• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3M 50388 wafelpad 150mm Perfect-it III Ultrafine SE blauw geschikt voor wax,glaze en sealant?

jdrulez

Detailing rookie
9 nov 2013
24
0
Vraag is duidelijk, ik heb de Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack set binnen gekregen alleen nu zit hier maar 1 wax pad bij terwijl ik ook glaze en sealant wil aanbrengen. Nu heb ik vanmiddag een set 3M 50388 wafelpad 150mm Perfect-it III Ultrafine SE blauw gekocht maar zijn deze uberhaupt wel geschikt voor wax ect..
Op alle doosjes staat polishing pad dus daar kon ik geen verschil in ontdekken, wel zijn ze zacht.
 
Even gezocht, kan het volgende vinden:

M Ultrafina Wafelpad 50388 voor het verwijderen van machinedraaiingen en hologrameffecten. Te gebruiken in combinatie met de 3M Ultrafina SE polijstpasta 50383.

en

3M 50388 wafelpad 150mm Perfect-it III Ultrafine SE blauw 2 stuks Blauw bij blauw Deze blauwe sponsmop is geschikt voor de verwerking van 3M poetsmiddel blauwe dop (3M 09376)

Lijkt mij dus niet geschikt voor wax.

Waarom maak je de monello zwart of rood niet gewoon schoon tussen de glaze en wax in?
 
de blauwe pad is zeker wel geschikt voor glaze, is een van de zachtste pads die ik ooit in mijn handen heb gehad...
 
ik gebruik m regelmatig met Pro Polish (paint cleanen), dus lijkt me dat ik in elk geval zeker ook met Glaze gebruikt kan worden
 
Oké. Had alleen de veronderstelling omdat er "voor het verwijderen van hologrammen" staat dat het een medium tot harde was.
 
Bij sommige merken moet je niet alleen op de stevigheid van het foam van een pad letten, maar ook op de structuur (grofheid). Een zachte pad is dus niet per definitie geschikt voor wax/glaze/sealant.