• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3" of 4" Pads bestellen?

Retcod

Detailing addict
29 dec 2012
291
50
De titel zegt het eigenlijk al, welke te nemen?

Voor de kleine hoekjes, stijlen en andere lastige plekken wil ik mijn collectie uitbreiden met wat kleinere pads dan de standaard 5,5" professional pads die destijds bij mijn DAP-pakket zaten. De 4" pads zijn nog beschikbaar in de gewenste gradaties en de juiste backing-plate zat ook al in het pakket. Het verschil met de 5,5" pads lijkt mij echter niet zo heel groot. Gevoelsmatig is 3" daarom nog fijner om op de kleine stukken mee te werken omdat 4" toch nog wat aan de grote kant is. De 3" pads zijn echter niet meer allemaal verkrijgbaar, zo zijn de oranje en de witte niet meer leverbaar. Een alternatieve optie zou wellicht de nieuwe 80mm pads van Dodo Juice zijn. Die zijn alleen weer een stuk duurder en ik heb er nog geen ervaring mee. Op zich zou het wel leuk zijn om er mee te experimenteren.

Wat zouden jullie mij adviseren?
-3" Monello prof. kopen en wachten tot de ontbrekende pads weer leverbaar zijn;
-3" Dodo Juice kopen en kijken of het wat is;
-4" kopen, bijvoorbeeld omdat de grootte in de praktijk erg meevalt.
 
Denk dat je met de Dodo Juice pads geen miskoop zult begaan. Heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat een dergelijk bedrijf een goed product op de markt zet. Het voordeel is wel dat je alle gradaties nu kunt kopen, dat zou ik zelf wel doen.
 
De extra backing plate die je bij een DAP900 krijgt, is een 3,5" backing plate. Ik heb hier op advies van één van de CC medewerkers 4" pads voor gekocht, de 3" is te klein met grote kans op schade doordat de iets grotere backing plate ergens de auto raakt. De 4" is wel behoorlijk wat kleiner in de praktijk en een handpad of een conus voor de echt lastige plekken is eigenlijk het juiste antwoord.
 
Dodo Juice zal waarschijnlijk geen rommel op de markt brengen. Toch heb ik bij Dodo Juice niet meteen een link met polijsten, maar denk ik eerder aan uitstekende waxen, shampoo, klei enz.

Ik weet dat ik voor de 3" pads een andere backingplate (2,75" ) zou moeten kopen. Een handpad heb ik al geprobeerd maar vind ik niet echt lekker werken. Ik zal me nog eens in de uni-balls/cones verdiepen
 
Dat is 2 voor de 4" en 1 voor de 3" tot nu toe. Samen met mijn (lichte) voorkeur voor de 3" dus een gelijkspel tot nu toe.

Die cones vind ik toch wel erg prijzig, zeker als ik bedenk dat mijn accu-boormachine ook niet zo fris meer is... Een setje van 4" kopen en aanvullen met 3" zou ideaal zijn, maar budget-technisch moet ik ook wel ergens een grens trekken. Ik las trouwens in het exploderende-pad-topic dat er ook nieuwe 3" en 4" Monello pads komen. Wellicht dat ik die nog maar even afwacht.
 
Ik wacht ook op het nieuwe ontwerp en koop dan een set 3" en 4"

Denk dat ik ook de groene en oranje pad van me 5,5" set vervang voor een nieuw exemplaar