• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2003 Audi TT Roadster

van mei 2011 tot september 2012 is inderdaad een hele tijd, ik had de verleiding in elk geval zeer zeker niet kunnen weerstaan om de rotary/dap er overheen te trekken.. Moet toch een doorn in je oog zijn elke keer als je die swirls ziet als je naar de auto loopt...
 
Daar heb ik natuurlijk zo mijn redenen voor. Ten eerste heb ik de auto pas een jaar. Een DAP900 heb ik pas sinds kort, dus alleen ff de achterlichten mee gepolijst. TT-badge is er sinds vorige week af. De laatste weken heb ik meer tijd en nu Bartezzz helpt zit er schot in de zaak. Eerst maar eens alle andere werkzaamheden afmaken. Het eraf halen van de spoiler heeft ook wat krassen veroorzaakt. Bovendien moeten de schades nog worden behandeld, liever alles in 1x goed.

Polijsten wordt dus de kers op de taart, en al helemaal met zo’n prachtige zwarte hardtop erbij:

hardtop1.jpg

hardtop2.jpg

hardtop3.jpg


*opgeschoond*

Voorheen met de softtop:
hardtop6.jpg


Nu met de hardtop:
hardtop7.jpg


Het afwerkingsniveau is subliem, je ziet van binnen nergens dat het een cabrio is (even geen foto's van de afdekkapjes i.v.m. lastig (de)monteren):

hardtop5.jpg
 
op tt forum al gemeld, van binnen erg mooi, van buiten vind ik het persoonlijk wat minder omdat het een afwijkende kleur is.
 
Buiten dat het mooier is, gaat het inderdaad vooral om het comfort. Geen last meer van condensvorming bij zware regen, kattennagels in de kap, etc. Ben vooral blij dat ik van de afdekhoes af ben, dat is echt vervelend iedere keer. Ook is het nu heerlijk stil in de auto.

Juist de andere kleur vind ik momenteel leuk, omdat je dan ziet dat het een Roadster is. Met de hardtop in kleur lijkt het net een TT Coupé, maar dan zonder de Coupélijn. Mede daarom zet ik definitief een streep door onderstaand plan:
hardtop2.jpg

hardtop800.jpg

En ik moet deze woorden terug nemen :rules
DolomiteGreyTT zei:
In dolomietgrijs zijn er nooit hardtops geleverd.
Ik heb het afgelopen jaar zo'n 30 hardtop-advertenties voorbij zien komen, maar dolomietgrijs was er niet bij. Echter blijkt nu toch iemand er een te hebben, weet alleen niet of die gespoten is. Een dolomietgrijze hardtop vinden kan dus eventueel nog, maar voorlopig houd ik deze zwarte.
 
Mooi dat je zelf de nieuwe slangen hebt kunnen plaatsen. Wil niet weten wat het zou hebben gekost als je dit bij de dealer zou hebben laten doen..
 
Die velgen zijn zeker dik. Het zijn QuattroSport velgen, imitaties. Eigenaar van die auto heeft zijn hardtop in kleur laten spuiten, 40mm verlaagd en 20mm spacers voor/achter. Dan ziet het er zo uit:

*opgeschoond* plaatje > link http://i759.photobucket.com/albums/xx231/markypoo777/Album%201/DSC01487.jpg

S-Lines gaan voor, later misschien nog een origineel setje QuattroSport erbij en dan degradeer ik de S-Lines gewoon als winterset.

@snitser, wil het ook niet weten, dan hadden ze sowieso de cabriokap onnodig gedemonteerd en was ik de auto wel een week kwijt.
 
zo makkelijk is het inderdaad :)

paar uurtjes werk en klaar. Paar uurtjes laten drogen en klaar om te monteren...
 
*opgeschoond*

Reden: ik zie af van een hardtop in kleur, ben blij met m'n zwarte hardtop. QuattroSport velgen komen er ook niet op korte termijn.
 
Zie nu pas je topic maar erg goed bezig hoor!

Hardtop is ook een meevallertje, zie je wel..geduld :)^

Staat stukken beter! Misschien in een Audi-antraciet grijs is het ook mooi bij jouw kleur.
Niets anders is echt zwart vandaar..

JBL speakers had ik vroeger en waren super, verder niet meer mee bezig en interesseerd het me niet zo meer ,^^
Bose is ook niet alles op zijn zachtst gezegd, maar ik hou het..

Goed bezig!

(en ik ga weer plat maar/griep)
 
@denders grijstinten mixen wordt niks naar mijn mening, dan ben ik nieuwsgieriger naar een matzwarte of carbonwrap

Ik houd voorlopig de zwarte hardtop, want de ruil met de dolomietgrijze kan niet door gaan. Ik vind dat niet zo erg, want in kleur wordt het maar een saai geheel. Ik heb nu een unieke look, hij springt er mooi uit in het zwart en toch discreet, niet al te opvallend, best of both worlds.
1_zpsf7bfbfa9.jpg

2_zpsec27b220.jpg

3_zps923759c1.jpg


Ik heb de winterset ongemoeid gelaten. Zwarte velgen doen het goed op lichtgekleurde auto’s en vallen weg bij donkere auto’s, en al helemaal als ze maar 16” zijn. Dan lijkt het net staal haha. Heb ze er vroeg onder gegooid dit jaar i.v.m. gladde banden 17”
4_zps7631e8f9.jpg


Vanmiddag even een TT-clubdagje doen, er komen een stuk of 40 TT's. :cool: