Weer een lekkere detail afgelopen weekend: dikke bak, jaartje oud, all black, in redelijk goede staat en prima te corrigeren. Eerst het eindresultaat:
De gevolgde stappen:
Na alle voorbereidingen eerst een testspot:
Rupes Geel - Geel. Goede finish, redelijke correctie maar nog lang niet genoeg.
Lake Country Oranje Foam met Scholl S20 black. Uitstekende finish, redelijke correctie.
Lake Country Blauwe Foam, Scholl S20 black. Uitstekende finish, betere correctie zo’n 90% maar nog net niet goed genoeg.
Lake Country Oranje MF pad met S20 Black: perfecte finish >95% correctie.
Nog even de Lake Country Blauwe MF pad met een pure cutting compound maar de correctie werd er niet beter op en ik kreeg er best wat haze voor terug. Wel harde lak maar niet overdreven dus.
Al met al bijna een uur met de testspots bezig geweest maar dat is mi de investering meer dan waard.
Twee diepere krassen plaatselijk uitgeschuurd met Kofax dry schuurpapier op de Rupes ibrid, 2000 - 2500 - 3000 - heavy cutting compound - Scholl S20
Na het polijsten nog een rondje met een SiO2 primer polish, maar dat was weer meer voor de vorm dan dat het nog echt verschil maakte.
Zondag drie lagen coating en ook de voor en achterruit in de coating. Daarna nog wat puntjes op de i zoals interieur, motor ruimte, banden dressen, etc en toen was het na 18u wel welletjes.
En zo werd dit gewoon een hele lekkere detail met heel veel voldoening, redelijke inspanning, een goed te corrigeren lak, een diep glanzende wetlook in de zwarte metallic lak. Ik denk dat ik zelf misschien nog blijer was als de eigenaar
Nog wat plaatjes. Veel waskrassen voor en na:
Op de rechter achter deur een paar diepere krassen, geschuurd en gepolijst, hier zie je ook goed hoe diep de reflectie van de lak wordt, enorm verschil:
Deurstijlen corrigeren net zo makkelijk als ze krassen:
En de before & after:
Groet,
Guido
De gevolgde stappen:
- Auto foamen, wassen, etc.
- Ijzer, teer, kleien, drogen.
- Aftapen, ontvetten
- Lakdikte meten, testspot
- Twee staps polijsten.
- Ontvetten, drie lagen coaten
- De voorruit coaten
- Div details.
Na alle voorbereidingen eerst een testspot:
Rupes Geel - Geel. Goede finish, redelijke correctie maar nog lang niet genoeg.
Lake Country Oranje Foam met Scholl S20 black. Uitstekende finish, redelijke correctie.
Lake Country Blauwe Foam, Scholl S20 black. Uitstekende finish, betere correctie zo’n 90% maar nog net niet goed genoeg.
Lake Country Oranje MF pad met S20 Black: perfecte finish >95% correctie.
Nog even de Lake Country Blauwe MF pad met een pure cutting compound maar de correctie werd er niet beter op en ik kreeg er best wat haze voor terug. Wel harde lak maar niet overdreven dus.
Al met al bijna een uur met de testspots bezig geweest maar dat is mi de investering meer dan waard.
Twee diepere krassen plaatselijk uitgeschuurd met Kofax dry schuurpapier op de Rupes ibrid, 2000 - 2500 - 3000 - heavy cutting compound - Scholl S20
Na het polijsten nog een rondje met een SiO2 primer polish, maar dat was weer meer voor de vorm dan dat het nog echt verschil maakte.
Zondag drie lagen coating en ook de voor en achterruit in de coating. Daarna nog wat puntjes op de i zoals interieur, motor ruimte, banden dressen, etc en toen was het na 18u wel welletjes.
En zo werd dit gewoon een hele lekkere detail met heel veel voldoening, redelijke inspanning, een goed te corrigeren lak, een diep glanzende wetlook in de zwarte metallic lak. Ik denk dat ik zelf misschien nog blijer was als de eigenaar
Nog wat plaatjes. Veel waskrassen voor en na:
Op de rechter achter deur een paar diepere krassen, geschuurd en gepolijst, hier zie je ook goed hoe diep de reflectie van de lak wordt, enorm verschil:
Deurstijlen corrigeren net zo makkelijk als ze krassen:
En de before & after:
Groet,
Guido