klauwen ja. Geel is wat gewaagd, maar het zal matchen met het anijsgele leer, mooi contrast geven bij het dolomietgrijs en een sportieve look geven straks met de 18" Maar eerst dus ff kijken of de schijven en dergelijke aan vervanging toe zijn, dan wordt dat ook gelijk verbeterd.
 
Lekker bezig:)^

Ik zou de klauwen niet geel maken, maar mooi origineel zilver of antracite. Als je het geel maakt zou ik niet dat kant en klare geel pakken voor op een remklauw. Dat ziet er goedkoop uit:weetniet
 
Thx Bart, onderste vind ik de mooiste van de 4. Echter zijn de achterste klauwen klein en niet zo mooi in het geel denk ik, hoogglans zwart is de veiligste keus. Ik ga vanavond trouwens nog een zwarte accessoire ophalen, foto's volgen straks :)_[]
 
Bartezzz zei:
Wat ga je nou weer kopen charlie! :ja
Heb deze hardtop gekocht, kon hem alleen niet meenemen. Ik heb de hardtopbevestigingsset al gemonteerd zitten, maar er ontbreken nog 2 dingen. Die gaat de verkoper van zijn Roadster halen, en dan knallen we dat vervolgens op die van mij.
DSCF0973.jpg


Alles zit erbij, luxe opberghoes, afdekkapjes interieur, etc. Ding is overgespoten geweest en de binnenkant heeft een mooi zwarte stof. Verkoper woont hier nog geen 30km vandaan.
 
Mooie hardtop man! echt toevallig dat die 30km verder op stond! scheelt weer een ritje naar oostenrijk!

mooie TT afdruk op zijn kontje ]d~^
 
zag de hardtop inderdaad op marktplaats staan, wou de link hier nog neerzetten maar hij is al gekocht dus.. Goed bezig!!

ps, die gele remklauwen doen enorm afbreuk aan het geheel en met een likje verf maak je er gelijk een autostyle auto van als je het mij vraagt... just my 2 cents