• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3 Stappen plan Mother's bijna op... ander product of deze aanschaffen...?

Steef CivicEP2

Detailing addict
17 jan 2010
55
52
Hey,

Ik gebruik nu een tijdje het 3stappen plan van Mother's. Heb toen is een starterskit gekocht.
Nu is mijn wax bijna op en mijn klei is al op. Dus moet ik weer is wat gaan bestellen.

Alleen twijfel ik of ik het zelfde moet nemen of is een ander merk moet proberen...
Het moet me ook neit te duur worden. Ik had deze set toen is aangeschaf omdat het redelijk goedkoop was.

Dus mijn vraag is: Gewoon bij mother's blijven of een andere prijs kwaliteit wax e.d kopen?

Heb mijn andere vraag over pads en doeken ook gesteld in het des betreffende topic.
Misschien dat ik daar ook antwoord op kan krijgen.

https://forum.Carclean.com/cc_postst16322/Welke-Pads-of-Doeken-handgebruik.aspx

Thnx alvast,
 
Ligt natuurlijk ook erg aan je budget en wat je er voor over hebt. Ik heb zelf pas de Meguiars smooth surface clay kit gebruikt en deze bevat 2 stukjes klei, klei lubricant en een doek en bevalt goed. Maar nogmaals, er is zó veel te koop en voor elk budge is wel wat te vinden. Kijk maar eens op de Carclean website.
 
Kijk in mijn onderschrift voor handmatige stappenplan: in een notedop aantal opties waaruit je kan kiezen.
Kan vanuit daar bv ook in de review-hoek gaan kijken om te zien hoe en wat iets in elkaar steekt en zich bevind tov anderen
 
Ja dat is ook zo, maar ik dacht ga is even vragen of er nog andere producten zijn qua prijs/kwaliteit die geadvisteerd worden.

Ik gebruik deze set, even voor de duidelijkheid.

Wassen met:
Mothers Wax - California Gold Car Wash - 1892ml
•California Gold Step 1 Pure Polish (reinigen van de lak, verwijderen lichte swirls)
•California Gold Step 2 Micro-Polishing Glaze (voeden van de lak, diepe glans, verbergen restkrasjes)
•California Gold Step 3 Pure Brazilian Carnauba Liquid Wax (langdurige bescherming en diepe glans)

En dit alles i.c.m microvezeldoeken van de Action... :schaam
 
mk-us;328895 zei:
Kijk in mijn onderschrift voor handmatige stappenplan: in een notedop aantal opties waaruit je kan kiezen.
Kan vanuit daar bv ook in de review-hoek gaan kijken om te zien hoe en wat iets in elkaar steekt en zich bevind tov anderen

Thnx, ga ik doen.
 
ShuttersPeet;328894 zei:
En das ook een oplossing.....:)^

Ja, ik hou wel van nieuwe dingen uitproberen maar als je budget dat niet toestaat en het huidige spul bevalt je? Dan moet je niet verder zoeken denk ik.
 
+! Jitzzzze.


Ipv de mothers klei zou je die van AF kunnen kiezen (net zo zacht als die van mothers) en als lube de DJ Clay lube (refill) met losse sprayer = waarschijnlijk iets duurder samen dan de mothers klei set mar met de lube doe je veeeeel langer.

Om het plaatje compleet te maken met wat kan ik voor wat vervangen ook de andere steps:

De DJ Born to be Mild is een goede vervanger van de shampoo (ook zuinig in gebruik en niet heel gek veel duurder of misschien wel niets)
Voor de step 1 kun je ook bijvoorbeel PB prof polisg gebruiken - zit in dezelfde prijscategorie.
Voor step 2 (glaze) kun je kiezen voor PB black hole of White diamond (ligt aan je lakkleur) - zit in dezelfde prijscategorie
Step 3 (wax) kun je kiezen voor Collinite 845 (heeft een veel langere standtijd dan de mothers wax) of je zou iets met panelpotjes van DJ kunnen uitproberen (zijn niet duur en je kunt er een paar keer je auto mee doen.
 
Dan kun je ipv step 2 zowel voor de black hole als de white diamond gaan.