Dit weekend stond in het teken van m'n eigen (nieuwe) scooter.
Na 4,5 jaar op m'n vorige Kisbee snorscooter gereden te hebben, werd het tijd voor een nieuwe want met de regelgeving voor volgend jaar waarbij de helmplicht van kracht wordt, ga ik niet met 25 km/uur met een helm op zitten, dan maar meteen het spaarvarken aan bonken geslagen en gekozen voor een bromscooter met helm.
Het is wederom een Peugeot Kisbee geworden met injectie [euro5) i.p.v. een ouderwetse cabarateur en dat komt goed uit aangezien ze hier in Den Haag centrum een verbod geldt voor oude pruttelde 2-takt brommers en/of scooters van voor 2010 en aangezien ik nagenoeg vlak langs en door het centrum moet richting werk...
De scooter zat alleen onder wat stof.
Dit had ik op de dag van ophalen verwijderd met diverse doeken en wat Poorboy's World Spray&Wipe en om toch tijdelijk nog iets van bescherming te hebben, de lak een laagje Gyeon Wax gegeven.
Goed, het detailen dan.
Om mezelf het makkelijker te maken, heb ik de scooter op een pallet gezet en deze met de heftruck op hoogte gezet, dit werkt een stuk fijner dan jezelf in allerlei onmogelijke posities te manoeuvreren en te wringen
Staat van de lak:
De scooter lak zag er prima uit, nagenoeg geen swirls, krassen of wat dan ook.
Besloten om de lak alleen op te frissen en nóg wat strakker te maken door deze in 2 stappen te polijsten.
De grote machines kregen een weekendje rust want het is zinloos om hiermee op kleine oppervlaktes tekeer te gaan dus werden de ukkies ingezet.
Polijsten:
Gebruikte producten/materialen:
- Gyeon Polish
- Gyeon Primer
- Gyeon witte pads
- Gyeon Prep
- diverse doeken
Dit gaf een prima resultaat:
Voor de oplettenden onder ons, ik heb het leeuwen logo eraf gehaald met een dun visdraad achterlangs halen, ontvet, met een knikkerbusje primer gespoten en daarna zwart in meerdere laagjes met tussenpozen.
Nadat de Geyon Primer afgenomen was en de lak 15 minuten met rust gelaten werd, heb ik de lak afgenomen met Gyeon Prep ter voorbereiding van de coating.
Bescherming:
Voor een goede en langdurige bescherming heb ik ervoor gekozen om 2 lagen coating aan te brengen: Gyeon One en Gyeon Cancoat.
De One voor de lak en gelakte velgen en de Cancoat werd overal op aangebracht zoals onbehandelde kunststoffen.
Bij sommige plekjes kwam ik er met met een doekje niet lekker bij en dus moet je een beetje inventief zijn. Voor het onbehandelde metaal heb ik een zachte tandenborstel gebruikt om de coating aan te brengen.
Nadat alle lak inclusief de velgen was voorzien de Gyeon One, werd alles behandeld met Gyeon Cancoat.
Uiteraard een sticker met behandeling geplakt én een kleine notitie.
Nog wat puntjes op de i gezet:
- kentekenplaathouder met reclame verwisseld voor 1 zonder reclame (krijg immers niet betaald om reclame te rijden...)
- dealer sticker eraf
- oranje knipperlampjes verwisseld voor chromen exemplaren (knippert wel oranje)
En toen kon de scooter naar buiten.
Na 4,5 jaar op m'n vorige Kisbee snorscooter gereden te hebben, werd het tijd voor een nieuwe want met de regelgeving voor volgend jaar waarbij de helmplicht van kracht wordt, ga ik niet met 25 km/uur met een helm op zitten, dan maar meteen het spaarvarken aan bonken geslagen en gekozen voor een bromscooter met helm.
Het is wederom een Peugeot Kisbee geworden met injectie [euro5) i.p.v. een ouderwetse cabarateur en dat komt goed uit aangezien ze hier in Den Haag centrum een verbod geldt voor oude pruttelde 2-takt brommers en/of scooters van voor 2010 en aangezien ik nagenoeg vlak langs en door het centrum moet richting werk...
De scooter zat alleen onder wat stof.
Dit had ik op de dag van ophalen verwijderd met diverse doeken en wat Poorboy's World Spray&Wipe en om toch tijdelijk nog iets van bescherming te hebben, de lak een laagje Gyeon Wax gegeven.
Goed, het detailen dan.
Om mezelf het makkelijker te maken, heb ik de scooter op een pallet gezet en deze met de heftruck op hoogte gezet, dit werkt een stuk fijner dan jezelf in allerlei onmogelijke posities te manoeuvreren en te wringen
Staat van de lak:
De scooter lak zag er prima uit, nagenoeg geen swirls, krassen of wat dan ook.
Besloten om de lak alleen op te frissen en nóg wat strakker te maken door deze in 2 stappen te polijsten.
De grote machines kregen een weekendje rust want het is zinloos om hiermee op kleine oppervlaktes tekeer te gaan dus werden de ukkies ingezet.
Polijsten:
Gebruikte producten/materialen:
- Gyeon Polish
- Gyeon Primer
- Gyeon witte pads
- Gyeon Prep
- diverse doeken
Dit gaf een prima resultaat:
Voor de oplettenden onder ons, ik heb het leeuwen logo eraf gehaald met een dun visdraad achterlangs halen, ontvet, met een knikkerbusje primer gespoten en daarna zwart in meerdere laagjes met tussenpozen.
Nadat de Geyon Primer afgenomen was en de lak 15 minuten met rust gelaten werd, heb ik de lak afgenomen met Gyeon Prep ter voorbereiding van de coating.
Bescherming:
Voor een goede en langdurige bescherming heb ik ervoor gekozen om 2 lagen coating aan te brengen: Gyeon One en Gyeon Cancoat.
De One voor de lak en gelakte velgen en de Cancoat werd overal op aangebracht zoals onbehandelde kunststoffen.
Bij sommige plekjes kwam ik er met met een doekje niet lekker bij en dus moet je een beetje inventief zijn. Voor het onbehandelde metaal heb ik een zachte tandenborstel gebruikt om de coating aan te brengen.
Nadat alle lak inclusief de velgen was voorzien de Gyeon One, werd alles behandeld met Gyeon Cancoat.
Uiteraard een sticker met behandeling geplakt én een kleine notitie.
Nog wat puntjes op de i gezet:
- kentekenplaathouder met reclame verwisseld voor 1 zonder reclame (krijg immers niet betaald om reclame te rijden...)
- dealer sticker eraf
- oranje knipperlampjes verwisseld voor chromen exemplaren (knippert wel oranje)
En toen kon de scooter naar buiten.
Laatst bewerkt: